{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.839 visninger | Oprettet:

Min kat spiser sin kattegrus. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en voksen kat som spiser de små sten fra kattebakken. fx hvis hun har haft nogle siddende i poterne og der er kommet lidt grus med ind i stuen, så kan hun finde på at spise det. Hvad skal det dog betyde?
Jeg har overtaget hende fra tidligere ejer hvor hun blev sultet og overladt til sig selv, måske det spiller ind?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat spiser sin kattegrus.
  • #1   17. okt 2012 pas på med det. hvis du bruger det klumpende, kan det klumpe i maven smiley

  • #3   17. okt 2012 ja hun er indekat, og tak for rådet. Anede ikke at der kunne være forskel på kattegrus, andet end det der klumper og det der ikke gør. smiley

  • #4   17. okt 2012 At spise kattegrus kan være tegn på en bestemt sygdom (kan desværre ikke huske hvilken).
    Men ja, kan også sagtens være, hun "bare" har fået for vane at æde alt muligt småkrummer på gulvet, hvis hun har sultet.

    Hun ønskes tillykke med sit nye hjem smiley - det har hun åbenbart trængt til.


  • #5   17. okt 2012 Hvis jeg var dig ville jeg skifte til træpiller.
    De klumper ikke, de er naturlige (består af træ) og så er de billige samtidig.


  • #8   17. okt 2012 Tinka : Håber da ikke at det er tegn på sygdom men må hellere tage hende til lægen alligevel. Hun virker taknemmelig for hendes nye hjem hos mig, og det gør mig glad. Hun ligner din Bruno på en prik smiley

  • #9   17. okt 2012 Nina P: Det er en sjov tanke med træpiller. Men findes der træpiller til katte, eller mener du træpiller som i almindelig form? smiley


  • #10   17. okt 2012 Otto: Hun spiser heldigvis kun de små få sten der ligger på gulvet. Men er opmærksom på at fjerne dem så hun ikke spiser dem, men kan selvfølgelig ikke helt undgå det.


  • #11   17. okt 2012 tak for linket Tinka. Hun slikker ikke på alt muligt som den kat fra linket. Kun fjerdene fra min dyne og gruset. Så det gør mig en smule nervøs. Jeg tager til lægen og får taget de tests der må tages. Tak for hjælpen ::)

  • #12   17. okt 2012 Altså hvis det bare er smågrus der ligger på gulvet, så er jeg da mest tilbøjelig til at tro, at det er en vane hun har fået i sit tidligere hjem pga. sult :-(. Men nævn det for dyrlægen ved lejlighed, når hun alligevel skal til tjek.

    Dejligt at du kan fornemme hendes taknemmelighed for at være flyttet ind hos dig. Det er så skønt, at kunne mærke positiv respons fra sine katte, og en glæde at kunne se at de trives godt. Tillykke med hende smiley


  • #13   17. okt 2012 PS: Du må da have hende oprettet i galleriet. Hvis hun ligner Bruno, er hun så smuk, at hun MÅ vises frem smiley

  • #14   17. okt 2012 Tak skal du have. smiley Jeg ville virkelig gerne ligge billeder ind af hende fordi jeg har en masse og synes jo hun er så smuk. Men jeg har en ipad som ikke kan læse de filer der skal til for at overføre billeder til denne side.
    Men ville virkelig gerne. Må se om der er andre løsninger smiley


  • #15   17. okt 2012 Jeg håber hun vender sig af med det. smiley Og ja, der står tørfoder fremme og hun er god til at drikke rigeligt med vand. Om ikke andet så får hun tjek hos lægen.

  • #16   18. okt 2012 Der findes træpillelignende kattegrus, men det er der nu ingen grund til at købe, for det er bare dyrere end dem man kan købe hos jem og fix/silvan osv.
    Helt almindelige træpiller 6-8 mm til brændeovn virker fortrinligt hos os smiley


  • #17   18. okt 2012 tak for hjælpen smiley vil helt klart skifte til træpiller.

Kommentér på:
Min kat spiser sin kattegrus.

Annonce