{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.408 visninger | Oprettet:

Hjælp - syg? :/ {{forumTopicSubject}}

Fra idag kl. halv 8 i morges har min kat kastet op, og han gør det stadig men her senere på aften er han også begyndt at "knase tænder" hver gang inden han skal kaste op også sidder han og smasker med munden hele tiden.. trode først det bare var lidt opkast som jo kan ske, men synes det virker mærkeligt i så lang tid?... er der nogen der ved hvad årsagen kan være til han knaser tænder og kaster sådan op? :| havde i tankerne det måske ku være fordi han er ved at skifte tænder men det synes jeg også er mærkeligt når han i april bliver 2 år ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - syg? :/
  • #1   23. nov 2012 http://www.kattegalleri.dk/video/diverse_kat/9897-hjaelp_?status=1

    her er video klip over det ??


  • #4   23. nov 2012 Han spiser og drikker men bliver ved med at kaste op, har kigget på både tænder og i munden det ser ikke ud til der er noget ihvertfald ikke noget man ka se sådan lige ved første øjekast - har prøvet og finde ud af hva det ku være men der har ik været noget han ku spise så som planter så medmindre han har fået fingrene i et eller andet som jeg ikke lige ved hva ku være så jeg lidt itvivl :| ..

    lige pt. har jeg lagt ham på en pude hvor jeg kan holde øje med ham så håber det bare har været lidt "dårlig mave" men det undrer mig bare meget det med tænderne men det kan self. godt være fordi han føler der sidder noget fast, håbede bare der var nogen der lige havde prøvet det før som måske ku ha' en idé om hva det ku være, men ja der må næsten kun være en udvej hvis det bliver ved at ringe til dyrehospitalet :|

    og tak for svaret.


  • #7   23. nov 2012 skærer den også tænder ? har ikke oplevet det før så bliver helt urolig.

    - der har slet ik været noget fremme som jeg kan komme i tanke om udover de ting der normalt er som han ka have spist selvom han er en katteversion af en skraldespand, så derfor det har været så mærkeligt for mig - håber bare det måske har været nogen hårbolde der har siddet fast, men der er ikke rigtig kommet nogen op endnu, kun hans tørfoder og vand / mave væske.


  • #10   23. nov 2012 Jeg sidder i næsten samme situation og for mig at se er det vigtigt du reagerer hurtigt, da hårboller i tarmen kan udvikle sig til noget værre skidt. Få fat i noget paraffin olie og giv ham 5 ml hver 2-3 time. Jeg har i dag købt microlax og som er afføringsmiddel, så jeg har det til weekenden hvis det er nødvendigt.

  • #12   23. nov 2012 Min den gamle gør det samme, han har det vi hos mennesker kalder mavesår, så han gør det tit, han er på skånekost. Jeg synes du skal få din kat undersøgt, for gentagende kvalme-symptomer og opkast skal undersøges. Jeg tror ikke kattemalt hjælper. Prøv at give ham noget A38 eller creme Fraishe, det kan måske dæmpe hans symptomer inden du kommer til dyrlæge.

  • #13   23. nov 2012 Hvor køber man parraffin olie, apoteket eller?

    Marianne - det er første gang det er sket sådan her og i så lang tid så regner stærkt med det ikke er noget permanent

    der har ikk været noget et stykke tid nu han er faldet i søvn og brækker sig ikke så krydser fingre for det bare har været en dårlig dag og det blev bedre da han fik noget katte mælk til at synke på og børstet tænderne smiley


  • #14   23. nov 2012 Tænker at kattemælken har lagt et "låg" på det der evt har generet hans mave.
    Håber at det var en endags-syge. Men vær opmærksom på at hvis det sker igen, så få det undersøgt grundigt. Gizmo trives nu fint på J/D som rent faktisk er til ledproblemer. Det har bare den gode sideeffekt at det har en gavnlig virkning på sarte maver. Gizmo har nu kun problemer når han ikke kan holde sig fra de andres mad.


  • #15   23. nov 2012 Hold godt øje med, om han kommer af med afføring.
    Gør han ikke det, KAN der være tale om et tarmstop - muligvis pga. en hårbolle eller et fremmedlegeme.

    Smasken og skæren tænder er tegn på kvalme.

    Jeg ville kun lade ham få vand i et døgns tid, så maven kan få ro, og derefter give noget skånekost, f.eks. findelt kogt hvid-fisk eller kylling, som er blandet med det lunkne kogevand.

    PS: En kat på to år er forlængst færdig med at skifte tænder.


  • #16   24. nov 2012 Du kan købe det på apoteket.. Birmaer har virkelig problemer med at hårboller sætter sig fast i tarmen og en del er blevet opereret. Jeg har nu givet min paraffin olie hele dagen, samt vand i eb engangs sprøjte. Han skal have nok væske. Min har fået lidt Hills a/d at spise. Men hold øje med ham. Hvis han bliver mere sløv ville jeg få fat i dyrlægen. Men først og fremmest olie!

  • #17   25. nov 2012 Er der noget nyt med din kat? er det gået over igen? smiley

  • #19   25. nov 2012 Ja for hader de hårboller så håber hun har fået styr på set hvis det altså var det. Min fik det godt igen efter en hel dag med olie og a/d.

  • #20   26. nov 2012 Hej han kastede stadig op dagen efter så jeg fandt en dyrelæge der havde tid. Han havde en form for knude i maven så han fik netop paraffin olie og kattemalt af hende plus noget antibiotika og noget våd foder som han kunne få ned - skal give ham olie 3 gange om dagen og kattemalt 3 gange om dagen og antibiotika 2 gange om dagen smiley han er ved at komme i bedring allerede men tager ham nok op til hende igen i løbet af ugen for at være sikker på at knuden er væk så han ikk skal opereres smiley - jeg takker mange gange for alle jeres gode råd

  • #22   26. nov 2012 Hvis den ikke er ude snart, må i prøve at give microlax så den kan komme ud smiley

  • #23   26. nov 2012 Microlax virker kun på den nederste del af tarmen og eftersom katten kaster voldsomt op, sidder stoppet sandsynligvis længere oppe.

    Jeg ville IKKE bakse med en i forvejen svækket kat og udsætte den for unødigt stress og dermed gøre tilstanden værre.
    Håber, den snart bliver scannet/røgntenfotograferet (med kontrast), inden den bliver yderligere svækket. Skal den opereres, har den brug for kræfter.


  • #24   26. nov 2012 Ja det ville jeg også gøre hvis den ikke er ude. Men det ved dyrlægen vel forhåbentlig også, med sådan et problem. Selvfølgelig skal man kun give microlax hvis man er sikker på at hårbollen sidder langt nok nede til at komme ud.

Kommentér på:
Hjælp - syg? :/

Annonce