{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.260 visninger | Oprettet:

lea I
lea I
Tilmeldt:
4. dec 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

gigt og metacam {{forumTopicSubject}}

min kat på 10-11 år har fået mange gigtforandringer i hofterne... er det i orden med et liv på metacon, eller ville det bedste for katten at blive aflivet? og hvor hurtigt burde man se en virkning efter start på metacon?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gigt og metacam
  • #1   4. dec 2012 Metacam er smertestillende, når katten er så gammel ville jeg ikke holde den på smertestillende. Hvis det var min kat ville jeg give den fred

  • #2   5. dec 2012 Metacam er godkendt til langtidsbehandling af katte, herunder også ældre katte med gigt, og jeg kender et par gamle katte, som har fået et godt katteliv, efter de daglig får Metacam.
    De kan både hoppe højt og bevæge sig frit. Det kunne de ikke før.

    Du kan samtidig give den et foder, som specielt er beregnet til katte med ledproblemer.

    PS: Mange mennesker får også dagligt smertestillende medicin/gigtmedicin for at få et godt liv, så hvorfor ikke også katte, når muligheden nu er der.


  • lea I
    lea I Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   5. dec 2012 hvor hurtigt skal smerterne forsvinde på metacam? for når jeg lader mine fingre køre ned over rygsøjlen så reagere han nederst på ryg/læn som om det gør ondt.... håber på hurtigt svar....

  • #4   5. dec 2012 Første gang man giver Metacam, bør det være dobbelt dosis.
    Går ud fra, du har den doseringssprøjte med vægtangivelse, der følger med.
    Jeg skal langt væk for at finde ilægsedlen, så prøver lige at google.


  • #5   5. dec 2012 "Virkning ses inden for 7 dage."



  • lea I
    lea I Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   5. dec 2012 Okey for han er på andet døgn og har stadig ondt..

  • #7   5. dec 2012 Bivirkninger ved Metacam ved langtidsbrug kan være påvirkning af lever og nyre, så hvis missen er lidt svag på de områder, frarådes brug af Metacam. Men så vidt jeg ved er det vist forholdsvist sjældent. Jeg ville selv bruge Metacam til min mis hvis det blev aktuelt, for det har ret god effekt. Jeg brugte det i sin tid til min gamle hund, da han fik gigt i en ret ung alder, og han var på det resten af hans levetid, som desværre ikke blev så lang af andre årsager. Jeg kan ikke helt huske hvor lang tid der gik før jeg så bedring men mener det var 4-5 dage.

    God bedring til din misser smiley


  • lea I
    lea I Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   5. dec 2012 når du skriver at du så en bedring... var det så at han blev smertefri efter 4-5 dage eller??? hiver sådan efter om de skal være smertefri med det samme...

  • #9   5. dec 2012 Uh, det er jo svært. Jeg er enig med Mega, jeg synes bestemt man skal give katten en chance til at komme ovenpå. Om det så er ensbetydende med længerevarende behandling. Vores dejlige Bisse kom til de evige mussemarker, da metacam desværre ikke hjalp på hans gigtproblemer. Han havde det værst om vinteren, så han kom herfra om sommeren, mens han stadig var okay gående. Han blev 14 år, og nøj hvor jeg savner ham. Men det var den helt rigtige beslutning..

    Held og lykke med din søde kat.


  • #10   5. dec 2012 Jeg vil anbefale dig at give din kat 2 slags foder, gerne blandet. J/D og RC+12. J/D fåes kun ved dyrlæger.. Det holder min på 15½ smertefri og aktiv.

  • lea I
    lea I Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #11   5. dec 2012 tak for alle tilbagemeldingerne... i morges begyndte hans bror at ville slås og han kunne slet ikke forsvare sig som han plejer, da han altid har været den dominerende og bestemmende... det var endnu et minus i vægtskålen, så var til dyrlægen og fik en lang snak med hende, da han også i lang tid kunne finde på at rive mine piger helt umotiveret... og vi kom frem til at det nok var bedst at han fik fred...:-( savner ham allerede helt vildt.... smiley

  • #12   5. dec 2012 lea l, ja altså hans smerter blev væsentligt mindre efter de der 4-5 dage mener jeg, og efter en uges tid var han smertefri smiley

  • #13   5. dec 2012 Nå for søren, det gør mig ondt smiley

  • #14   5. dec 2012 Det gør mig ondt at høre. Men nu er han et sted uden smerter, og han kan bevæge sig frit smiley Vil mene at du tog den rigtige beslutning på hans vegne.. Trøstekram fra mig.

Kommentér på:
gigt og metacam

Annonce