{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Hun kan ikke lide andre katte {{forumTopicSubject}}

Min kat Alma fik killinger, hvoraf min søster fik en af dem (Asta), og jeg beholdt en enkelt selv (Flamme). Min søster er kommet frem til, at hun alligevel ikke kan overskue at skulle have en kat, så nu er hun kommet hjem til os igen (min bofælde har taget hende til sig). Det vil sige, at hun nu er tilbage i samme hus, som hun blev født i og var indtil hun blev 12 uger.

Hun er dog meget MEGET fjendtlig mod både hendes Flamme og Alma. Hun vil slet ikke i nærheden af dem, og kommer hun til det, bliver hun meget aggressiv. Det skal siges, at Flamme overhovedet ikke er på samme måde. - hun er nærmest bare nysgerrig og vil lege.

Jeg er meget frustreret og bange for, at det ikke bare forsvinder af sig selv. Har nogen måske oplevet noget i samme stil eller har en god idé til, hvad vi måske kan gøre for at få hende til at falde til igen i sit gamle hjem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun kan ikke lide andre katte
  • #1   9. feb 2013 Hvor længe har hun været hos din søster???
    Og hvor længe har du haft hende (eller retter din bofælle)??

• #3   10. feb 2013 Heidi: Hun har kun været her et par dage godt nok, så det kan sagtens være, det kommer med tiden. Det virker bare ikke sådan på hendes meget voldsomme måde at reagere på.

Felis: Ja, altså hun har været her, og alt er ved det gamle. Det er ikke mere end et halvt år, de har været fra hinanden. Det skal dog siges, at da hun boede i Skagen (hvor in søster bor), da fik hun bøllebank af de andre katte i kvarteret og har nok fået adfærden derfra, da det slet ikke var på den måde, da hun kom herfra som killing.

Alma er steriliseret, Asta er på p-piller og Flammen skal steriliseret når jeg lige får råd (:

• #4   10. feb 2013 Jamen når de har været fra hinanden i et halvt år, så skal de lige lære hinanden at kende igen, og det gør de ikke på et par dage..

Jeg tror bare i skal have lidt tålmodighed med dem og lade dem hvæse og knurre af hinanden, så længe der ikke ryger pelstotter og de river hinanden til blods, så skal det såmænd nok gå fint..

Hvis ikke det er meningen at Asta skal have killinger, så vil jeg anbefale at hun også bliver steriliseret..
    Der er utroligt mange bivirkninger ved p-piller, en af den kan faktisk være agresiv adfærd, samt at p-piller ikke er godt for hunkattes helbred syntes du skal læse dette link:
    (link fjernet)

Ved godt sterilsering er dyrt, men prøv at ringe rundt til dyrlæger og få nogle tilbud, nogle giver endda rabat hvis man kommer med flere katte..
    Jeg har for kort tid siden fået min hunkat steriliseret, øremærket og vaccineret for 1200kr.

• #5   10. feb 2013 Når de har været så længe fra hinanden, er familiebåndet jo røget i vasken, men de han stadig blive gode vender og når de kommer tættere på hinanden, kan der være familie duft, som hjælper til.
    Men i øjeblikket er det " bare" en sammen føring af voksne katte smiley

• #7   10. feb 2013 Da jeg boede hjemme (ca 20 år siden) fik vores hunkat killinger. Vi begoldte selv en enkelt mens min moster fik en af dem...
    På et tidspunkt skulle min moster på ferie og vi skulle passe hendes killing.. Den kunne heller ikke enes med vores... Nu kan jeg ikke huske hvor længe vi skulle passe den...
    Men nu har jeg selv som voksen sammenført flere katte. nogen er det gået bedre med end andre.
    De 3 jeg har nu har det fint sammen... Kun hunkatten der godt kan være lidt af en kælling :).
    Men de kloge hoveder siger at det kan vare fra 3 dage til 3 uger til de accepterer hinanden

• #8   15. feb 2013 Altså nu er Asta som sagt ikke min. men min bofælles, så om hun vi have hende steriliseret eller ej, på p-piller eller ej, killinger eller ej, er ikke mit valg.

Asta har ikke fået p-piller mens hun har været hos os, netop fordi jeg ved hvor dårlige de er for hende, men vi har snakket om at få både Flammen, Asta og min bofælles hun Oscar til dyrlægen på én gang. Det må give noget rabat.

Det går meget bedre med dem nu, og det viste sig at være tilvænning og nu opfører de sig som de gjorde da de voksede op sammen. Jeg tror de har fundet ud af, de ikke var helt så fremmede for hinanden, som de havde troet. (:

Kommentér på:
Hun kan ikke lide andre katte

Annonce