{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.541 visninger | Oprettet:

Min kat spiser meget hurtig {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg har en British Shorthair på 10måneder, steriliseret. Hun får tørfoder Royal Cain steriliseret voksen nu. Hendes mad bliver vejet hverdag som lyder på 47g dgl. Føler bare hun ikke bliver mæt, og spiser hendes portion hurtig, også har hun ikke noget til natten. Det skal siges at hun aldrig har haft det problem før. Jeg er bekymret for om hun går og sulter. Hvad skal jeg gøre? Skal jeg bare fylde hendes skål op, og ikke veje hendes mad? Vil gerne have at hun har det godt.

Hun vejer nu: 3890g


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat spiser meget hurtig
  • #2   18. aug 2021 Det gør vores altså også. Det skal du ikke bekymre dig så meget om. Katten får nok at spise, hvis du følger hvad der står på pakken smiley

  • #3   18. aug 2021 Tinka er også British Shorthair. Hun var på killingefoder indtil hun var 1 år. Hun fik RC British Shorthair kitten, som netop er formet til de flade næser, og lidt større end RC kitten. Sammensætningen er også lidt anderledes og tilpasset de lidt kraftigere knogler som opbygges på denne muskuløse race smiley . Foder til sterilliserede katte er ofte mere fedtfattigt. Måske derfor hun ikke bliver mæt. Tinka har altid haft tørfoder stående døgnet rundt og får tilbudt vådfoder flere gange dagligt.

    Hvis din kat sluger maden, så kan det også være derfor hun ikke føler mæthed. Tinka havde lidt problem ved tandskiftet med den ene tand. Aldersmæssigt kan det også være derfor med din kat.

    Du må finde frem til en løsning, evt. med dyrlægens hjælp til tjek af tænder, inden du overhovedet begynder at overveje, at hun ikke skal have den mængde mad hun kan spise.


  • #4   18. aug 2021 Man kan få div. Foderaktiviteter.
    Foderbræt
    Foderboldt
    Fodertårn.

    Det hjalp min hankastrat utrolig meget at der pludselig var foder frit tilgængeligt, men der skulle arbejdes for det. Så han spiste kun når han realt var sulten.

    Skiftede kun væk fra det fordi jeg valgte at fodre med forskellige slags foder til de forskellige katte og de fik derfor chipskåle i stedet for.

    Så jeg vil anbefale dig at prøve nogle foderaktiviteter i stedet for smiley


  • #5   18. aug 2021 man må aldrig afveje foder til killinger
    de skal have alt det de kan spise, da de er i voksealderenk, og har brrtfg54ug for næring

    så fyld skålen op, og lad hende spise hvad hun kan

    hun spiser for hurtigt fordi hun er mega sulten
    og en killing må altså helst ikke sulte. det er usundt

    i starten vil du opleve at hun overspiser. Men forsæt. hun lærer hurtigt at der nu er mad i skålen hele tiden
    de fleste katte kan godt finde ud af det


  • #6   18. aug 2021 Hun vokser hver dag, og vejer du ikke katten dagligt, hvordan vil du så vide, hvormeget hun skal have idag ? Vej ikke, hav foder fremme hele tiden, jeg øser op morgen og aften, bruger en aktivitets foder dims, fordi den ene af mine 2 katte, har en tendens til at blive rund.
    Jeg ville vælge et andet foder, der er ikke kød nok i det, og det protein som er i det, kommer fra plantekilder, og det optages dårligt af katte.
    Husk en lang overgang (mindst 4 uger) hvis du skifter til kornfrit.
    Vådfoder er rigtigt godt, fordi det mætter uden at fede.


  • #7   18. aug 2021 Til TS
    hvordan ender du på 47 g ? hun skal have til 4 kg.

    men da hun er killing/ungkat, er det bedst med 24/7
    bruger selv foderet, og har gjort i 15 år+ og er rigtig godt tilfreds med det


  • #8   18. aug 2021 Nu har jeg lige tjekket fodervejledningen for RC sterillised, som du bruger, og de 47 g du giver hende er anbefalet til overvægtige katte som også tilbydes vådfoder. Så du giver altså din kat for lidt mad. Det må du straks ændre og vær obs på, at killinger kræver mere mad end voksne.
    Som andre skriver, så vil det bedste være, at hun har foder hele døgnet.


  • #9   19. aug 2021 Vej ikke foderet af.
    Giv den hvad den kan spise og du kunne supplere med vådfoder morgen og aften, det mætter også.


  • #10   23. aug 2021 Vores har tørfoder stående døgnet rundt og får vådfoder morgen og aften.

Kommentér på:
Min kat spiser meget hurtig

Annonce