{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.373 visninger | Oprettet:

Kattegrus der ikke sviner for meget? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at være lidt træt af at have kattegrus over hele lejligheden på trods af at jeg fejer og støvsuger ret så ofte.

Den slags kattegrus jeg har brugt de seneste måneder (noget canadisk med duft af babypudder) sviner usædvanligt meget.

Kattetoilettet er ellers lukket til alle sider og har kun åbning foroven, så der er ikke så meget jeg kan gøre der.

Søger derfor noget grus, der klumper godt og som ikke spreder sig for meget. Nogen forslag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattegrus der ikke sviner for meget?
  • #1   8. okt 2012 Cats best økoplus, fåes på zooplus.dk og i maxizoo - dog billigst på zooplus(: det kan komme i toilettet og så er det sådan noget træ så der lugter aldrig! (medmindre det har ligget der i flere dage ofc)
    Vi har åben kattebakke og synes ikke det sviner så slemt, så med lukket tror jeg næsten ikke du ville opdage det(:
    JEG ELSKER DET GRUS!! hihih smiley

• #3   8. okt 2012 Tja jeg bruger krystalgrus hvor man kun skal fjerne pøller. Kan intet lugte

• #5   9. okt 2012 Go' morgen Alle og mange tak for svar smiley

Hejzan, det var jo netop min mening at skifte til noget andet. Det er jo netop derfor jeg spørger smiley

Nanna, hvor kan man købe det der Ever Clean Less Track? Det lyder som sådan noget, jeg har brug for smiley

Ellers vil jeg overveje det økologiske. Tror måske at det er det jeg tidligere har prøvet i en åben bakke. Er det li' som sådan nogle træpiller, der bliver opløst hen af vejen?

Jeg har tidligere brugt det der krystal kattegrus (Litter Pearls) i forbindelse med en åben bakke. Men Patrick bryder sig bestemt ikke om det. Han går ind og "prutter" i dynerne i stedet for ;-(

Kh Lise

• #6   9. okt 2012 Jeg vil anbefale dig at prøve dig frem. Jeg har lige i en længere periode "testet" en del forskellige grusmærker, for at se om der skulle være der var noget der var bedre end det jeg i forvejen brugte. Jeg har 13 misser, så der er noget at teste på smiley Jeg er så kommet frem til at dem jeg i forvejen foretrak, Extreme Classic, Golden Grey Master og ikke mindst Van Cat grus er og bliver de helt rigtige her i huset. Det er dem der sviner mindst. Afgiver mindst lugt og hvad jeg finder meget vigtigt, beholder klumperne indtakt når jeg fjerner dem.
    Hos flere af de, endda dyre, grus har jeg oplevet at det næsten bliver til "pladder" når hankattene havde lavet en sø. Dette sker ikke med de 3, jeg foretrækker.
    Alle grus støver mere eller mindre. Dette har jeg løst ved at hælde gruset i bakkerne udenfor. Jeg holder posen højt, således at vinden tager det meste støv.
    Dernæst, så prøv at bruge en måtte udenfor bakken

• #8   9. okt 2012 Hej igen,

Tak for de mange forslag, Marianne smiley

Nanna, jeg fandt dem på nettet til kr. 299,- for 3 x 10 kg. Så nu prøver vi lige den først!

Kh Lise

• Gitte K
    Gitte K Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #12   9. okt 2012 PunkPerry - dem har jeg også tænkt at købe, når de 2 små tigerbasser kommer til jul ! =0))

profilbillede
  • #15   9. okt 2012 Ah ja kan godt forestille mig ikke alle katte vil gå og grave i det da det larmer meget at gå i og måske synes det er for grovkornet (krystalgrus - selvom litter pearls er runde, og det er det jeg bruger ikke).

Jeg har de der grå måtter foran og synes det hjælper gevaldigt.

Kommentér på:
Kattegrus der ikke sviner for meget?

Annonce