1.353 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Katteallergi? Katteallergi?
Hej alle,
Min kæreste som jeg bor sammen med er begyndt at reagere allergisk med kløende øjne, nyseanfald og løbende næse. Vi ved dog ikke for hvad da han endnu ikke er blevet testet hos lægen. Men vi er begge to enormt bekymrede for om det kan være katteallergi da vi har haft katte siden december sidste år. Kan det være det? Og i så fald, vil vi jo nødigt skaffe os af med vores to guldklumper - kan man leve med katte på trods af allergi? Hvis ja, hvordan?
Håber der er nogen af jer derude, der har erfaring
0 synes godt om
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 426 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
Var selv bekymret for at min kæreste var allergisk overfor katte inden vi fik Milo(Min kæreste har græs/birk allergi, derfor kan han nemmer få allergi overfor Milo). Men vi testede ham inden vi fik Milo så få din kæreste ned og blive testet så hurtigt som muligt
Held og lykke med det og krydser finger for det ikke er kattene han er allergisk overfor
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Men det er altså intet en støvsuger og en alnok ikke kan tage.
Så selvom din kæreste skulle have katteallergi, så handler det om at skrue op for udluftning, støvsugning og skift af sengetøj
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jan 2014
jun 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 9 Emner: 6 Svar: 177
Som nogle andre skriver kan man få medicin som gør at man godt stadig kan have kat (selvfølgelig alt efter hvor slemt det er)
Når han kommer her tager han medicin først og vi gør en smule mere grundigt rent. Hans børn har nu 2 katte (med hår) det går fint så længe han tager sin medicin og katten ikke er i soveværelset.... og så altid grundig rengøring
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
jeg har selv allergi overfor bla hund, og har altid haft dem, men indtil for ca 14 år siden, ja der havde vi stadig hund. jeg kunne bare ikke tåle at ligge i arm med den. Så skulle vi flytte og valgte at få hunden aflivet af flere årsager. der gik ca 6 mdr så kunne jeg slet ikke tåle at klappe en hund, og sådan har det været siden. totalt træls når hele ens familie vælger at have hunde.
man kan godt lærer at leve med det. Men en god ting er dog at have en regle om at kattene bliver ude af ens seng/soveværelse.
men få ham testet først. Det kan være at det bare er pollen
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
det sjove er at folk altid spørg hvordan jeg så kan tåle kattene (18 styks). jammen det er jo hund jeg har allergi overfor. det er nu ikke lige helt det samme.
jeg kan hellere ikke tåle hø og halm - desværre hvad skal hestene ellers leve af?
man kan godt lærer kroppen at det er ok at man er i kontakt med nogle af de ting man har allergi overfor. Det viser forsøg faktisk også. og så er det så sjovt at lægerne så anbefalder at man smider alt ud.
problemet bliver så at man så allerførst får allergi overfor det. Bare se min hundeallergi. den er så slem i dag at jeg ikke engang kan være i et rum hvor der har været en hund. prøv lige at tage til dyrlægen...
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Som Winnie siger, så bliver man nærmest overfaldet af de fleste læger hvis man siger at man har dyr.
Derfor kom det også bag på mig at lægerne på den lungemedicinske afd. jeg er tilknyttet sagde "Vi blander os ikke i om folk har dyr, vi giver dem noget medicin så de har en god livskvalitet"!
Det får jeg så og ellers har mine katte ikke lov til at komme med i seng om natten.
Så skulle det værste være tilfældet, så gør binyrebarkhormon og antihistamin til lokalbehandling underværker.
Men lad ham nu blive testet først, det kan være alt lige fra husstøv til pollen.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg kan også reagere hvis jeg er træt eller hvis der er rygere på besøg, men nu er jeg også allergisk for flere andre ting også, så det kan også have en påvirkning, men det er aldrig værre end en Alnok kan tage det og så er det fint for mig..
Men lad nu være med at tage sorgerne på forskud, få nu testen først og se hvad den siger og tag det derfra..
Til Heidi J: Nej det er ikke kun til pollen man kan få indsprøjtninger, som barn fik jeg indsprøjtninger mod allergi af både hund og kat da jeg er allergisk over for begge, dette har gjort at jeg er mindre allergisk nu end jeg var som barn, men der er bare det at langt de færreste læger VIL give indsprøjtninger til voksne med dyre allergi, derfor siger de at det ikke kan lade sig gøre..
Det er måske heller ikke alle det virker effektivt på det skal jeg ikke kunne sige..
jan 2014
Katteallergi?