{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.406 visninger | Oprettet:

Brug for råd :( Slankekur ... suk ... {{forumTopicSubject}}

Asti min lille trold , er efterhånden gået hen og blevet en smule rund om mavsen , hvilket jeg gerne vil gøre noget ved før det bliver værre.
Hun er 100% indekat , hvilket selvfølgelig også har en væsentlig indflydelse på hendes aktivitetsniveau. Dog har jeg dagligt 'legetime' med hende , inden aftensmaden , tager vi lige en ordenlig masse leg i form af drillepind og 'apport med mus' ( jeg kaster musen , hun henter og bringer igen)
Alt dette har tydeligvis ikke været nok. til at holde hendes vægt .
hun er neutraliseret, hvilket også kan ses på hendes hængemavse, og sådan er det , det kan der ikke gøres noget ved , det er fedtet omkring hendes ribben der begynder at bekymre mig.

Jeg fodre til dagligt med Porta 21 feline finest sensible (uden korn) og til aftensmad får hun en halv pose Gourmet Perle eller applaws vådfoder blandet med vand
Jeg er på bar bund, ved ikke hvad jeg skal stille op , ydermere er Asti noget af en kræsenpind, og har efterhånden prøvet en del foder i alle typer og afskygninger . Trods alt er hun helt vild med Porta 21.

Gode råd modtages med kyshånd.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug for råd :( Slankekur ... suk ...
  • #2   9. jan 2013 hvad giver man af råt otto ? smiley

  • #4   9. jan 2013 Vil det sige Hakket oksekød ? eksempelvis?
    Hun får altid senerne når jeg pudser en mørbrad , men det er slet ikke noget jeg fodre med dagligt . Måske det var en idé at prøve med det . Jeg er snart villig til at gøre alt smiley


  • #6   9. jan 2013 Tusind tak for dine gode råd smiley Det er altså guld værd!
    Jeg vil forsøge at give hende det kød jeg selv skal ha smiley Hun spiser mig næppe ud af huset , selvom hun er glad for mad , spiser hun ikke så voldsom meget , men maven er jo selvfølgelig heller ikke så stort som min :b Måske jeg osse skulle plante hendes madskål på spisebordet så hun rigtig føler hun får go' mad ? :b Haha , spøg til side :b

    Lige for at komme med et utrolig dumt spørgsmål , som jeg i øvrigt burde vide!
    Jeg var godt klar over det med fisken at det skulle være frosset først . Men hvad sker der hvis katten får den parasit ? Er der tale om sprutteskid eller opkast eller noget helt 3. ?


  • #7   9. jan 2013 bare tag hende med til spinning smiley smiley

  • #8   9. jan 2013 der er tale om at du kan få parasitter som går igennem din tarm og ind i dine organer eller du kan få pølseforgiftning begge dele er ikke noget at spøge med så min 18 timer på frys inden optøning og spisning såvel menneske som dyr smiley

  • #9   10. jan 2013 Fisken bliver Uanset altid frosset først smiley

    Hihi Darc , jeg havde overvejet et lille løbebånd i stuen , og så binde en godte på en snor ? Men hun finder garanteret bare en anden udvej :b


  • #10   10. jan 2013 Ja mine er så på RC Obesity og vådkost.
    Obesity har flere fibre som skaber mæthed, men fiser lige igennem systemet uden at fede.
    Ved siden af vådkost og 10 min. motion dagligt - hvis de giiiiider (snork pyyyhh).

    Du skal vide at der ved Obesity kommer mere ud den anden vej, så bakkerne skal virkelig tømmes:)

    Freddie gider ikke at have råt kød, det er kun Elvis og han skal ikke slankes så meget som Freddie....


  • Therese H
    Therese H Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #11   10. jan 2013 hvad gør man med en ude kat der er blevet fortyk
    vi har prøvet at skære ned for maden


  • #13   10. jan 2013 Otto:
    Slankemad skal mætte = en masse fibre!
    I øvrigt KAN du risikere racerrøv ved skift til Applaws som har et højt kødindhold.


  • #14   10. jan 2013 Otto:
    Altså hvis du fodre udelukkende med Applaws.


  • #16   10. jan 2013 Jeg nævnte det kun fordi jeg blev gjort opmærksom på det engang jeg var ved at købe Apllaws tørkost på tilbud - har altid holdt mig til RC.
    Vådfoder gider de næsten ikke, de slikker væsken af og så er det dét!


  • #17   10. jan 2013 Min gamle hankat har altid været meget stor ( ca 8-10 kg), men i juni sidste år begyndte vi at fodre med råt til misserne også. Det har gjordt det , at han er faldet til 7 kg og har flere muskler end fedt. Det er nemmere at kontrolere deres vægt med råt, er min erfaring.
    De har dog altid adgang til tørfoder - men spiser kun meget lidt, fordi de hellere vil ha kød.


  • #18   10. jan 2013 Endnu en glad bruger af råt kød smiley det skal helt sikkert gives her smiley

  • #19   10. jan 2013 Er sikker på dine misser blir glade.

  • #20   10. jan 2013 tjaa , første opgave bliver at finde noget hun kan li' hun er ualmindelig kræsen , der blev serveret hakket oksekød i dag da jeg selv skulle ha en karbonade , men nix , hun snuste bare , slikkede sig lidt om munden og vendte sig så om og kiggede utrolig spørgende på mig :b

  • #21   12. jan 2013 Hvis hun ikke vil have råt kød og du er nødtil at forsætte med tørkost så kan jeg anbefale at du anskaffer nogle "aktivitet-fodder"bolder. De er på størrelse med en tennisbold men har en åbning hvor der kan hældes tørkost i også skal katten trille bolden rundt for at få maden ud.
    Dette giver katten både aktivitet og mad i et, men ja det kan godt svine lidt hvis din kat ikke spiser så pænt(den ene af mine misser knuser altid tørkosten så små dele falder ud på gulvet, det gider han ikke spise)

    De bliver både lavet til marsvin og katte men somregel er alle katte boldene udsolgt... Jeg bruger selv "snacky" som er billig og let at bruge. Jeg har 2 katte så jeg har 4 bolde.
    De kan købes hos Zooplus.dk
    snacky: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/legetoej_transport/marsvin/187118
    SlimCat foderbold(har ikke selv prøvet denne model): http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/bolde/244634

    Jeg håber det kan hjælpe smiley


  • #22   12. jan 2013 Sasha G : Hun har både bolde til godbidder og mad , samt en foder automat (sådan en stor høj en med etager som godbidderne/foderet ligger i og så skal den selv få det ud)
    Men det var ellers en rigtig go idé smiley Men hvad angår det med aktivering, der tror jeg faktisk jeg har det hele til punkt og prikke , går højt op i hendes velvære når hun nu er indekat og ikke kan lave så meget som andre smiley


  • #24   12. jan 2013 det var da faktisk en vandvittig go' idé med de små bidder smiley Det vil jeg prøve! smiley Og så må jeg lige eksperimentere lidt smiley

  • #25   12. jan 2013 Jeg foreslår at du kaster det rå kød smiley
    Min far fik lært mine katte at spise råt kød ved at han kastede små rå bidder ud når han stod og pudsede for eksemple en mørbrad... Det blev til en leg at de skulle løbe efter det han kastede, De var vandt til at vi kastede godbider for at de løber lidt rundt smiley


  • #26   13. jan 2013 Det var osse en go' mulighed Sasha , men det må vidst blive i køkkenet selv hun ikke kan løbe så langt :b
    Kan lige se det sjove i at jeg smed et stykke i stuen og hun slet ikke spiser det , og det så er mig der glider i det :b


Kommentér på:
Brug for råd :( Slankekur ... suk ...

Annonce