{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  katteallergi
  • #1   1. okt 2012 Det har jeg godt nok ikke hørt om og jeg har selv allergi også katteallergi men heldigvis reagerer jeg kun på persere og huskatte.

• #3   1. okt 2012 Det er ikke mig, men en jeg kender som siger at at sønnen er begyndt efter at de har fået kat at miste hud og jeg har aldrig nogensinde hørt om det,jeg tror at det er det hus de er flyttet ind i fornyligt...Ved godt der nok ikke ligefrem er læger herinde men ville bare høre om nogle af jer havde hørt om det før

• #4   1. okt 2012 Jeg tænker på om han for nyligt har haft skarlagensfeber? der kan huden nemlig skalle af cirka en ugen efter sygdommen er brudt ud.
    Hvis jeg var hende ville jeg gå til læge eventuelt hudlæge der findes flere forskellige sygdomme som gør at huden skaller af.

• #6   1. okt 2012 kristina K - Det ved jeg ikke okay siger det ved med sygedommene
    Otto&Pedros- Min mistanke er nemmelig at katten er i vejen og de har kun haft den i ca 2mdr,det var derfor jeg ville høre jer om i havde hørt om det at miste hude pga af katteallergi

• #8   1. okt 2012 Katte allergi er vist (stort set) aldrig noget du ser på huden, men derimod som 'irritation' i luftvejene.

Uanset hvad hun tror, vil en omsorgsfuld mor tage sin søn til lægen, hvis der er noget galt.

• #9   1. okt 2012 Der er hudlidelser inden for allergi hvor det mest går ud over hænder og fødder, håndflader/fodsåler, men det er meget atypisk, og det er kun en hudlæge som kan stille diagnosen, og jeg har ikke hørt om det i forbindelse med kat.
    Jeg kan få reaktion af at blive slikket, den ru tunge rasper huden så bliver den mere sart.
    En ting er at jeg som voksen med allergi, tager den beslutning at holde katte, jeg havde ikke gjort det hvis et af mine børn havde allergi, de er meget mere udsat for at udvikle nye allergier.

• #10   1. okt 2012 Jeg var også lidt bekymret herhjemme da sønnen fik noget udslæt en måned efter vi fået Trolden. Men lægen sagde at hun faktisk aldrig hørt om katteallergi der viser sig på huden. Derimod er vores klima, især på denne årstid et paradis for diverse udslæt og eksemer. Hvis kattens tilstedeværelse så kan medvirke til at forværre det skal jeg ikke kunne sige.
    Så det er nok rigtigt at det er lømmelalder og ikke allergi der er anledningen til at de vil af med katten.
    Synes da også at et lægebesøg med sønnen er noget af det første man tager sig før...

• #11   1. okt 2012 **Min mistanke er nemmelig at katten er i vejen**

Det var også min mistanke allerede ved dit første indlæg. Var det ikke det symptom, der belejligt kunne tolkes som tegn på katteallergi, så skulle hun nok have fundet et andet symptom.

Mht. katteallergi og udslet, så googlede jeg for nylig (efter at have set forbrydelsen, hvor et barn har et skrækkeligt "katteallergisk" udslet :-S ). Så vidt jeg kunne skimme mig frem til, viser katteallergi sig oftest ved kløende øjne og luftvejsbøvl, men i nogle (vistnok sjældne) tilfælde kan der være udslet på huden også. (kan ikke lige huske det, men mener der stod "typisk på ansigt, hals og bryst").

• #12   1. okt 2012 Da min allergi startede var symptomerne kløende øjne, kløe i munden, hævede øjne og løbende næse.

• #13   1. okt 2012 Har snakket med hende og hun mener at hun ved bedre.... smiley katten skal flytte og hun har fundet et nyt sted ...

• #14   1. okt 2012 Klart hun ved bedre. Når man bliver træt af at have den kat, man frivilligt har anskaffet, kan alt fra influenza til fodvorter være tegn på katteallergi.

Man kan blot håbe, at det sted (????) hun har fundet, er et kattekærligt hjem.

Kommentér på:
katteallergi

Annonce