{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.984 visninger | Oprettet:

En klage for skraldeposen! {{forumTopicSubject}}

Og hvad har det så med katte at gøre????

Jow jeg har fået to klager fra min skraldemand nu.... Sækken er for tung!!!!!

Hmmmm tænker jeg... jamen det har den da aldrig været før og hvad skyldes det nu????

Tjaaa jeg har jo fået to katte mere(oppe på 5 stk) ... ergo mere tis og høm høm = flere tømninger af kattebakke min. 3-4 gange om dagen...
Så nu vejer min skraldepose for meget pga af alle de tisse klumper jeg samler op af kattebakken på en uge.

Hva pokker gør jeg lige????
Samle sammen og køre på lossepladsen ???
Hvad gør I (dem med mange katte) ????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En klage for skraldeposen!
  • #1   18. nov 2012 Det er da en sart skraldemand du har smiley Må man ikke sætte en ekstra pose ud?

• #2   18. nov 2012 En skraldepose må max veje 20kg (det ved jeg så nu)
    Men en ekstra pose ... hmmm jooo måske hvis man vil betale for dobbelt husholdning for det er jo ikke kun engang imellem... men hver uge:-(

• #3   18. nov 2012 Køb noget grus som kan tåle at komme i toilettet (:

• #4   18. nov 2012 Maria : Det var da en god ide !!!! Men hvor ?????

• #5   18. nov 2012 Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor det kan købes evt mærke pågruset

• #6   18. nov 2012 Jeg bruger cats best øko plus (: fra zooplus(:

Jeg elsker det grus !!

• #7   18. nov 2012 Det ret dyrt, men en pose på 20L kan godt holde halvanden måned herhjemme til en kat(:

• #8   18. nov 2012 Jeg forstår godt, at skraldemanden synes det er træls med alt det tunge grus. Det er også skidt for miljøet - og sikkert også indeklimaet (støv -) med det store grusforbrug smiley

Pt. er jeg selv i gang med de indledende øvelser til forberedelse for træpiller. Er dog ikke nået længere end til grovere klumpende grus (og puha, det støver :-O).
    Næste skridt bliver ikke-klumpende grus iblandet træpiller ... hvis det ellers snart kunne passe Bauhaus at få 6 mm træpiller på lager.
    Forhåbentlig vil mine katte acceptere træpiller. Hvis ikke, må jeg fortsætte med det gode gamle (tunge, lettere støvende og ikke komposterbare) Extreme Classic.

• #9   18. nov 2012 Fandt det : http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/cats_best/182363

Men jeg tænker også jeg kommer til at arbejde lidt ekstra, da man skal vente til en klump er opløst inden man ruller ud .... er du klar over hvor mange klumper der er efter 5 katte om dagen *GGGGG*

• #10   18. nov 2012 Hvad bruger du af kattegrus? Hvis det ikke er godt klumpende, bruger du jo meget mere. Jeg har 9 katte og bruger Gold Grey Master (super godt) og jeg har ca 1.5 kilo grus hver dag.

• #11   18. nov 2012 Selve træpiller har jeg opgivet.... de nægtede totalt, selvom jeg også tog den lange tilvænnings udfordring op. De gjorde det bare lige ved siden af bakken hver gang! Det er da også unaturligt med de hårde træpiller.

Men 80L kattegrus til en pris på over 500kr på 1 1/2 for fem katte er nok liiiiiige en tand i overkanten... så er det billiger at køre på lossepladsen.

• #12   18. nov 2012 Åh ja, Cats best øko plus, det er også prøvet her. Desværre var kattene ikke så imponerede over det, så jeg skal nok ikke forvente for meget af de træpiller smiley

• #13   18. nov 2012 altså jeg venter aldrig smiley

• #14   18. nov 2012 Uha, katte der gør ved siden af bakken skulle vi nødig ud i :-O.

Mine katte accepterede da Cats best Øko Plus - synes bare de så lidt skuffede ud og tøvede lidt, når de skulle i bakken. Og synes også at Bruno gik og holdt sig lidt længe, de dage der var Cats B Ø P i bakken.
    Men nu får vi se, hvordan det går med træpillerne.... Jeg håber sådan at kunne skifte til det.

• #15   18. nov 2012 Linda N. Så har du jo også ca 10kg kattegrus i din skralde pose og kun plads til 10kg husholdnings affald ... hvilket ikke er meget til en hel familie her *S*

• #16   18. nov 2012 Maria : Når man bor i hus, så passer man meget godt på sit kloark system *GG*

• #17   18. nov 2012 G.H
    Ja det har du selvfølgelig ret i- men de gange hvor den har stoppet det, så er det blev opløst rigtig hurtigt! bliver sådan til savsmuld(:

• #18   18. nov 2012 Tinka : Jeg var også ved at blive vanvittig til sidst og bange for at de ville begynde at gøre det andre steder. Så vi endte tilbage ved gruset og en halvtime efter det var hældt i så var det slut med "protesterne!

• #19   18. nov 2012 G H. Uha, heldigt de ikke begyndte på det. Hvis der mod forventning skulle blive tisset ved siden af her, så bliver der fluks hældt rigtig grus op lige på stedet!

Tror desværre det bliver svært at finde en bedre løsning i dit tilfælde, end at køre på lossepladsen eller betale dig fra en ekstra skraldespand.

• #20   18. nov 2012 Har lige set dine (smukke! dejlige!) katte. Er der ingen af dem, der besørger udendørs? For ellers kunne man måske inspirere dem til det ved at have nogle sandbunker.... (som jo selvfølgelig også skal skiftes ud en gang imellem).

• #21   18. nov 2012 Du kan købe en grå husaffaldssæk som du kan stille ved siden af skraldespanden. Så har du 40 kilo i alt at gøre med :o)
    Den koster dog 35 kr. (per sæk). Men det er da en midlertidig løsning indtil du finder på noget bedre.

• #22   18. nov 2012 Tinka

Jow jow de gør det udenfor.... jeg har endda et lille stykke jord der bliver holdt i kattebakke tilstand (løst renset jord/sand) som de bruger.... men her på det sidste når der er koldt og vådt, så er brændeovnen altså noget mere rar og derfor er de mere inde end om sommeren ( jaja jeg har magelige, snot forkælet katte prinser)
    Faktisk har jeg set et par stykker af dem gå direkte på kattebakken når de kommer ind *GG*

• #23   19. nov 2012 Ja jeg bruger jo det der krystalgrus/silikatgrus og der skal mindre i bakkerne end man tror. 5 liter til 1 bakke holder ca 1-1½ måned herhjemme (m. to katte. Vi har så 2 bakker stående)

Det vejer så bestemt ikke så meget om det du bruger nu smiley
    Det fås i fx Rema1000 for 45,- for 5 liter.

• #24   19. nov 2012 Thilde
    Så du har ikke sådan nogle katte er helst graver helt ned til bunden*S*

Hvis jeg lige nøjes med 5-6 kg ca 10cm lag.... så skal jeg vaske bakken flere gange om dagen... da de elsker at grave længe og dybt når de tisser *S* Til gengæld ligger høm hømmen altid ovenpå (har lært idag at det har noget med dominans at gøre) *S* Men det kan da være jeg lige skulle prøve det der krystalgrus *S*

• #25   19. nov 2012 Nu ved jeg ik om andre har nævnt det, men træpiller er sagen og de vejre ikk noget og uanset om det er klumpet eller ej. For pøllerne ud i wc og klumperne og ja er det ik det klumpende, så skifter du jo bakken når du kan se det trænger.. Du kan få kæmpe sække i bygmarket 2 sække til 99 kr.

• #26   19. nov 2012 Når bakken skal skiftet helt, er det bare ud i en kompost affald da det er træ smiley

• #27   19. nov 2012 G.H. **Faktisk har jeg set et par stykker af dem gå direkte på kattebakken når de kommer ind**

Jaeh, det er lidt forkælet, når de har hele verden at besørge i ;-).

Mine katte kommer ind HVER gang ... jeg tror slet ikke de er klar over, at man kunne bruge haven som toilet. Og heldigvis for det - med en lillebitte indhegnet have kunne det nok hurtigt blive ulækkert.

Men hvilket grus bruger du egentlig nu?

Thilde **5 liter til 1 bakke holder ca 1-1½ måned herhjemme (m. to katte. Vi har så 2 bakker stående)**

Hmmm.... hvis det ikke går med træpillerne, så tror jeg måskeee, jeg vil prøve det der krystalgrus. Men tvivler på, kattene vil synes om det. Og kun 5 liter pr. md. pr kat, gør jeg mig slet ingen forhåbninger om kan gå an her.

PS: Kommer det ikke til at lugte?

• #30   19. nov 2012 lær dem at bruge toilettet i stedet ^^

• #31   19. nov 2012 Jeg har pillefyr og har selvfølgelig så afprøvet træpillerne i kattebakkerne. Inden kunne jeg jo se en fordel i forhold til pris, jeg får som minimum leveret 2 tons. Den anden fordel var jo så at jeg kunne smide det på komposten. Men jeg bruger aldrig mere træpiller. Katten ville gerne. Aldrig har jeg tømt som meget kattebakke og aldrig har det lugtet så meget af katte-tis. Så jeg kan ikke anbefale træpiller.

• #32   19. nov 2012 Først og fremmest, er Jeres "genbrugsplads" ligesom vores må man slet ikke aflevere affald fra dyr der.
    - Normalt ville jeg aflevere sække med møg fra mine marsvin, kaniner og diverse burdyr i småt brændbart, det gjorde vi i den kommune vi boede i før uden problemer og kender mange andre som også gerne må eller som kan aflevere det som kompost.

Men her hos os i Thisted kommune må man altså ikke.

Så vi har dels fået en større skraldespand, koster lidt mere om året men tilgengæld er det ikke en med pose men sådan en hel skraldespand på hjul man fylder i og der er de ligeglade med hvor tung den er for vi sætter den HELT ned til skellet og så skal de lige trille den 2m og det er dét - så de er ligeglad med om der er over 20kg i eller låget lige er liiiidt åbent.
    - Før det havde vi sådan nogle bittesmå papirssække der intet kunne være i og de måtte hverken være for tunge eller for fyldte eller noget som helst.

Så måske det var en idé? En større skraldespand hvor vægt ikke er så vigtigt?

Mht. strøelse så bruger vi enten fint klumpende fra Plantorama eller også bruger jeg helst træpiller, - jeg synes så tilgengæld ikke jeg har oplevet noget der holder så godt på lugten!!! Lige når de har pøllet kan det lugtes, men ellers - ikke det mindste og vi har 6 katte i huset som alle er sarte og foretrækker bakken.
    - Det er også nemt at skifte og vores ryger somregel ud i haven i en kompostbunke som til foråret skal pløjes ned i jorden ligesom den store kompostbunke fra kaninerne og marsvinene.

• #33   19. nov 2012 RB: De grå poser købes på genbrugspladsen og er beregnet til husholdningsaffald og de penge man giver betaler det ekstra gebyr der er ved ekstra affald. De stilles ved siden af skraldespanden.

• #34   19. nov 2012 Jeg vil lige hurtigt sige, at jeg også bruger det der krystalgrus/silikatgrus som kan købes i Rema for meget billige penge - og også Føtex ved jeg.

Mine katte (før Usho døde) kunne få sådan en bakke med 5 liter i, til at holde i 3 uger - og det altså med 2 katte! Spir lavede også stort og småt udenfor nogengange, men Usho gik ALTID ind på kattebakken - og så ud og lege igen. Så den blev brugt godt! smiley

Det er i hvert fald det billigste jeg har brugt (i længden) i de 4½ år jeg har haft kat.
    Og så lugter det slet ikke! Det kapsler tissen inde, så de hvide/gennemsigtige krystaller bliver gule. Og så er det jo bare at fjerne lorten/lortene hver dag som man normalt gør, så har man en fin og lugtfri kattebakke længe med det her kattegrus smiley

• #35   19. nov 2012 Krista: Indrømmet jeg ikke lige har regnet ud at skraldemanden ville klage over vægten.... men alt det andet er indregnet i bugettet og ekstra sat ind på min faste kattekonto!!!!

Træpiller er afprøvet som skrevet længere oppe .. det er no go *S*

Jeg bruger "Sund fornuft" fra Fakta (Coop) som jeg synes er den bedste.

Men jeg vil lige prøve den der krystal og se om "prinserne" vil bruge den*S*

Ellers må jeg jo tilbage til "tegnebordet" eller spørge en nabo om de kan aftage en pose indimellem *S*

• #36   19. nov 2012 G.H. Hvis de ikke vil bruge krystalgruset, så vil jeg tro, at du kan spare lidt på vægten ved at bruge fint klumpende grus, fx Extreme Classic. Det holder dobbelt så lang tid som supermarkedsgrus, inden det skal kasseres og skiftes ud.

• #37   19. nov 2012 Jeg har hele 3 skralde cont. 1 til det grønne en til papir og en til resten...Jeg har så 4 katte..Og jeg har 1 bakke indenfor, men heldigvis så bruges den meget sjældent...De laver hvad de skal uden for...
    Jeg synes godt nok det må være et stort arbejde for dig at holde rent indenfor hvis de ikke kan komme ud

• #38   19. nov 2012 Det er jo ikke klumpende det krystal grus. Det suger og indkapsler lugt.
    Kan intet lugte overhovedet. Så at grave dybt ned er der ingen fidus i - og jo det kan mine katte nemlig godt lide i det normale klumpende grus smiley
    Det her udtørrer bæ og nærmest mumificere det.

• #40   19. nov 2012 Kirch
    De kommer skam ud al det de vil.... men er meget glade for deres kattebakke og brændeovn indenfor *S*

Winnie
    Ja den mulighed (cat øko bedst) har været oppe og vende, det skal sikkert også afprøves*S*

Tusind tak for alle jeres råd!!!

Er spændt på i morgen for så kommer skraldemanden forbi igen *S*

• #41   19. nov 2012 Mine katte vil ikke bruge andet kattegrus end det vi bruger nu.
    Har prøvet mange forskelige også forskelige slags træpiller men så gør de det i brusekabinen

Kommentér på:
En klage for skraldeposen!

Annonce