{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.353 visninger | Oprettet:

fra indekat til inde/udekat? {{forumTopicSubject}}

Jeg var jo fast besluttet på at min dejlige indekat som jeg fik da hun var 10 mdr mener jeg og nu er 1½ år, og som altid har været indekat (ok hun blev født i stald og havde ved tidlige hjem udegård) skulle forblive indekat.

Nu er vi flyttet til en lille by, i et stort hus og med have.
Vi har en søn på 5 år,(og gæster) der glemmer at de mange døre her, skal lukkes, så hun ikke render ud..
Jeg havde aftalt med manden at terassen skulle hegnes ind så hun kunne komme derud, men igen, til sommer, hvor vi render ind og ud, sønnen får nye venner, de glemmer dørene osv osv

Jeg er nu nået til den beslutning at for at undgå min egen stress omkring at huske at lukke alt, og holde øje med at alle andre også gør det, så lade hun komme ud og opleve lidt..og jeg er helt sikker på at hun vil nyde det.
Hun er fået sine vacciner, er øremærket og stereliseret. Og her er en del katte udover vores..vi har allerede haft besøg af en smiley

Men hvad skal jeg gøre når hun skal prøve at komme ud..?
Vi har kun boet her i 1 uge, så hun skal selvfølgelig blive inde noget tid endnu!

Jeg vil lukke hende ud via vores terasse der er om til haven, så god mulighed for at stille bakken derud, så hun kan lugte den...

Andre gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fra indekat til inde/udekat?
  • #1   7. jan 2013 Du skal først og fremmest vente til i har boet der 4-6 uger, men det lyder det også som om du har tænkt dig.

    Faktisk hvis jeg var dig ville jeg nok vente til foråret, for det bedste er at du de første gange hun skal prøve at komme ud at du lader døren stå åben så hun altid kan komme ind i sikkerhed hvis nu noget ude i den store verden skulle skræmme hende..
    Ellers syntes jeg ikke lige der er noget yderligere du skal gøre, andet end at du skal lade hende gøre det i hendes tempo, ikke noget med at tvinge hende ud eller sige at hun har bare at være ude så og så længe, men det n
    lyder nu heller ikke som om det er det du vil..

    Held og lykke med det, og katten skal nok blive glad for at komme ud i det fri..

    Tjaa og siden du siger at der er mange andre katte, så må man vel formode at naboerne syntes det er ok med fritløbere, for ellers er der jo det at tage hensyn til..


  • #3   7. jan 2013 Her er en del katte, og hunde tror jeg også næsten alle har...sikke en dejlig by at flytte til hehe

    Vi får en kattelem inden længe som blir sat i terassedøren, så hun selv kan gå ind og ud som det passer hende, når hun har lært det.

    Vil bestemt ikke tvinge hende ud, går ud sammen med hende indtil hun ikke er bange mere. For vil være sikker på at hun kender steder her ordenligt, hvis hun nu skulle blive forskrækket over noget


  • #4   7. jan 2013 vi blir boende her smiley Vi lejer det i et par år og så skal vi overtage det smiley (svigerforældrene har købt det og vi lejer det af dem indtil vi skal overtage det helt)

  • #5   7. jan 2013 Det lyder som en god plan Louise smiley

  • #6   7. jan 2013 Du skal ikke bruge kattebakken derude... men en god ide at samle tisse klumper sammen og begynde at sprede dem i hækken et par dage før... så i kan hjælpe hende med at afmærke hendes område og at hun kan finde hjem.... men der skal altså lige gå min. en mdr inden hun skal lukkes ud.

Kommentér på:
fra indekat til inde/udekat?

Annonce