{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

Klage over dyrlæge? {{forumTopicSubject}}

Jeg håber nogle vil give deres besyv med.

Min dejlige killing Cirkeline have jo kramper som udviklede sig ret voldsomt natten til onsdag og vi tog hende derfor til dyrlæge onsdag morgen.

Dyrlægen lyttede på hjerte, lunger og tjekkede hende ellers igennem, for at konkludere at hun jo virkede sund og rask, men at han ikke kunne se hvad der foregik oppe mellem ørene på hende.

Han fortalte mig at det sandsynligvis var epilepsi, og vi så kunne prøve os frem med medicin mod kramper som hun ville skulle have hele sit liv, og at han ikke kunne love at det hjalp.
Eller også kunne jeg vælge at give hende fred.

Hun var 15 uger og har altid været meget lille. Hun var halv størrelse af sine søskende, men en fighter. Størrelsen tillagde dyrlægen også, at de små kræ jo ofte fejler mere end dem i normal størrelse.

Jeg kunne ikke bære at se min lille guldklump i kramper flere gange i sit liv, efter at have oplevet hvor bange hun var når hun kom til bevidsthed efter sine anfald, så jeg gav hende fred.


I dag læser jeg så i en bog, som er en bog en dyrlæge har skrevet, med de spørgsmål som er mest normale om katte, at de sjælendt får epilepsi. Det er meget mere normalt hos mennesker og katte.
Der står også at man tager blodprøve og tester denne, fordi at for høje/lave tal på diverse ting (husker ikke hvad) også kan udløse uregelmæssigheder i hjernen = kramper.

Nu står jeg tilbage og føler mig bondefanget. Hvorfor siger dyrlægen det sikkert er epilepsi hvis det er så sjælendt? hvorfor tager han ingen prøver på min Cirkelmus?

I dag står jeg ensomt tilbage, endnu mere ulykkelig end før, fordi jeg føler der burde være gjort mere?


Hvad synes i? Gjorde dyrlægen som han burde.
Hvordan finder jeg ud af om han burde have gjort mere?
Hvis han ikke gjorde nok, hvor klager jeg så?

Tak fordi du læste mit indlæg.

Hvil i fred min skønne lille Cirkeline.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klage over dyrlæge?
  • #1   6. sep 2008 Det er meget mere normalt hos mennesker og katte. = hos mennesker og HUNDE!


  • #2   6. sep 2008 Vi skulle have været til en anden dyrlæge faktisk, men de mente ikke kramper var en akut tid værd, så det kunne først blive dagen efter.

    Men det er vel ligesom læger. De er immune overfor klager


  • #3   6. sep 2008 Jeg synes, du skal give dig selv ro i sjælen og ikke her bagefter tænke på, hvad du KUNNE have gjort!

    Inden du ville have fået en tid hos en anden dyrlæge, og inden der ville foreligge resultater på diverse tests, kunne lille Cirkeline have oplevet mange flere krampeanfald med efterfølgende angst.

    Og hvad ville det nytte, HVIS du efter lang tid med evt. medicinering havde fået en (nogenlunde) fysisk rask kat, hvis hun mentalt havde taget skade.

    Det har du sparet hende for, og jeg synes, det var rigtigt at lade hende få fred nu.

    PS: Jeg går ud fra, at hendes krampeanfald ikke kom som følge af loppe- eller orme-behandling, men det spurgte dyrlægen vel om.



  • #5   7. sep 2008 Tak for jeres gode ord. I har helt sikkert ret, men i desperationen over at have mistet sin lille guldklump, var jeg bange for at have handlet forkert.

    *mega* hun fik ormekur for over 5 uger siden og loppekur har hun aldrig fået, både fordi vi ikke har lopper og pga. størrelsen, så det kan i hvertfald udelukkes.


  • #6   8. sep 2008 Hej Zelda,

    Det er altid svært at stå tilbage med spørgsmålet, om man har gjort nok for sit dyr, eller om der kunne være blevet gjort mere, eller noget anderledes. Specielt er det svært når man ikke har en 100% diagnose. Dyrlægen foretog et skøn, udfra hvad du havde fortalt, og udfra det han selv kunne se, og som du selv siger så var hun meget lille, og den mindste i kuldet, så det er temmelig tænkeligt at hun have visse defekter fra naturens side.

    Ja epilepsi, er sjælden hos kat, men dog set, og specielt indenfor visse racer, og specielt hvor der er meget tæt indavl. Mange ting kan være årsag til at din kat har fået krampe anfald, væske i hjernen, forgiftning, epilepsi, virus mfl. og ja man kunne måske have taget en masse blodprøver, men udfra det du fortæller, og med hendes svære start på livet, så ville du 95% sikkert ikke have fået et positivt resultat.

    Så tænk på at hun fået de bedste 15 uger hun kunne få, og med en masse kærlighed, og kærtegn, og hun kom herfra uden smerte, pine, og med sin værdighed i behold.

    Du gjorde helt sikkert det rigtige, og tog de rigtige valg.

    Poteknus herfra.


Kommentér på:
Klage over dyrlæge?

Annonce