{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.963 visninger | Oprettet:

Kat spiser ikke men er aktiv? {{forumTopicSubject}}

Kan en kat være meget aktiv - løbe og lege, selvom den ikke har spist i 3 dage?

Min kat startede for 3 dage siden med at kaste op en enkelt gang. Herfter ville han ikke spise og virkede mut.
Dagen efter virkede han frisk igen men spiste ikke.
Jeg har ikke været så meget hjemme de sidste par dage grundet juleaften og diverse, så det har været svært for mig at se om han har spist noget. Men hver gang jeg tilbyder ham noget lækkert går han. Gav ham en lille godbid i dag, og den kastede han op fem minutter efter. Det undrer mig bare at han stadig leger når han ikke spiser og kaster lidt op? Hvad kan det være. Måske der sidder noget og irriterer så han ikke kan synke? Spiser han ikke inden i morgen kører vi til dyrlægen med ham.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat spiser ikke men er aktiv?
  • #1   25. dec 2012 Det ville ikke bekymre mig at katten ikke spiser
    Men det ville bekymre at katten kaster alt op, den spiser!!!
    Til dyrlæge med ham


  • #3   25. dec 2012 Enig med Lotte. Jeg ville blive bekymret, hvis Tarzan ikke kastede sig over maden, når han kommer ind. Synes 3 dage uden mad virker meget voldsomt.
    Har du prøvet, at give vådfoder eller råt?
    Jeg ville straks tage til dyrlægen.


  • #4   25. dec 2012 Jeg ville blive meget bekymret hvis min kat ikke spiste i bare over et døgn og din har ikke spist i 3 dage samt kastet op.
    Er han indekat så du er sikker på han ikke kan spise andre steder end hjemme???
    Har han været på kattebakken???

    Tænker også lidt du ´har oprettet 2 katte og du skriver du ikke har været meget hjemme, hvordan ved du med sikkerhed at den intet har spist???


  • #5   25. dec 2012 Det er nemlig også det jeg er i tvivl om. Han har ikke kastet meget op. Kun lidt. Han har lige spist lidt godbidder. Det blev i ham.
    Hvis en kat ikke havde spist i fire dage - ville den så ikke være afkræftet? Han har nemlig lige leget ude i haven. Kan ikke være 100 % sikker på at han ikke har spist andre steder, men han er meget madglad og plejer altid at spise alt hvad man tilbyder ham af godbider osv, og det gør han ikke rigtigt. Kun meget lidt.


  • #6   25. dec 2012 Så han stod i haven og gravede et hul hvorefter han så ud til at lave noget, hvorefter han pænt dækkede det til. Så tror han kan komme af med afføring i hvert fald.


  • #7   25. dec 2012 Men tænker bare at når han drikker rigtig meget, og ofte går hen til madskålen og kigger i den, men uden at tage noget, så kan det måske være en hårbolle der sidder og driller ham? Vi tager ham til dyrlægen i morgen hvis han ikke spiser noget inden..

  • #8   25. dec 2012 Jeg ville tage til dyrlægen, om så det er blevet bedre eller ej. For et eller andet er der galt. 3 dage er meget for en kat.
    Og at katten er aktiv, kan sagtens snyde. Min 18½ år gamle Simba som vi desværre måtte få aflivet for nogle måneder siden, han skar ned på maden, og den dag han sagde nej til selv hans yndlings snack, så vidste jeg den var gal. Også selvom han spandt og virkede glad. Katte er dyr som ikke viser smerte og lign. med mindre det gør virkeligt ondt. Lige så vel, ligger det til kattens natur, at undgå at vise hvis de er svage.
    Tvivl ikke et sekund, tror du vil fortryde hvis du ikke tager ham til dyrlægen! smiley


  • Natascha R
    Natascha R Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #9   26. dec 2012 Jeg ville helt sikkert tage til dyrlæge med det samme !
    Har lige mistet min kat for nogle uger siden, den havde nogle af de samme symptomer du nævner, med den ikke spiser og sådan. Jeg nåede ikke til dyrlægen med ham, da det bare gik så forfærdeligt hurtigt. Han døde på mit gulv, kun 6 måneder gammel smiley


  • #10   26. dec 2012 Han har nu været ved dyrlægen. Hun kunne ikke se der var noget galt med ham. Det kunne bare være alm. kvalme han havde. Vi skal nu tvangsfodre ham og give ham lidt forskelligt kvalmestillende. Så må vi se tiden an..

  • #11   26. dec 2012 Skal i tvangsfodre ham?????????????
    Det lyder voldsomt... Mon det er nødvendigt når han får kvalmestillende??

    Men super godt i har været til dyrlæge smiley God bedring med ham..


  • #12   26. dec 2012 Man har vel ikke kvalme i dagevis uden grund :-/. "Give ham forskelligt kvalmestillende"... Fik han ikke en kvalmestillende indsprøjtning?

    Nå men god bedring i hvert fald!

    Kan der forresten være noget galt med foderet?


  • #13   26. dec 2012 Hvis dyrlægen, mener at katten har kvalme, burde hun/han have givet en sprøjte og så skulle katten meget gerne selv spise.
    Det burde absolut ikke være nødvendigt at tvangsfodre.


  • #14   27. dec 2012 Hun gav ham en sprøjte jo, men eftersom han ikke ville spise selv blev vi nødt til at give ham med sprøjte for at få maven igang. Og det virkede for nu spiser han!

  • #15   27. dec 2012 Nåhhh det var godt smiley Håber han snart bliver helt frisk igen..

Kommentér på:
Kat spiser ikke men er aktiv?

Annonce