1.422 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Katteallergi Katteallergi
Hvilke racer synes I er bedst til folk med katteallergi?
0 synes godt om
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 156
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Min venindes datter havde også allergi overfor bla katte. Hun har dog ingen udbrud når hun er sammen med mine og har nu en MCO selv, uden det påvirker hende.
Selv om man er testet positiv overfor katte, er det ikke sikkert at man er det og nogle udvikler med tiden immunitet. Ellers kan man få sprøjter ved lægen.
Men hvis du gerne vil have en kat, så vil jeg anbefale dig at tage ud til forskellige opdrættere af forskellige racer og se om der er nogen du kan tåle.
nov 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 261
min maine coon, har jeg aldrig haft nolge problemer med, når det gælder hans hår ihverflad....
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 5 Emner: 6 Svar: 120
Men held og lykke med det
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 145
Jeg har selv en MCO og to blandingskatte. Nogle gange reagere jeg ekstremt voldsomt (løbe tud/øjne, kløe, røde hævede øjne) og andre gange mærker jeg næsten intet. Det kommer lidt an på deres fælleperioder.
Jeg skal have lavet en allergitest her i November, og indtil da tager jeg piller og næsespray som hjælper.
Jeg elsker katte, så kunne godt tænke mig en kat til når mine ikke er her mere, og det skulle så være en allergivenlig en - så jeg måske ikke behøvede at tage så meget medicin.
Der varer forhåbenligt mange år inden mine dør, så jeg har massere af tid til at finde den "bedste" allergikat.
Det er derfor jeg spørger, så sætter pris på jeres svar
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 145
Min mørke blanding Smukke har en meget glat og fin pels, som nok er den jeg reagere mest på.
Rose min lyse blanding har en meget tæt pels, trods hun er Smukke's søster, og hende reagere jeg mindst på.
nov 2007
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 35
Jeg har altid været meget glad for dyr så da jeg selv skulle ha kat som så blev Mojo havde jeg gjort op med mig selv vis jeg skulle tag nogle piller for at kunne tåle kat så var det jo bare sådan det var.
Men så var det at det sjove skete.
De første dage kunne jeg ikke tåle og ligge med ham og nusse men gjore det alligeve for han var så sød, efter 2 dage så kunne jeg begrave hovedet i hans lange pels uden at jeg kunne mærke noget som helst tegn på allergi og min brors kat kan jeg også tåle nu plus jeg ikke behøver og få min sprøjt hos lægen for høfeber for det er også væk.
Det er virkelig underligt men sandt.
Så jeg vil klart anbefale en main coon
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Men jeg vil igen anbefale dig at besøge forskellige racer og opdrættere for at se om du reagerer på noget.
dec 2004
Følger: 252 Følgere: 209 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.130
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 40 Svar: 166
maj 2008
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 82
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Så du kan ikke gøre andet end prøve at gøre dig nogle erfaringer omkring, hvilke katte du måske tåler bedre end andre.
Og så vil jeg give dig det råd, at passe ekstremt godt på med, ikke at røre dig i ansigtet. Min kæreste er også allergisk, og reagerer udelukkende, hvis han får rørt sig i ansigtet. Det er jo blot en vanesag, at det altid kræver grundigt håndvask først
Katteallergi