{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
391 visninger | Oprettet:

Sarah K
Sarah K
Tilmeldt:
22. jan
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2

Min kat spiser ikke nok mad {{forumTopicSubject}}

I lørdags hentede vi vores ragdoll på 10 måneder fra en registeret opdrætter. Hun er meget kælen, spinder, ælter og følger med os rundt hele tiden. Men vi kan ikke få hende til at spise nok mad! Hun vil kun spise godbidder. Vi har prøvet at stille madskåle flere steder, både med tørkost, vådfoder og tun. Vi har også købt feliway i håbet om at få hende til at slappe af, men det ser ikke ud til at have virket. Tager meget gerne imod råd om hvad vi kan gøre og ellers må hun en tur forbi dyrlægen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat spiser ikke nok mad
  • #1   22. jan Får hun samme mad som hos tidligere ejer?

    Tålmodighed er en dyd med en ny kat, måske skulle i prøve med noget vådfoder?

    Man kan ikke forvente, at et ny kat spiser nok fra dag et.

    Hvad fodrer i med?


  • Sarah K
    Sarah K Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   22. jan Vi fik en lille pose tørkost og vådfoder med, så hun får det samme mad som hos tidligere ejer. Vi har prøvet at give hende vådfoder (som vi fik med), men hun spiser kun meget lidt af det. Det samme gælder tørkost.

    Vi er nervøse for om det er fordi hun er ensom. Hun er vant til at være sammen med andre katte, men nu er hun kun sammen med os to (mig og min kæreste).

    Hun er 10 måneder og skal have kitten foder lidt endnu. Hos tidligere ejer fik hun foder fra Hills og Applaws og tror det vi har fået med er fra Hills.

    Hun har spist lidt mere i dag end i går og lørdag, men stadig ikke den mængde hun skal have.


  • #3   22. jan Hvem har rådgivet i hvor meget den bør spise?

    Tænker om i forventer et højere indtag end hvad der bare generelt er normalt? smiley


  • #4   22. jan Har hun mad stående hele tiden?

  • Sarah K
    Sarah K Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   22. jan I forhold til hvor meget mad hun bør spise, så går vi ud fra det der står på posen med mad.

    Hun har mad til rådighed hele tiden.


  • #6   23. jan Det der står på posen, kan man ikke regne med.

  • #7   23. jan Du kan absolut ikke regne med det på poserne. Hvis katten er energisk og ikke taber sig så er det fint smiley

  • #8   23. jan hills gider mine slet ikke. end ikke de katte jeg købte via KV som ikke havde fået andet end det. Det er vist lidt kedeligt i længden

    Prøv at find noget andet tørfoder- besøg maxi zoo og se hvad du syntes kan friste
    personligt bruger jeg royal canin sensible og exigent (exigent er faktisk til kræsne katte)
    selvom at jeg køber en killing så får de ikke killingfoder i tørfoder, kun i vådfoder.

    så hvis jeg var dig ville jeg prøve at købe en 400 g exigent og så prøve den
    ja den er ikke kornfrit

    vådfoder,,, kan være en jungel. tro mig. med 13 katte som får vådfoder 4 gange om dagen. Og hvoraf mindst de 5 er mega kræsne, så er det meget spændende at finde frem til det de lige vil have
    en ting har jeg dog lært, altid prøv noget andet end det de får med fra sælger
    INGEN af mine har spist det når de flyttede ind. End ikke voksne katte har gjort det

    så prøv dig frem. find noget nyt til damen


Kommentér på:
Min kat spiser ikke nok mad

Annonce