{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.531 visninger | Oprettet:

Metacam {{forumTopicSubject}}

Jeg har idag været på Kbh Dyrehospital fordi de piller, jeg forleden fik hos min dyrlæge til Sofus blærebetændelse, ikke havde den ønskede virkning. Han blev ved at gå på spanden og jeg var ved at få dårlige nerver....

Nå, men hans blære var tom, så ingen fare på færde.... meeeeen, de mente han havde ondt, så han fik en smertestillende sprøjte og RC Urinary med hjem sammen med Metacam og Zylkene, det sidste fordi han er en nervøs lille mand.... (Blærebetændelsen kunne være stress-relateret).

Jeg fik at vide jeg ku gi ham Metacam i en måned og det syns jeg godt nok lyder som meget længe... jeg mener, smerter efter en blærebetændelse sku da meget gerne forsvinde i løbet af kort tid?

Nogen der har en mening om dette? Jeg er mest tilbøjelig til at gi ham måske en uge....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Metacam
  • #1   14. okt 2012 Sally får metacam mod gigt smerter. Hver gang den er ved at være tom skal vi bestille en ny på recept. Det er ikke spor farligt. Følg du hellere det råd du har fået. smiley

  • #2   15. okt 2012 Metacam er godkendt til langtidsbehandling.
    Der er gigtplagede katte, der får det i flere år. Dog anbefales det i sådanne tilfælde med mellemrum at få taget en blodprøve for bl.a. at se lever- og nyrestatus.

    Jeg selv har en kat, der nu i 2 måneder dagligt har fået Metacam - også for blæresmerter - og hun reagerer fint med det.


  • #3   15. okt 2012 Jeg har også givet min Zindy Metacam for blæresmerter, da hun fik blod i urinen... Der blev lavet en steril urinprøve og blodprøver på hende og der var intet galt, så fik at vide det var stress relateret og det eneste der hjalp på det, var smerte behandling. Fik Matacam og skulle give først i fem dage, men to dage efter var den gal igen... på den igen en uge smiley det var heller ikke nok smiley Så fik hun ca 3 uger og så hjalp det smiley

  • #4   15. okt 2012 Min Freja, fik som 3-årig, kostateret gigtforandringer i begge forben. Hun haltede tydeligt på det ene. Hun fik Metacam, som forebyggende sm.-stillende HVER dag, med god virkning. Det stod på i 2 år, lige til hun desværre her d. 18/8 blev påkørt af en for hurtig bil, lige udenfor vores hus...kun 5år gammel :o(

    profilbillede
  • #5   15. okt 2012 Jeg synes stadig det lyder voldsomt med smertestillende for en blærebetændelse i e måned... Men jeg er osse sådan en der hellere vil ha ondt end ta piller.
    I øvrigt går det meget bedre med ham så det smertestillende har hjulpet...


  • #6   17. okt 2012 metacam nedsætter infektionen, så det er nok derfor han skal være på det så længe smiley

  • #7   17. okt 2012 Jeg håber jeg har nerver til at sku gi ham det så længe.... det er en kamp at få fat i ham. Jeg forbander den opdrætter, der i den grad har gjort sit arbejde SÅ dårligt....

  • #8   17. okt 2012 Får han det i pilleform, eller i flydende form? For jeg synes selv at det er langt nemmere at lige sprøjte det ind i munden på dem, med den lille sprøjte der følger med. Og så skulle det flydende jo endda smage godt for katten.

  • #9   17. okt 2012 Han får flydende.... det er nemt nok at gi ham både det og piller... problemet er at få fat i ham... han smutter hver gang jeg nærmer mig ham, så det er en kamp at få fat i ham....

  • #10   18. okt 2012 Annelise jeg føler med dig. min den store, har mere eller mindre været på piller siden august.. nu er det heldigvis slut.. smiley

Kommentér på:
Metacam

Annonce