{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.820 visninger | Oprettet:

min kat spiser grus :/ {{forumTopicSubject}}

hej,
min kat er begyndt at spise hans kattegrus. jeg opdagede det ved at jeg så ham sidde i en kasse som han ikke besøger, så holdte lige øje med om han brugte den eller ej, hvorvidt jeg skulle gøre den rent efter ham.
så sidder han fandme og spiser. jeg fjernede ham med det samme men han gik direkte tilbage. så fjernede jeg grusset, men det gjorde bare at han gik i den anden beskidte bakke vi har til ham og spiste videre. hvilket er værre end det rene grus.
vi bruger organisk nedbrydeligt grus, majs granulat. men spørgsmålet er om det gør skade på ham? og hvorfor i alverden har han fundet på det nu?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min kat spiser grus :/
  • #1   16. nov 2016 Så vidt jeg ved er det ikke killinger du har, så jeg ville personligt tage til dyrlæge med katten, for er det en ny vane, kan det skyldes sygdom eller stres.
    Det er ikke godt den spiser grus, men det er jo bedre det er organisk end ler smiley smiley men jeg tror stadig det kan være ret skadelig, alt efter mængden.


  • #2   16. nov 2016 shellie er vist efterhånden 4 år gammel, det er ikke godt for ham, jeg har overvejet om det er fordi han mener han mangler fibre, græs eller andet i den dur. så har tænkt mig at købe nogen græs planter til ham i morgen og se om det er tilfældet.
    han har ikke spist meget, måske en teske max, men stadig så meget at jeg er urolig for hans mave smiley
    jeg har planer om et dyrelæge besøg men jeg stoler ikke blindt på hvad de siger, andres erfaringer er meget brugbare.


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 498
    #3   17. nov 2016 Jeg ville nok finde noget andet grus.Du siger det er en form for majs granulat,og katten forbinder det åbenbart med noget spiseligt smiley

  • #4   17. nov 2016 Jeg tror at ovenstående er meget rigtig, prøv noget andet grus.

  • #5   17. nov 2016 Typisk når katte begynder at spise grus ( ikke killinger) så er det fordi der er noget galt, enten mangler de noget eller der er andet i vejen, det er bestemt ikke sundt, jeg ville tage en snak med dyrlægen, for lige at høre hvad der evt kan være galt og sikre mig at han ikke kan have taget skade af det han har spist.

Kommentér på:
min kat spiser grus :/

Annonce