{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.143 visninger | Oprettet:

Klage over dyrlæge? {{forumTopicSubject}}


Hej alle jer herinde, jeg går og tænker på om jeg kan klage over en behandling ved en dyrlæge, men er usikker på om jeg overhovedet er berettiget, jeg håber i har nogle input eller råd:)

Sagen er den at min lille han killing som på det tidspunkt var 6 uger (han bor sammen med sin mor og 6 andre søskende) han begynde at sætte sig og forsøge at tisse mindst 10 gange i timen, men der kom kun et par få dråber tis ud og han lukkede øjnene som om han havde besvær. Jeg havde en tanke om at det kunne være blærebetændelse?!

Jeg ringer til dyrlægen som siger at jeg skal komme ud med ham, han mærker på hans blære og så får han en sprøjte med antibiotika. Dyrlægen siger at han håber det virker, men at han har en dårlig mavefornemmelse og mistænker at andet kunne være galt, når det er så lille en killing, en form for kronisk medfødt sygdom. Jeg spørger ind til om det ikke kunne være blærebetændele og om man ikke kunne ta en urinprøve får at være sikker, han afslår og siger at nu håber vi at antibiotikaen virker og at det ikke er sandsynligt at det er blærebetændelse da han er så lille! Jeg skal vente i 3 dage og så ringe igen hvis det ikke er blevet bedre.

Da der ingen bedring er 3 dage efter ringer jeg igen og vi skal komme ud med ham igen, han trykker ham på blæren endnu en gang og udskriver så et smertestillende middel mod inflamation Loxicom, han skal tage medicinen 5 dage og så skal jeg ringe igen. Jeg nævner igen ulykkeligt og meget fortvivlet om en urinprøve ikke var sagen og om han er sikker på det ikke bare kunne være blærebetændelse, men han afslår igen og siger til mig at næste skridt er en ct scanning der koster 7500 kr.

Da han har fået loxicom i 5 dage ringer jeg og fortæller at det går godt, det ser ud som om det virker, jeg skal så stoppe med medicinen, men 2 dage efter jeg er stoppet kommer symptomerne igen. Han tisser ikke meget andet end et par dråber men laver ikke andet end at prøve og virker nedstemt!

Jeg ringer så igen for at fortælle at det er kommet tilbage, dyrlægen fortæller mig at vi må fortsætte med at give ham loxicom (smertestillende/anti-inflamation) i nogle måneder og håbe at han vokser fra det, det godtager jeg da jeg på det her tidspunkt føler mig overbevist om at han fejler noget meget slemt som dyrlægen fortalte mig ved første besøg, så vi er ude i enten en scanning og muligis en stor nyreoperation hvis medicinen ikke virker.

Næste dag ringer jeg igen da han har blod i sin urin og overhører sekretæren og dyrlægens snak, han siger: er det hende igen, aj nu må du simpelthen fortælle hende at enten er det den scanning ellers må vi give den killing ro! (herved mener han aflivning), jeg spørger igen til det med urinprøven og de mener at det er fuldstændigt unødvendigt, og nu skal jeg give ham den medicin i de måneder vi aftalte, og hvis jeg insisterer på urinprøve skulle det være får at se om han har problemer evt. blærebetændelse oven i hans ellers "forventede" kroniske sygdom ellers skal jeg overveje at aflive ham!

Helt fortvivlet over at han har så dårligt og ikke føler jeg hjælper ham ordenligt og er meget bange for han lider unødvendigt tænker jeg at vi må lave den ct scanning, men da jeg ikke har penge til dette, (det er en herreløs mor kat jeg tog til mig da jeg i september opdagede hun var gravid og ville hjælpe hende) ringer jeg til inges kattehjem får at høre hvad mine muligheder er da jeg ikke ønsker at han bliver aflivet og håber så at de måske kan hjælpe ham på en eller anden måde, efter en lang snak forslår hun mig at ringe til en anden dyrlæge og spørge om en scanning er billigere ved dem, og spørge den anden dyrlæge om at få en second opinion fra ham, jeg ringer da til ham, han fortæller mig at han syntes at det er en meget anderledes måde den 1. dyrlæge har valgt at gøre tingene på end de ville gøre på hans klinik, han ville starte med en urinprøve og syntes ikke det lød usansynligt at der kunne være tale om en blærebetændelse, om ikke andet syntes han at den ct scanning jeg blev anbefalet som sidste mulighed var meget extremt og at der var vi slet ikke endnu i processen, han sagde at det håbede han virkelig var en misforståelse mellem mig og den 1. dyrlæge. Jeg fortalte ham at det var det ikke. Han ville meget gerne se den lille killing med det samme, så jeg kørte ind med ham og han fik taget en urinprøve og urinen blev sendt til anylyse hvor jeg så lørdag får besked om at det er blærebetændelse og får en antibiotika kur til 14 dage, de fortalte at det var godt urinen var sendt til analyse da der kun var en antibiotika ud af fem der kunne slå bakterien ned!

Nu er mit spørgsmål så til jer, syntes i at det er fair behandling ved dyrlæge 1, ikke engang at tage den urinprøve, får at udelukke blærebetændelse, selvom han aldrig har set det på så lille en kat? og syntes i det er fair at jeg har betalt 2000 kr for gætterier? Jeg er i vildrede men føler mig ikke hørt og værst af alt kunne denne simple sygdom har ført til en aflivning... hvis jeg ikke havde været stædig og havde gået efter min mave fornemmelse. Hele dette forløb har strukket sig over en måneds tid og han er nu 10 uger om 3 dage, hvor ville jeg ønske han ikke skulle ha været så meget unødvendigt igennem og at jeg havde kunne bruge de penge det kostede ved den anden dyrlæge på noget nyttigt for ham!



Håber i fik læst jer igennem mit MEGET lange og måske lettere forvirrende indlæg!?

Kærligst tine


Slet emne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klage over dyrlæge?
  • #1   4. dec 2017 Jeg syntes faktisk du er i din gode ret til at klage over den første dyrlæge. Om det giver dig noget økonomisk vil jeg måske tvivle på, men om ikke andet så får du luft og måske en form for følelse af retfærdighed, samt du kan måske forhindre at andre skulle opleve samme behandling.

    Jeg vil på ingen måde kritisere dig, men jeg tror at jeg havde valgt en anden dyrlæge allerede efter andet besøg, men det kan jeg jo nemt sige da jeg ikke har stået i situationen og ved om det er en dyrlæge du normalt er tryg ved, jeg syntes bare det er mega underligt at han ikke vælger at tage en urinprøve som det allerførste. Jeg har selv en kat som har tendens til blærebetændelse og urinprøve har altid været første step hos dyrlægen, den koster ikke alverden og fortæller sådan set om der er bakterier lige med det samme, dernæst ville en blodprøve nok være bedre trin langt inden en scanning.

    Det var godt du valgte at kontakte Inges kattehjem og de så henviste dig til en anden dyrlæge som i sidste ende reddede den lille killings liv, jeg håber han får et langt og lykkeligt liv, for det fortjener han da med den start på livet.

    Jeg har fundet en side som du måske kan bruge i fald at du vælger at klage: https://www.ddd.dk/dyreejere/klage/Sider/default.aspx


  • #2   4. dec 2017 Hej Heidi, Mange tak fordi du tog dig tid til at svare på en kærlig og venlig måde:)!

    Jeg ved heller ikke om man kan få pengene tilbage og man kan jo også syntes at de 2000 kr ikke lyder af så meget, men jeg har heller ikke så meget at gøre godt med for tiden og få det til at løbe rundt, og som du så fint også siger er det nemlig nok også mest proceduren jeg er vred og ked af, (lidt spild af tid og penge og ikke mindst en så lille killing der har fået det ubehag trukket sådan ud i en helt urimelig grad). Men Tak fordi dit svar det kan nogle gange være svært at vide hvad det er det rette og gøre, især når man er i følelsernes vold smiley

    Som du siger Heidi, kunne man klage om ikke andet for at gøre dem opmærksomme på at problemet kunne være løst med meget lidt, istedet for dårlig vejledning om at være ude i at ville scanne og opererer, uden at tjekke det indlysende først! Ja så ikke mindst for at "hjælpe andre" der skulle stå i samme situation.

    Og ja, jeg kan sagtens forstå at du ville have valgt en anden dyrlæge, det kan jeg kun give dig ret i, set i bagklogskabens lys, ville jeg også ønske jeg havde lyttet til mig selv, men det var et dyrehospital og jeg regnede med at de måtte kunne yde den bedste service og give en god vejledning i sådan en akut situation, og så var jeg vist lidt for autoritets-tro, kan man sige. Jeg regnede ihvertfald med at han ville prøve det mest indlysende og tror jeg blev rigtig paf, da det som jeg troede var en blærebetændelse efter beøget lød som en farlig kronisk sygdom han ikke havde gode chancer for at overleve! Det er også første gang jeg er katte ejer, vokset op med katte hele livet men aldrig haft mine egne før!

    Men tusinde tak for dit svar, det var rart at høre en andens mening, og vil lige sige til dig Heidi at den nye dyrlæge sagde præcist som du, urinprøve og så blodprøve, slet ikke noget med scanninger endnu, det er også derfor jeg føler mig så vildledt og kunne ha brugt virkelig mange penge på operationer og scanninger og i værste fald have endt med han ikke kunne være i live nu pga en blærebetændelse, det virker helt tosset ja! Øv altså!


  • #3   4. dec 2017 Man kan altid være bagklog, og man kan altid sige jeg skulle have... Men når man står i en situation så er det ikke altid man kan se det fornuftige eller det rationelle, og som du siger, man går jo til en professionel i den tro at de ved hvad de laver og handler på den viden de burde have. Grunden til jeg nok ville have søgt 2. opinion, er nok netop fordi jeg har erfaringen med katte og dyrlæger gennem det meste af mit liv og derfor har udviklet en vis form for skepsis hvis de ikke handler på det jeg beder den om eller mistænker og giver en fornuftig forklaring, jeg er ret viden søgende og stiller 1000 spørgsmål. Men det er helt sikkert fordi jeg har været turen igennem med forskellige ting med flere af mine katte, så udvikler man noget skepsis og mister autoritetstroen.
    Derfor er det slet ikke en kritik af din handling, for det handler om hvad man har med i baggagen, havde jeg været ude for det du har været ude for, for 15 år siden så havde jeg nok gjort præcis det samme som dig.

    Har du kontaktet den første dyrlæge efter at killingen er blevet behandlet korrekt og rask?? Hvis du ikke har, så syntes jeg faktisk du bør gøre dette og meddele ham at du egentligt syntes han skal kompenserer dig for de unødige udgifter du har haft hos den anden dyrlæge, da han kunne have klaret opgaven ved at behandle korrekt, ønsker han ikke dette skal du meddele ham at du vil indgive en klage mod ham da du ikke føler dig korrekt behandlet og det kunne have kostet kattens liv. Men det kræver jo at du har modet til dette, har du ikke det så syntes jeg du skal klage, og jeg syntes faktisk at 2000 kroner er en anseelig sum penge for absolut ingenting, udgiften kunne være holdt under 1000 kr. Hvis dyrlægen havde handlet korrekt første gang.

    Første gang min hunkat fik blærebetændelse og krystaller i urinen var hun omkring 3 år, da kostede det en urinprøve til 130 kr, sand til at "fange" urinen i til 40 kr, konsultation til ca 600 kr samt special foder til et par hundrede kroner, så kom der selvfølgelig opfølgning med urinprøve igen for at se om det havde virket og der var også smertestillende og antibiotika, men så vidt jeg husker løb det hele ikke op i meget mere end omkring 1500 kr og så var hun 100% rask.

    Jeg vil meget gerne høre om det videre forløb hvis du konfrontere dyrlægen og evt vælger at klage, for det er interessant at høre hvordan eller hvis han reagere.
    Den nye dyrlæge du har fået har du snakket med ham/hende omkring muligheden for at klage og hvad de synes om det at klage over den første dyrlæge??


  • #4   4. dec 2017 Jeg kan i øvrigt se du er fra Fyn.
    Jeg havde en tanke om du måske var kommet i klørene på er. Dyredød??
    Jeg ved han har haft klinik i Odense og skrivelse jeg kan finde er fra Hg fra 2016 hvor en skriver han er ansat på en klinik i Kolding. Hvis det er ham du er stødt på så kan du desværre nok intet opnå og så er du i hvert fald helt uden skyld, for der skal man virkelig have erfaring i dyreverdenen for at vide at han er totalt No go.
    https://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/648617-dr_dyredoed_


  • #5   4. dec 2017 Tror ikke jeg har hørt om så unge katte med urinvejsproblemer

    Min tanke går på stress - eller der fysisk er noget galt

    Kender ikke dyrlægene på Fyn. Ved dog en dygtig dyrlæge er pengene værd


  • #6   4. dec 2017 Ja ham læste jeg også godt om da jeg skulle vælge dyrlæge, han er dog det mest forfærdelige menneske jeg længe har hørt om ham dr. dyredød.
    Det her var Odense dyrehospital, de har virket helt utroligt søde derude, ingen tvivl om det, meget behjælpelige og virket omsorgsfulde, men det hjælper jo selvfølgelig ikke bare at være sød. Jeg kan heller ikke sige at de generelt er et dårligt sted på nogen måde, men lige i den her sag undre det hele mig virkeligt meget, det mærkelige var at jeg som du Heidi søger en masse information.. jeg syntes ikke jeg har haft mine tanker fyldt med andet end den lille kats helbred den sidste måned her. Jeg har googlet og googlet og hver eneste lille ting jeg har googlet som eks. "blod i urin" har først mig til sider om blærebetændelse... Det er også derfor hele det her forløb har været så bizard, ikke!
    overalt har jeg læst mig til emner om blærebetændel og stuvit krystaller osv osv. og overalt har de beskrevet behandlingsforløbet med urinprøve... der skulle til centrifugering og alt det som du også allerede ved, det kan man så også meget nemt læse sig til på nettet, fandt jeg så ud af! Derfor har jeg også de to gange jeg fysisk var derude med ham påberåbt en urinprøve, men det ville de å ikke da det skulle være første gang de nogensinde havde set det ved en så ung killing?! hmm... sket er så sket, men det er godt nok mærkværdigt.

    Jeg har tænkt mig at gøre som du forslår, ringe eller tage ud til den og fortælle om forløbet ved den anden dyrlæge, jeg har hele tiden tænkt at hvis det viste sig bare at være blærebetændelse så ville jeg selvfølgelig sige det til ham, jeg har så bare ville vente til jeg var helt sikker på at den dyrlæge jeg har nu sagde at det helt sikkert KUN var det han fejlede, og det kan jeg vel først være sikker på når antibiotika behandlingen er slut og der er taget en ny urinprøve igen, ikke?

    Jeg har snakket om det med min nye dyrlæge, jeg kan mærke at han er en venlig mand der prøver at være kollegial og ikke slår om sig med store ord od den 1 dyrlæge, men jeg kan se at han får en meget trist/overbærende grimasse når vi taler om det, senest idag og siger som sagt igen at han altså har en helt anden procedure, han syntes jo det virkede meget mærkeligt at forslå den scanning og da jeg en ekstra gang spurgte idag om det mon bare var den blærebetændelse sagde han JA, det tror jeg bare det er! Den lille fyr virker også mere rolig efter nogle dage med antibiotika, han søger igen kattebakken når han skal tisse, det gjorde han bestemt ikke før, og han tisser heller ikke mere end de andre søskende han har! Men han er medtaget smiley han er trist og har haft en hård lang måned og det samme har jeg, da jeg skiftevis har været i håb og glæde og bange for at han skulle dø, heldigvis ville jeg aldrig tænke på at aflive ham med mindre en dyrlæge sagde at det var det jeg SKULLE og det ville være ondt andet fordi han led.

    2000kr har også været meget for mig at betale ekstre, og især når det var så unødvendigt.... den 1.konsultation var 950kr får et skud antibiotika og mærken på hans blære, det samme kostede det at få lavet det hele her ved den nye dyrlæge med urinprøve og konsultation og det hele og man kan sige at det jo kun var det jeg burde ha haft brug for.

    Igen mange Tak fordi du giver dig tid, jeg har haft brug for at høre andres mening om at det her virker mærkeligt, nu er jeg mere sikker i min sag smiley og vil meget gerne skrive når jeg har talt med dem derude.... smiley


  • #7   4. dec 2017 Selvom svaret ikke falder i god jord er det lidelser der ses på ældre katte - igen, aldrig haft eller hørt om killinger med problemet - har du stødt på det i din søgen ?

    Held og lykke


  • #8   4. dec 2017 Lis: hej og tak...

    Nej det var også det dyrlægen sagde at han aldrig havde set før...

    Jeg spurgte også i den sammenhæng om det kunne være stress, blærebetændelse eller om jeg gjorde noget forkert, han svarede nej til det hele. Min tanke var også om det kunne have været stress relateret blærebetændelse eller noget, men han sagde at det bestemt ikke kunne være stress, jeg spurgte fordi at jeg i tre sammenhængene dage optil han fik de ymptomer havde haft familier ude og besøge killingerne får at finde nyt hjem, så tænkte at det kunne havde været årsag?!
    Vi har ellers et meget meget roligt hjem her i et lille hus med have til hvor der ikke er høj musik og et rend af gæster... vi tager det meget roligt smiley

    Jeg ved sørme heller ikke hvorfor, men nu tyder det på blærebetændelse, der er ihvertfald fundet bakterier og hvide blolegemer i hans urin... så jeg håber han bliver rask af antibiotikaen...

    ... Dyrlægen sagde at det også kunne ske for killinger og hvalpe og læste et par andre eksempler da jeg googlede om andre små killinger med blærebetændelse, de var dog lidt ældre 3 måneder ca. Tusinde tak for dit held og lykke.. jeg tror vi har brug for det smiley


  • #9   4. dec 2017 Lis: jeg glemte lige at skrive i forhold til det med stress, at vi bor mig, missemor og 7 killinger på ikke vandvittigt meget plads,men et lille hus. Alle killingerne er meget trygge også når der kommer andre mennesker de ikke har mødt får springer de op til dem og nusser, de er aldrig rigtig bange kun når moderen knurrer eller når jeg støvsuger. De har alle selv lige fra starten gået på kattebakke og det er kun den lille der har tisse problemer der pludselig stoppede med det, da han fik det skidt. Jeg ved ikke hvad der kunne stresse ham... ved du mon noget om det? smiley måske kunne det hjælpe mig?
    Men han er en meget gentle altså stille og mild killing i forhold til de andre, han spiser, leger og er glad. men hans temprement er så fint og forsigtigt kan jeg mærke selv i legen med de andre, det har det hele tiden været, siden han blev født... de virker også meget harmoniske sammen killingerne, selv missemor Sol er hjemme hele tiden nu på 10 uge og leger med dem og de får lov at die.... Men det kan være der er noget jeg ikke ved eller ser?


  • #10   4. dec 2017 Stress er svært at se - også de andre kattes kommunikation

    Ville nok forsøge med colostrum når bakterierne er væk - det testes i urinen sidste dag på antibiotika


  • #11   4. dec 2017 Lis: Okay tak for svar smiley vi må se tiden an... hvor kan man købe colostrum?

  • #12   4. dec 2017 kender godt det dyrehospital, men har aldrig brugt dem. bruger selv højby,
    kender dem godt, og ved at de lytter til en.
    men dyrehospitaltet tjaa har ikke en god mavefornemmelse som gør at jeg syntes om dem.
    men en ting har jeg lært, og det er at man skal lytte til sin kat/og sin mavefornemmelse. dyrlægen kender ikke katten. de møder den og så skal de finde ud af hvad der er galt. kan godt se at det er svært nogen gange

    men jeg har godt nok hørt om blærebetændelse hos killinger. da var jeg på kv i odense. Vi brugte også højby.
    så det kan godt lade sig gøre

    har selv klaget over den ene af mine dyrlæger.Det hjalp ikke på noget - jo på mig. fik sagt hvad jeg mente. har så nægtet at den pågældende dyrlæger kigger på mine katte.


  • #13   4. dec 2017 Anja: Tak for din besked og du gav dig tid til at svare, det er rart at høre fra dig at blærebetændelse kan forkomme ved killinger - det letter altså lige at høre det en gang til, det er jo også den melding jeg har fået fra min nye dyrlæge.

    Ja man kan lære i livet hva... man kan lære at den mavefornemmelse helt sikkert rummer en uforklarlig viden og visdom inden i os, og så bare være god til at lytte til den.. ihh må øve mig hele tiden ;). Jeg er glad for jeg holdt fast og som sagt ville jeg aldrig aflive en skøn lille glad legesyg og ellers frisk killing uden jeg følte han var blevet tjekket godt nok!

    Mange tak for din tilbageelding, nej det kan desværre godt være at jeg ikke får de penge tilbage, men altså jeg sidder og tænker nu, at det da ihvertfald er helt sikkert at jeg vil tage ud til dem og fortælle at jeg syntes det hsr været noget værre rod fra deres side, den lille killingen har haft en meget svær start på livet, og nu kan man lidt sige at ihvertfald en måned ud af to 2 1/2 måneds liv har været rigtig stressende og dårlig. Så jeg tror egentlig jeg vil prøve at klage! Tak.

    Og ja, det kan selvfølgelig være svært for dyrlægerne, men må jo også regne med de gør deres bedste, bare væmmeligt at man ikke helt kan føle sig tryg.

    Tak for din besked Anja


  • #15   5. dec 2017 Tak Lotte, ja det var da helt klart en god ide.... det vil jeg gøre!:)

  • #16   5. dec 2017 Vil blot tilføje at jeg selv har haft en killing (godt nok på 14 uger) med blærebetændelse. Ved ikke om de få ugers aldersforskel har den store betydning.

  • #18   5. dec 2017 Lotte: Tak for den oplysning, jamen altså hvorfor skulle de små killinger ikke også kunne være mget uheldige og få en blærebetændelse... Er ked af din lille killing også var igennem det, men det er rart at vide at det kan forkomme, så tak fordi du gav dig tid til at skrive det til mig...
    Jeg ved heller ikke om nogle uger fra eller til gør den store forskel, men det giver et håb om at det bare er det... håber sådan han får et dejligt liv med denne svære start!


  • #19   5. dec 2017 Helle: Tak for din besked, det har hjulpet mig meget at høre fra jer herinde, og jeg syntes du understreger det med at en klage er berettiget også fordi et så lille væsen har lidt så unødvendigt så længe, som du skriver kunne det være klaret med noget der virker utroligt simpelt, det er også det jeg syntes er for dårligt.

    Min nye dyrlæge gjorde præcis som din dylæge gjorde ved din han kat!

    Det er bare ikke godt nok, ligemeget hvad og jeg syntes helt sikker at den regning på gætterier og et skud antibiotika er irriterende at skulle betale. Det undre mig også at han fik et skud antibiotika (uden at teste om det var den han skulle have) skulle ha været noktil at slå bakterierne ned, når jeg nu ved den nye dyrlæge får antibiotika kur til ham til mange dage!

    Det virker bare lidt sjusket og lidt usæriøst.... ja jeg ville ihvertfald gerne ha været for uden, han har simpelhen haft det så dårligt i en måned nu af hans ellers lille liv der gerne skulle have været lidt lettere, ihvertfald når det nu var muligt. brugt næsten 30 dage på at have ondt og tisse konstant, så det har også været lidt svært for ham at lege med når han hele tiden blev forstyrret smiley og så har han selvfølgelig lidt svært ved helt at stole på mig nu og er sky og ikke den store nusser...

    Jeg håber det bliver bedre når han glemmer det lidt hen ad vejen.

    Tak for din besked... rart smiley


  • #20   6. dec 2017 Virkelig trist historie smiley Godt du fulgte din mavefornemmelse og tog katten til en anden dyrlæge smiley

    Når du overvejer at klage, kan du jo evt. og skrive på Trustpilot, så andre kan få mulighed for at vælge den dyrlæge fra fremover - hvis man intet gør, bliver tingene aldrig bedre og hvem ved om der er andre katteejere der har måtte lade deres kat aflive pga. den dyrlæge. smiley


  • #21   6. dec 2017 A.P.: Ja øv ikke, jeg finder det også trist. Det gode er at jeg tror han er ved at få det bedre, han er begyndt at tisse rigtigt, nu kommer der da noget ud, og han sidder ikke længere og prøver og prøver, han er så selvfølgelig ikke renlig... men mon ikke han skal få lært dette, med lidt hjælp?!

    Jeg giver dig helt ret idet med trustpilot,jeg gør jo selvfølgelig ikke det her med intentionen om at hænge nogen ud, men det er jo virkelig noget de skal gøres opmærksomme på, det er jo totalt fatalt hvis man i pengenød ikke føler man har andre "valg" end til sidst at aflive sit dyr fordi operationen/ct scanning er dyr og det så bare var en blærebetændelse.

    (jeg giver dig helt i den sure smiley smiley smiley øv!!)

    Jeg klager over det når jeg med sikkerhed ved atdet bare var den blærebetændelse, der går nogle dage inden antibiotika kuren er slut, men lige nu tyder det da på det!

    Tak for din besked smiley


  • #22   6. dec 2017 A.P.: jeg ville lige skrive til dig at jeg gik ind på trustpilot får lige at tjekke odense dyrehospital, jeg skriver helt sikkert derinde... men kan se at jeg ikke er alene om denne holdning... man kan ikke sige det er de bedste anmeldelser og der er også et par andre der har skrevet om feljbehandlinger... bla. at de havde meget svært ved at finde ud af en hund havde lopper... med forslog at det var eksem, hudlidelse... vildt tosset! hold da op... Nu behøver jeg vist ikke at være i tvivl længere... smiley smiley

    https://dk.trustpilot.com/review/www.anicura.dk/odense-dyrehospital.

    Tak til alle for jeres svar!!!!


  • #23   7. dec 2017 Godt, du fik kigget på Trustpilot, så du kan se at du ikke behøver at være i tvivl om den så dårlige behandling - men for pokker hvor det ville have været godt hvis man havde fået kigget der først inden man valgte dem. Når nu du også skriver dit indlæg, kan man kun håbe at flere vælger dem fra.

  • #24   8. dec 2017 Helt helt sikkert A.p. det ville have være fantastisk hvis jeg havde tjekket det... jeg fik dem bare anbefalet af en nabo og så tænkte jeg ikke mere over det!

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #25   11. dec 2017 Det lyder som om din lille syge hankat er mindre end sine søskende?

    Hvis har er, er der også mulighed for at han har en anelse mindre diameter i de udførende urinveje (fra nyrerne til blæren og/eller fra blæren og ud)

    Det har i så fald god effekt at sørge for at han drikker lidt ekstra. Hvis Du fodrer med tørfoder, så hold op med det og find noget vådfoder, der er godt OG som han kan lide - Jeg bruger selv 100 gram bakker fra Rema 1000 - Der er 3 slags at skifte imellem. Hvis Du ikke vil bruge vådfoder, så tilbyd lun mælk 2-3 gange daglig - start forsigtigt med 1-2 spiseskefulde hver gang, så han ikke får diarre - ellers kan suppe/bouillon også være en god mulighed for at lokke ekstra væske i ham

    Du skal HELT BESTEMT KLAGE!

    Dyrlægen, der ikke undersøgte katten ordentligt trods 2 chancer skal lære at være samvittighedsfuld og bruge (eller skaffe sig) de nødvendige faglige kompetencer

    RIGTIG GOD BEDRING med ham

    De allerbedste hilsener


  • #26   11. dec 2017 Jeg havde klaget den dyrlæge sønder og sammen, alt hvad jeg kunne. Men jeg er også en gnaven, gammel mand.

    Hatten af for dig, for at gøre så meget for den killing. Mange ville have valgt den nemme løsning.

    HÅber han har det godt og springer rundt smiley


  • #27   11. dec 2017 A.I. Hej og tak for dine aller bedste hilsner smiley

    Han var en lille en dag han blot var nogle uger gammel, nu er han en af de største og en af dem der vejer mest.

    Tak for dine gode råd omkring maden, demvil jeg helt sikkert tage til mig, Jeg har sjov nok lige købt nogle af de pakker med vådfodder fra rema i sidste uge, dajeg selv tænkte at det måske var godt for alle killingerne (7 stk. i alt) at spise noget andet end kun tørkost/piller. Så det er jo kun godt når du også skriver det...super smiley

    Jeg skal afsted på ferie i slutningen af næste uge, men kontakter dyrlægen med det samme jeg kommer hjem igen, jeg vil klage over det her... jeg syntes det har været et rigtig dårligt forløb, mest af alt forkillingen, mens ogsåden unødvendige regning. Du har totalt ret! smiley

    Status med den lille hankat er nu at jeg er stoppet med hans antibiotika-kur,han er blevet en helt anden killing, han miaver, opfører sig fuldstændig som de andre hopper rundt og leget og slås, han er begyndt at gå på kattebakke igen, nogle gange glipper det, men så hjælper jeg ham derud. Han er en glad lille tillidsfuld kat igen, og ligenu virker han bare HELT RASK, det er fantastisk og tænk der ikke skulle mere til end den kur smiley

    De allerbedste hilsner til dig og tak for din besked


  • #28   11. dec 2017 Jesper: Ha haa smiley Jamen i sådanne tilfælde kan det sku også være godt at finde sin indre gamle gnavne mand frem, jeg vil prøve at se om jeg ikke kan få fyret lidt op for ham inden jeg ringer og klager ham sønder og sammen...

    Tak for dit power-input ;)... så fint

    Han har det godt nu den lille killing og han hopper og springer rundt, det kan du tro, det er jeg meget taknemmelig for!

    Tak for din besked, rigtig god aften


Kommentér på:
Klage over dyrlæge?

Annonce