Fodring af mange katte Fodring af mange katte
Hej kattepepz
Min forlovede og jeg har sammen 4 katte, to voksne og 2 store killinger.
De er næsten alle neutraliseret undtagen en, som skal til jan. pga vi troede hun var meget meget syg.
Hvordan faaaen fodre man så mange katte, og hvor mange gange om dagen ?
De er fri adgang til tørfodder, men jeg synes det æder det VIRKELIGT hurtigt, og æder virkeligt meget, eller er det bare mig ? Altså det er ikke unomalt for mig at bruge 5-700kr på foder
Bag på fodret står der at en kat på 3kg, jeg skal have 40 (tror det er G, for fylder bare bæret op til 40) på 24timer, men jeg synes bare det virker som lidt ?
håber i kan hjælpe mig
glædelig 1 december :3
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 243
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 4 Emner: 16 Svar: 57
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Hvor ofte giver du vådfoder ?
Katte skal have adgang til foder døgnet rundt
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Hvis jeg havde 4 katte (hurtig hovedregning) af den kat jeg har nu, ville de spise omkring 4,8 kilo mad om måneden. Vi siger lige 5 kilo. Det er ca 500 kroner til en 10 kg sæk hver anden måned / 250 om måneden
Og så kommer vådfoder ved siden af. Nu får min whiskas breve men hvis jeg havde 4, ville jeg gå over til billige dåser. Skal vi sige Lux fra Aldi. Koster de en 5,er?
Hvis vi siger de får sådan to om dagen til deling, det er 300 om måneden
Så hvis det var mig, ville jeg skulle bruge 550 om måneden bare på foder.
Og så er det løse ikke regnet med (kylling, daggamle kyllinger, rejer og hvad hun ellers får af godbidder i løbet af måneden)
sep 2012
De for vådfoder hver dag
Jeg synes bare det er svært med valgt at mærke, kvalitet, og pris, jeg kan ikke finde ud af om det skal være royal canin, olivers, eller arion eller hvad det nu hedder
Men mine katte for tyndskid af foder
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Og når du skal skifte foder så gør det stille og rolige ved at blande det op med det gamle (kan ikke lige huske procent delen) også stille og rolige lade det være mere og mere det nye foder det hjælper lidt på at de ikke får dårlig mave ved foderskift.
Glemte lige hvilket mærke vådfoder giver du ?
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
det er et billigt foder som mine katte elsker.
De får også snack stænger fra coshida som guf og det er også grus fra det mærke jeg bruger i kattebakken, så hvis du ikke har større foder udgift når du bruger RC så syntes jeg da ikke det lyder slemt
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Jeg synes ikke at der er næring i det i forhold til LUX og den med fisk stank da noget.
Så jeg bruger konsekvent RC og LUX samt Shesir og snackstænger til en værdi af ca. 1300 kr. om måneden.
Men der er også en 4-5 stk. at fodre på;)
okt 2004
Følger: 31 Følgere: 23 Katte: 15 Emner: 65 Svar: 352
De spiser ca 10 kg Porta 21 på 4 - 5 uger og kan købe 20 kg for 399 kr. De får ikke ret meget andet ved siden af, de får et par gange om ugen dåsemad, 5 katte spiser kun ca en 1/2 dåse af gangen da de ikke er super glade for vådfoder.
aug 2010
Man kan blande kogte ris i dåsemaden ( og nu snakker vi altså om at drøje maden)
Derudover glæder en omgang køleskabsoprydning også altid.
Men her snakker jeg altså om katte der skal klare sig som "vildkatte". Det er rigtigt som Felis siger, der skal altid stå mad tilgængeligt.
Det er bedre end at sulte:)
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
Mine katte elsker det højere end meget andet vådmad...
sep 2012
jeg giver dem ikke noget specielt mærke inden for vådfoder, det kommer an på hvor jeg lige er inde og handle, eller om jeg bestiller inde fra olivers af.
Irene N - det er fordi de er neutraliseret, også har jeg fået afvide at de skal have til neutraliserede katte, for at undgå problemer med nyrene
Felis - jeg brokker mig heller ikke ? og jeg vidste der ville kommen sådan en kommentar fra en på et tidspunkt, fordi man ikke lige for skrevet det hele med, jeg brokker jeg ikke (igen) jeg spørger til råds
Marianne - Jeg har bare læst noget om her inde på kattegalleri, at katte nogen gange spiser i kedsomhed, og kunne blive overvægtige af det - hvilket jeg så ikke ved om passer, derfor spørger jeg til råds
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Og lige pt køre de med tilbud til 279kr for 10 kg ....
Jeg har 5 katte og bruger også mellem 700-1000 kr om mdr til dem alt efter hvad tilbud jeg kan finde inkl. vådfoder som er LUX
De har altid fyldte skåle (store skåle) og bruger 1-2 dåser om dagen (de siger selv til når der er dåse tid)
Og så tør jeg slet ikke at tænke på alt det andet der falder af tallerken eller når der bliver smurt madpakke til børnene*S*
sep 2011
sep 2011
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
Idag har jeg været væk ca et døgn, de har så haft besøg af min datter som gav vådt, da jeg kom hjem tikkede de vildt for vådfoder og fik en omgang, nu er kl ved at være 20 og de tikker igen
sep 2012
er det så derfor at det ogs er dyre det foder der er korn i ? for jeg spekulerede godt nok over det, da jeg kiggede bag på (alle poser fra alle slags mærker til steraliserede katte) og så at alle indholde korn
Ej hvor er det altså træls !!! Frem over spørger jeg HER INDE FØRST INDEN jeg køber noget ude i butikkerne, for kan se at I har mere styr på det end dyrlæger !
sep 2012
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Vi forsøger pt med BARF fra en lokal forhandler. Da jeg ikke vidste sådan ca hvor meget 3 katte - 2 unge skovkatteblandninger og en ældre huskat har brug for, spurgte jeg ind til det. Så nu har vi for 200 kr BARF fordelt på 2x2 kg og 1x1 kg poser
Tørkosten som står til dem døgnet rundt er HILLS og Orijen. 10 kg holder ca 1½-2 måneder. Beløbet på dette per måned ville ligge på ca 170-250 kr.
Sååå som det ser ud lige nu er det 370-450 kr for 3 katte her. De er fritløbere, så fanger sikkert noget selv. Der ud over går turen ind til naboen der også har foder stående.
sep 2011
Selv handler vi tørfoder og ind til fornylig også vådmad hos Zooplus i Tyskland. der er penge at spare på maden der. Gruset køber vi også derfra.
Porta 21 var vådfoderet. 156g x 24 dåser holdt 2-3 uger. det koster omkring 300 kr. så vel 40-450 kr for det alene.
sep 2011
sep 2011
Du kan læse lidt her. Det er langt, men du behøver ikke læse mange sider før du kan se pointen.
Jeg har valgt at fodre mine kastrerede drenge med en blanding af Orijen, Acana og Sanabelle Grain Free. Fælles for dem alle er, at de er baseret på kød (indeholder slet ikke korn, ej heller majs og ris, som nogle mener ikke hører under kategorien korn), og ikke på korn, som mange af de kendte mærker er (RC, Hills, Iams m.fl). Udover dette får mine katte vådfoder/råt kød dagligt. Af vådfoder køber jeg Cosma.
Jeg køber alt foder på zooplus.de
aug 2010
Jeg havde åbenbart misforstået dig så, for jeg troede at du ville gøre lidt for at "strække" maden, så derfor gav jeg det lille tip.
Min dyrlæge siger, at forskellen på deres Young Male / Female (altså alm. fuldfoder fra dyrlægen) er af samme kvalitet som RC købt hos dyrhandleren. Forskellen er at de tjener - mener det var 30 pct. på foderet.
Jeg er glad for at have en dyrlæge jeg kan regne med når det kommer til rådgivning - og behandling:)
Jeg giver i øvrigt andre ret i, at det med at købe specialfoder til neut. katte er unødvendigt, det skal bare være et mærke der beskytter urinvejene - eks. RC Hills, IAMS eller Eukanuba.
Fodring af mange katte