En hittekat mere {{forumTopicSubject}}
Jeg sagde godt nok ikke flere katte, - min kæreste havde sagt "IKKE FLERE DYR!"
Men han ved at jeg ikke bare kan gå, hvis jeg ser et dyr i nød
Vi var i byen i dag og midt på torvet i al travlheden, sad en kat og så skidt ud - en dame stod og snakkede om den, derfor vi opdagede den, - da ingen andre så ud til at ville gøre noget, så tog jeg katten og pakkede den i min striktrøje og så kom den med os hjem.
Vi var lige et smut forbi vores dyrlæge med katten, for at få den checket igennem - synes hun virkede meget svag, så ville lige være sikker på at hun ikke manglede andet end ormekur og foder og det gjorde hun så, så godt vi tog forbi - en del betændelse var der, så hun er på pencilinkur.
Men hun er bare så tynd og lidt slatten - selvom hun er kvikket op efter vi kom hjem
- Hun vejer 2,5kg og er på størrelse med vores to katte fra sidste år sådan rent kropsbygning, og de vejer 5,5-6kg
Men hun er også bare skind og ben.
Nu tager vi det hele stille og roligt og håber på hun med lidt kærlig pleje, tager på og blir en flot og smuk missekat
Så skal hende og vores anden hittekat samt vores to yngste hankatte neutraliseres alle 4, engang den sidste så er helt ovenpå til det.
- Så må vi se om vi kan finde nye hjem til pigerne - og om vi nænner det...
Er lidt blød jo - de er jo skønherlige de missekatte og de ved lige hvordan de skal sno en
- Meeen seks katte er lige rigeligt synes jeg!
Var ikke lige dét vi havde regnet med at bruge dagen på - eller pengene på, men sådan er det jo, nu håber jeg bare hun blir stor og fin igen!
Andre end mig som er lidt for bløde når detk ommer til dyr i nød?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Ja, jeg er "desværre" også blød på det punkt. Vi har pt 2 katte, der som sådan kom dumpende, den ene gjorde det bogstaveligt. Den første boede her på gården, da vi flyttede ind 1. nov. sidste år, sammen med sin bror eller søn. Begge "glemt" af tidligere ejer. Jeg kontaktede så KV, som jeg arbejder lidt for, for at få dem indfanget og tjekket. Den ene måtte desværre lade livet, da den havde en knust forpote og andet, så det var mest humant. Den anden er så hos os, som genudsætningskat.
Ca 1½ måned senere bliver der kastet en lille sort blandingskilling ud af en kørende bil og lander på vores gårdsplads. Den skriger jammerligt og han bor her så også nu, som min datters kat.
Så jo, jeg kender desværre alt for godt til at samle op på andres forsømte og kasserede katte.
Held og lykke med hele menageriet
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 7 Emner: 25 Svar: 113
Hun er vores tredje hittekat i huset, men alle de katte vi har haft har altid været "redningsprojekter" - så min kæreste ved vist efterhånden også godt at jeg ikke kan gå væk fra en kat som hende her, men man bliver et eller andet sted lidt ærgerlig over at vi skal gå og ta' det ansvar andre burde ha' taget for deres kat.
- For tror du har helt ret i at det er en kasseret kat, hendes opførsel taget i betragtning så er hun ihvertfald ikke en vildkat, men hun har boet ude i noget tid.
Vores dyrlæge var heller ikke ligefrem imponeret over Dyrenes Beskyttelse, spurgte om hjælp til sådan en kat her - for indrømmet, vi har én SU at leve for den her måned og med en hund som lige har været syg og en del til dyrlæge, så er dyrebudgettet sgu ikke helt til at ta' ansvaret for andres katte også, men der er ingen hjælp at hente nogen steder og det lød lidt til at enten kunne vi vælge at betale for aflivningen eller også kunne vi betale for behandlingen, det var op til os.
Jeg håber virkelig loven om lovpligtig mærkning af katte kommer igennem, så katteproblemet i Danmark kommer mere under kontrol og man kunne give folk bøder for at smide deres katte ud på gaden!
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
Håber hun bliver rask og frisk igen
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Du får lige et par "kloge ord", som betyder meget for mig.
Man kan ikke redde alle dyr i verden, men man kan gøre en verden til forskel for dem man redder.
Det er umuligt", sagde Tvivlen
"Det er farligt", sagde Frygten
"Det er unødvendigt", sagde Fornuften
"Gør det alligevel", hviskede Hjertet
Held og lykke med missepigen!
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Man kan da have et lillebitte håb om, at hun er efterlyst. Prøv at tjekke på DB og KV.
Held og lykke med hende, og en <b>thumbs up</b> til dig, og en lille skilling som bidrag til dyrlægeregningen, hvis du sender mig dit kontonummer i pb.
Rollo **Jeg håber virkelig loven om lovpligtig mærkning af katte kommer igennem, så katteproblemet i Danmark kommer mere under kontrol og man kunne give folk bøder for at smide deres katte ud på gaden!**
At svigte sine dyr og overlade dem til egen skæbne er SÅ usselt, og har ofte forfærdelige konsekvenser for de stakkels dyr :'-(. Dem der smider katte og andre dyr af (eller såmænd "bare" undlader at efterlyse deres bortløbne dyr), burde IMO ikke kunne nøjes med bødestraf.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 7 Emner: 25 Svar: 113
Mega; Det er også en af mine "sayings", - jeg kan ikke redde hele verden, men kan jeg gøre en forskel for det her ene dyr, så er det også godt nok for mig!
Tinka; Ja det er voldsomt alle de katte som bliver smidt på gaden og generelt svigtet, - alle sider rundt omkring bugner jo af katte som mangler nye hjem
Jeg har været ved at google alle sider hvor man kan efterlyse/fremlyse dyr og kigget dem igennem og postet hende på nogle facebook sider, så hvis nogen mangler hende - så håber jeg de ser det et sted, men indtil videre ingen held.
Det er rigtig sødt af dig at ville give lidt til dyrlægeregningen, - jeg er helt rørt over tanken, tusind tak!
Men enig, det burde ikke kun give en bøde at smide sit dyr ud på gaden til et liv i uvished, - de dør jo enten af sult, kulde, varme, sygdom etc. - langsomt og smertefuldt
- Det burde virkelig straffes, forfalsk nogle papirer og du får en skrækkelig dom, mishandl et dyr og du får et slag over fingrene og et "fyfy"
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 353
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg kan virkelig blive helt fortvivlet over al den ligegyldighed og hjerteløshed, som alt for mange udviser over for deres dyr. Så det er rørende, og rigtig rart at vide, at der trods alt også findes behjertede mennesker, der vil hjælpe en kat i nød. Derfor fik jeg lige lyst til at påskønne din indsats med mere end bare ord. Du kan absolut godt være bekendt at tage imod et bidrag til katten, Rollo, så giv besked, hvis du ændrer mening.
jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 10
Jeg kan ikke forstå hvordan folk kan være så onde at mishandle dyr og/eller overlade dem til den visse død!!
Sådanne nogle folk skulle sap suseme havde så mange tæsk og selv mishandles..
sidst i marts i år, fik jeg selv en voksen kat som var med killinger (hun kunne ikke bliver boende der hvor hun boede før). Der blev jeg mødt af meget delte holdninger af folk, nogle syntes at jeg var skør at få en voksen kat og så enda en som snart skulle havde killinger (men jeg elskede den kat, og i dag har jeg ikke fortrudt at jeg fik hende)
Dem som var mest posektive var mine forældre og de sagde med det samme at de gerne ville passe Misse hvis jeg skulle noget.
Da Misse så fik killinger (fik 5) var der flere der spurgte om hvad jeg ville gøre hvis jeg ikke kunne komme af med nogle af dem. Jeg svarede at jeg ikke ville beholde dem alle sammen og hvis jeg var så uheldig ikke at kunne finde gode hjem til nogle af killingerne så var jeg nød til at lade dyrlægen aflive nogle af dem.
Hold da op hvor blev folk sure over mit svar.
Der var enda flere som mente at det var mishandling og at jeg "bare" kunne smide dem af ved en tilfældig gård.....men NEJ det mener jeg er synd, for man ved ikke hvilket liv som venter katten. Og når man har dyr SKAL man også tage ansvaret for dem
En hittekat mere