871 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Mus................... Mus...................
Min dejlige Trille, kom i mandags noget så stolt ind af døren, med en stor tyk mus, og miavede glad....
Jeg roste hende og sagde hvor dygtig hun var, mens jeg tog musen fra hende, og gik med udenfor, så hun pænt kunne spise den derude..... *s* Ikke så lækkeret med parterede mus på mit stuegulv..... Har jeg prøvet... Mums!
Men jeg ville bare høre om jeres små tigere har fanget nogle godbidder i år.....??? Og hvor mange der kommer ind og viser deres fangst....?
Forårs Hilsner fra Os
0 synes godt om
jul 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 765
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.456
jul 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 765
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Katte: 4 Emner: 10 Svar: 17
hun gider bare ikke spise dem, så hun leger med dem når de er døde og slipper dem løs i huset når de er levende
en af de dage hvor vi var heldige og den var død:
(link fjernet) 22:15:39
sep 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 156
maj 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 112 Svar: 111
Faktisk hver morgen når jeg vågner, så ligger der enten en levende, død, halvspist, eller næsten spist mus på vores gulv.
Man bliver faktisk træt af det i længden.
Forleden præsterede kattene på en time at komme med en fugl og tre mus...
Og nej kattene var ikke spor dygtige, men blev pænt vist udenfor igen.
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 2 Emner: 19 Svar: 268
En dag kom hun hjem med en levende (så stolt hun var), og legede med den ude foran køkken vinduet. Da jeg gik ud og kiggede pev musen stadig, og det blev den ved med i lang tid.
Jeg fik det rigtigt dårligt over at musen led, selv om det er kattens natur, og mus er skadedyr... Efter det har jeg ikke lukket hende ind, eller gået ud når hun har haft en..
Hun toturerer dem sådan, hvis hun kan slippe afsted med det.... skidt mis!
nov 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 84 Svar: 1.130
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.456
Men der er ingen tvivl om at det vil være et nederlag for katten, hvis den har brugt lang tid på at fange musen, også den kommer, stolt, ind og viser hvad den har præsteret at man så står og skælder den ud, det virker da helt forkert....
Grunden til at katten kommer ind, tror jeg, er at den har tillid til en og vil vise hvor god den er, også synes jeg at man kun kan rose katten... At den ikke skal spise og partere musen på sit stuegulv er da klart, og katten har ikke noget imod at man tager den døde/hvor groft det end lyde;den halvdøde mus i halen og sætter den på græsplænen og får katten til at vise sin fangst derude...
Selvom at man holder af mus, kan man godt acceptere at det er kattens natur, og vælge at den skal spise musen udenfor og ikke vil se på det det, men man kan nu ikke fornægte katten at fange mus. Men man kan selvfælgelig vælge ikke at se på det...
Det er jo forskelligt med os mennesker, men katten har sin natur, som man ikke kan fornægte....
Go Påske fra os tre
Mus...................