1.975 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Fodring af mange katte Fodring af mange katte

Hej kattepepz smiley

Min forlovede og jeg har sammen 4 katte, to voksne og 2 store killinger.
De er næsten alle neutraliseret undtagen en, som skal til jan. pga vi troede hun var meget meget syg.

Hvordan faaaen fodre man så mange katte, og hvor mange gange om dagen ?

De er fri adgang til tørfodder, men jeg synes det æder det VIRKELIGT hurtigt, og æder virkeligt meget, eller er det bare mig ? Altså det er ikke unomalt for mig at bruge 5-700kr på foder smiley

Bag på fodret står der at en kat på 3kg, jeg skal have 40 (tror det er G, for fylder bare bæret op til 40) på 24timer, men jeg synes bare det virker som lidt ?

håber i kan hjælpe mig smiley

glædelig 1 december :3

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fodring af mange katte
  • #1   1. dec 2012 katte skal altid have foder stående fremme, fordi de spiser mange små måltider. Syndes ikke 500-700 kr. lyder af meget. jeg bruger selv 350 kr. om måneden på vår- og tørfoder til 2 katte smiley

• #3   1. dec 2012 Jeg ved ogs godt at jeg godt kan forvente at bruge omkring 500kr på, men jeg er bare i tvivl om doseringen, men jeg prøver det med skålene, men hvor mange gange om dagen skal de fyldes op ? smiley

• #4   1. dec 2012 Jamen de skal bare fyldes op når de er ved at være tomme, du burde finde ud af hvor meget de spiser om dagen i løbet af kort tid, og så kan du jo nøjes med en gang, når du har fundet ud af det, med mindre du har en grovæder, men så kan jeg altså godt anbefale en sences foder labyrint fra zooplus, jeg har en kat der simpelthen ikke kan finde ud af det der med at have mad i skålen 24/7, men jeg har købt sådan en labyrint, og nu kan hun fint finde ud af at spise til hun er mæt og så gå igen og vende tilbage flere gange i løbet af dagen, såå dejligt smiley

• #5   1. dec 2012 Hvilket foder får de ??
    Hvor ofte giver du vådfoder ?

Katte skal have adgang til foder døgnet rundt smiley så det skal fyldes hvergang der ikke er mere foder i dem.

• #6   1. dec 2012 4 katte spiser meget

Hvis jeg havde 4 katte (hurtig hovedregning) af den kat jeg har nu, ville de spise omkring 4,8 kilo mad om måneden. Vi siger lige 5 kilo. Det er ca 500 kroner til en 10 kg sæk hver anden måned / 250 om måneden
    Og så kommer vådfoder ved siden af. Nu får min whiskas breve men hvis jeg havde 4, ville jeg gå over til billige dåser. Skal vi sige Lux fra Aldi. Koster de en 5,er?

Hvis vi siger de får sådan to om dagen til deling, det er 300 om måneden

Så hvis det var mig, ville jeg skulle bruge 550 om måneden bare på foder.

Og så er det løse ikke regnet med (kylling, daggamle kyllinger, rejer og hvad hun ellers får af godbidder i løbet af måneden)

• #7   1. dec 2012 Marie E de for lige PT Royal Canin til steraliserede katte.
    De for vådfoder hver dag smiley

Jeg synes bare det er svært med valgt at mærke, kvalitet, og pris, jeg kan ikke finde ud af om det skal være royal canin, olivers, eller arion eller hvad det nu hedder smiley

Men mine katte for tyndskid af foder smiley

• #8   1. dec 2012 Prøv at gå efter et mærke med højt kødindhold, det spiser de ikke ligeså meget af som fx et foder fyldt med korn og andre unødvendige fyldestoffer. katten er det man kalder strikt kødæder dvs at de kun spiser kød så hvis de får et foder hvor dette er minimalt spiser de mere da de ikke kan udnytte fodret optimalt og ja flere leveringer i kattebakken.

Og når du skal skifte foder så gør det stille og rolige ved at blande det op med det gamle (kan ikke lige huske procent delen) også stille og rolige lade det være mere og mere det nye foder det hjælper lidt på at de ikke får dårlig mave ved foderskift.

Glemte lige hvilket mærke vådfoder giver du ?

• #9   1. dec 2012 Om du fodrer med RC, Olivers eller Arion tror jeg er hip som hap.

• #10   1. dec 2012 Jeg har lige købt foder til mine 4 katte, jeg fodrer med Coshida fra Lidl, både tørfoder og vådmad. For 8 kg tørfoder og 12 dåser kom jeg af med ca 170 kr. Så har jeg tørfoder til 1 måned ca og dåser til 12 dage...
    det er et billigt foder som mine katte elsker.
    De får også snack stænger fra coshida som guf og det er også grus fra det mærke jeg bruger i kattebakken, så hvis du ikke har større foder udgift når du bruger RC så syntes jeg da ikke det lyder slemt smiley

• #11   1. dec 2012 Jeg stod lige i en krisesituation og kunne kun komme i Lidl efter vådmad til bonusbørnene.
    Jeg synes ikke at der er næring i det i forhold til LUX og den med fisk stank da noget.
    Så jeg bruger konsekvent RC og LUX samt Shesir og snackstænger til en værdi af ca. 1300 kr. om måneden.
    Men der er også en 4-5 stk. at fodre på;)

• #13   1. dec 2012 Jeg har 5 katte og de har tørfoder stående fremme 24/7.

De spiser ca 10 kg Porta 21 på 4 - 5 uger og kan købe 20 kg for 399 kr. De får ikke ret meget andet ved siden af, de får et par gange om ugen dåsemad, 5 katte spiser kun ca en 1/2 dåse af gangen da de ikke er super glade for vådfoder.

• #14   1. dec 2012 Jeg vil lige give et tip til "sidst på måneden".
    Man kan blande kogte ris i dåsemaden ( og nu snakker vi altså om at drøje maden)
    Derudover glæder en omgang køleskabsoprydning også altid.

Men her snakker jeg altså om katte der skal klare sig som "vildkatte". Det er rigtigt som Felis siger, der skal altid stå mad tilgængeligt.

Det er bedre end at sulte:)

• #15   1. dec 2012 Felis* Hvad er det ved Coshida dåsefoder du finder afskyeligt?
    Mine katte elsker det højere end meget andet vådmad...

• #16   1. dec 2012 Marie E jeg ved godt hvordan man skrifter foder smiley
    jeg giver dem ikke noget specielt mærke inden for vådfoder, det kommer an på hvor jeg lige er inde og handle, eller om jeg bestiller inde fra olivers af.

Irene N - det er fordi de er neutraliseret, også har jeg fået afvide at de skal have til neutraliserede katte, for at undgå problemer med nyrene smiley

Felis - jeg brokker mig heller ikke ? og jeg vidste der ville kommen sådan en kommentar fra en på et tidspunkt, fordi man ikke lige for skrevet det hele med, jeg brokker jeg ikke (igen) jeg spørger til råds smiley

Marianne - Jeg har bare læst noget om her inde på kattegalleri, at katte nogen gange spiser i kedsomhed, og kunne blive overvægtige af det - hvilket jeg så ikke ved om passer, derfor spørger jeg til råds smiley

• #18   1. dec 2012 Jeg bestiller 20kg RC ster. på http://www.petworld.dk/
    Og lige pt køre de med tilbud til 279kr for 10 kg ....
    Jeg har 5 katte og bruger også mellem 700-1000 kr om mdr til dem alt efter hvad tilbud jeg kan finde inkl. vådfoder som er LUX

De har altid fyldte skåle (store skåle) og bruger 1-2 dåser om dagen (de siger selv til når der er dåse tid)

Og så tør jeg slet ikke at tænke på alt det andet der falder af tallerken eller når der bliver smurt madpakke til børnene*S*

• #19   1. dec 2012 Foder til neutraliserede katte giver jeg ikke en rød reje for. Det er opreklameret fis!

• #20   1. dec 2012 Medmindre katten allerede har problemer med f.eks. urinvejene, er der ingen grund til at købe foder til neutraliserede katte. Det er hønsefoder (baseret på korn).

• #21   1. dec 2012 Jeg bruger også ca en tusse om måneden på mine 3 katte, det er så med ca 150kr til grus, her er det så specific fra dyrlægen, den ene er på nyre kost og de andre får til voksne, specific kan min kat med allergi spise uden problemer, hvorfor ved jeg ikke,, nyre kosten står til dem alle, hvis de 2 andre vil får de en skål til voksne,, og der ud over får de alle vådkost mindst en gang om dagen.
    Idag har jeg været væk ca et døgn, de har så haft besøg af min datter som gav vådt, da jeg kom hjem tikkede de vildt for vådfoder og fik en omgang, nu er kl ved at være 20 og de tikker igen smiley de får normalt det våde ved denne tid, så de måtte lige have noget mere smiley

• #23   2. dec 2012 Dejlig at dyrlæger giver mig henvisning til det foder, når det slet ikke er det de skal have, føler jeg har "spildt" penge nu, hvorfor kan de ikke bare være ærlige om foder, i stedet for at snakke til deres egen fordel (og fabrikantens fordel) i stedet for at fortælle hvad der enlig er bedst for katten/kattene.. -.-

er det så derfor at det ogs er dyre det foder der er korn i ? for jeg spekulerede godt nok over det, da jeg kiggede bag på (alle poser fra alle slags mærker til steraliserede katte) og så at alle indholde korn smiley

Ej hvor er det altså træls !!! Frem over spørger jeg HER INDE FØRST INDEN jeg køber noget ude i butikkerne, for kan se at I har mere styr på det end dyrlæger !

• #24   2. dec 2012 - men hvor fed i fra at det er opreklameret ? smiley er det sund fornuft eller ? smiley

• #25   2. dec 2012 Her bor der 3 katte.

Vi forsøger pt med BARF fra en lokal forhandler. Da jeg ikke vidste sådan ca hvor meget 3 katte - 2 unge skovkatteblandninger og en ældre huskat har brug for, spurgte jeg ind til det. Så nu har vi for 200 kr BARF fordelt på 2x2 kg og 1x1 kg poser

Tørkosten som står til dem døgnet rundt er HILLS og Orijen. 10 kg holder ca 1½-2 måneder. Beløbet på dette per måned ville ligge på ca 170-250 kr.

Sååå som det ser ud lige nu er det 370-450 kr for 3 katte her. De er fritløbere, så fanger sikkert noget selv. Der ud over går turen ind til naboen der også har foder stående.

• #26   2. dec 2012 Da de to ungkatte var killinger spiste de temmelig meget. Vi kan godt mærke at de er blevet voksne. Der ud over er det værd at overveje hvor man handler kattemad.

Selv handler vi tørfoder og ind til fornylig også vådmad hos Zooplus i Tyskland. der er penge at spare på maden der. Gruset køber vi også derfra.

Porta 21 var vådfoderet. 156g x 24 dåser holdt 2-3 uger. det koster omkring 300 kr. så vel 40-450 kr for det alene.

• #27   2. dec 2012 Og TS, jeg hoppede også på den der med foder til steriliserede katte fra dyrlægen. Vi nåede dog aldrig at købe noget selv - fik 2 mindre pakker med fra dyrlægen ved neutraliseringen af de to ungkatte.

• #28   2. dec 2012 (link fjernet)
    Du kan læse lidt her. Det er langt, men du behøver ikke læse mange sider før du kan se pointen.

Jeg har valgt at fodre mine kastrerede drenge med en blanding af Orijen, Acana og Sanabelle Grain Free. Fælles for dem alle er, at de er baseret på kød (indeholder slet ikke korn, ej heller majs og ris, som nogle mener ikke hører under kategorien korn), og ikke på korn, som mange af de kendte mærker er (RC, Hills, Iams m.fl). Udover dette får mine katte vådfoder/råt kød dagligt. Af vådfoder køber jeg Cosma.
    Jeg køber alt foder på zooplus.de

• #29   2. dec 2012 Til TS:
    Jeg havde åbenbart misforstået dig så, for jeg troede at du ville gøre lidt for at "strække" maden, så derfor gav jeg det lille tip.

Min dyrlæge siger, at forskellen på deres Young Male / Female (altså alm. fuldfoder fra dyrlægen) er af samme kvalitet som RC købt hos dyrhandleren. Forskellen er at de tjener - mener det var 30 pct. på foderet.
    Jeg er glad for at have en dyrlæge jeg kan regne med når det kommer til rådgivning - og behandling:)
    Jeg giver i øvrigt andre ret i, at det med at købe specialfoder til neut. katte er unødvendigt, det skal bare være et mærke der beskytter urinvejene - eks. RC Hills, IAMS eller Eukanuba.

Kommentér på:
Fodring af mange katte

Annonce