{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.566 visninger | Oprettet:

Vi venter os, og har kat. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Vi har 2 dejlige katte, og er endelig gravide efter 3 år, og 4 IVF behandlinger. - jeg er 18 uger henne nu.
Mine katte er mine børn, og jeg vil IKKE have på tale at skulle af med mine katte. Jeg syntes man skal have plads til begge ting, nu når man har valgt at anskaffe sig kat.

Jeg hører fra venner og familie: Ååh nej, kattene dræber børnene, ligger sig om halsen, katte sviner og er usunde for børnene, blablabla....

Jeg tror da også det er rigtigt at katte (DYR) sviner hvis man ikke gør rent som man nu skal (hvilket jeg gør, der er altid rent hos jeg)

Er der nogen af jer der har haft spædbørn sammen med kat, der kan komme med nogle gode fifs og gode metoder til at sammenføre disse to dejlige ting så det går op i en højere enhed?

Mine katte sover ikke i sengen mere, (de sover på badeværelset i deres egen seng) allerede nu har jeg indført det så det ikke bliver den store omvæltning for kattene.
Er der andre ting jeg skal ha en huskefinger ude med, så overgangen for kattene bliver nemmest så muligt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi venter os, og har kat.
  • #2   12. feb 2013
    Jeg hører fra venner og familie: Ååh nej, kattene dræber børnene, ligger sig om halsen, katte sviner og er usunde for børnene, blablabla

    Dette kommer fra ikke-katte mennesker smiley for det er noget pjat

    Har ikke selv børn, men har hørt/set et program hvor man blev anbefalet at skaffe de store babyting i god ide, så kattene kan lære dem at kende og evt lægge en dukke i vuggen (hvor babyen skal ligge) så kattene lærer at den plads altid er optaget


  • #3   12. feb 2013 Du kan godt rense bakken, bare tag handsker på..

    DOg er min læge af den gammeldagstype og sagde jeg ikke måtte skifte bakker mens min kæreste hørte det, så det udnyttede jeg smiley


  • #4   12. feb 2013 Allerførst tillykke, I har noget helt fantastisk i vente smiley

    Jeg har haft katte siden 2005 og vi blev forældre for et år siden. Det har overhovedet ikke været noget problem og kan faktisk ikke forstå hvorfor det skulle være det? smiley Altså kattene skal nok finde ud af hvor meget (eller lidt) de vil snuse og "snakke" med babyen og når babyen bliver mere mobil skal de også nok finde ud af at holde sig på afstand.

    Vi lod kattene snuse til hende da vi kom hjem fra sygehuset og de var meget interesserede. De kom hen til hende når hun græd og sagde lyde og snusede, men ellers var de ret upåvirkede af det.

    Nu hvor hun er blevet lidt større hygger de sig med hinanden og kattene skal nok gå hvis de ikke gider hende. De har aldrig gjort hende noget.

    Jeg tror virkelig det er et spørgsmål om, hvilken indstilling man selv har til det. Jeg har aldrig skænket det en tanke at det skulle være et problem, har kun set det som en positiv ting at hun har 3 katte hun vokser op med og som hun har kendt hele sit liv. De kan jo blive hendes bedste venner når hun bliver lidt større.


  • #5   12. feb 2013 Man skal vel bare være opmærksom på ikke at lade kat og baby være alene uden opsyn..
    Mine katte ville sagtens kunne finde på at lægge sig på et barn, men det er jo ikke i ond mening.. Vi har bare holdt øje med dem når min niece har været samme sted som dem og har aldrig oplevet problemer.. Da niecen var 9 måneder viste hun interesse for kattene og ville kæle med dem - heller ingen problemer når bare de var under opsyn..


  • #6   12. feb 2013 Hejsa, jeg ved godt jeg må rense bakke, dog gør min mand det, men det var ikke det jeg spurgte om.

    Jeg har allerede fået tremmeseng, dog er den ikke samlet.

    De ting med dukken vil jeg helt klart gøre, det lyder som en god ide!

    Andre ting man kan indføre allerede nu?


  • #7   12. feb 2013 For mig har det mere været babyen der har gjort katten noget end omvendt, fordi babyer har det med at gribe og så ikke lige slippe med det samme igen

  • #8   12. feb 2013 Jeg er også altid opvokset med dyr, syntes det er super dejligt og vil gerne have min lille fyr skal opleve det samme.

    Det med at overlade barnet alene med kattene, det har jeg også selv tænkt over og det vil jeg da helt klart lytte til.


  • #9   12. feb 2013 Nu har jeg ikke børn, men min søster har en nu voksen søn og han er født for tidligt, de havde kat da han blev født og det eneste de havde var at nå knægten ikke lå i barnevognen så ville katten gerne ligge der, det løste de ved at regnslaget altid lå over barnevognen når knægten ikke lå i den, så lå katten ikke i vognen og katten lagde sig aldrig på knægten helst lagde katten sig udenfor rækkevidde og var ikke ret intresseret i knægten, så ser ingen problemer med børn og kat faktisk tvært imod..

    Min nevø i dag er meget glad for dyr og har en stor forståelse for hvordan man behandler dyr, de har stadig i dag kat og har haft det under hele hans opvækst, og tror hvis du spørger ham ville han ikke have været det foruden..


  • #10   12. feb 2013 Min datter havde kravlegård, som det var meningen skulle være katte fri, den blev flittigt brugt til baby, og kattene brugte den også smiley jeg syntes det lyder til i har tænkt på alt.
    Begge mine piger har katte og børn sammen og det går fint.
    Du får mindre tid til de firbenede sådan er det bare, og ja der bliver en tid hvor den lille kan blive for meget for dine katte, de vil nok bare holde sig væk fra den lille og senere får de meget glæde af hinanden, held og lykke med det hele.


  • #11   12. feb 2013 Katte og børn bliver som oftest ret så gode venner :b Jeg har mange eksempler af venner og familie med katte , og der uploades billeder af katten der ligger sødt ved barnets side og sover . jeg tror ikke du skal bekymre dig. men gør som de andre siger med dukken osv.
    I øvrigt ville jeg råde dig til at lade kæresten blive ved at ordne kattebakken. Kattens urin indeholder en bakterie som i værste tilfælde kan skade fostret. (vi fik de banket ind i hovedet på skolen i skåde) Som regel når man i længere tid har haft kat , har man udhviklet immunitet over for den , men der er jo ingen grund til at tage chancer smiley
    Og tillykke med graviditeten smiley


  • #12   12. feb 2013 Tak allesammen, jeg er glad for jeres indput.

  • #13   12. feb 2013 jeg vil så sige det med at katten kan komme til barnet når det sover...det vil jeg være betænkelig ved, da børn ikke har den refleks indbygget som vi andre har med at skubbe væk hvis man er ved at blive kvalt!
    mine to de sover helst på brystet af mig om natten for der ligger man jo åbenbart bedst også selv om man vejer henholdsvis 7,5 kg og 5,5 kg ...
    Min søsters kat vidste ikke noget bedre end at ligge henover halsen på hendes datter, da hun var lille og det gik bare ikke så døren var altid lukket om natten indtil børnene var 6-7 år gamle smiley


  • #14   12. feb 2013 Min datter er født og opvokset med mine misser, jeg havde Enigma og Alfa dengang.
    Alt det jeg hørte fra folk om at katten ville ligge sig på baby osv holdt ikke den mindste smule stik og rengøring og bakterier var heller aldrig et problem..

    Selvfølgelig skal man da tage lidt forbehold f.eks hvis katten virker glad for putte med baby, skal de nok ikke have lov eller mulighed for at gøre det uden opsyn, men det kan jo klares med en lukket dør til soverummet..

    Ang sammenføring, foregik ammetid hos mig med en baby ved bryst mens en eller begge katte lå klar til nus ved siden af.. Jeg havde altid en antibakterien håndcreme i nærheden, just in case..

    Derudover var der aldrig et eneste problem
    Idag har min datter stor forståelse for hvordan katte skal passes og plejes, hvad de må spise og hvordan man kæler og nusser med dem..


  • #15   12. feb 2013 Man skal passe lidt på ikke at bruge for meget af de der antibakterielle ting, det er med til at give resistente bakterier, så håndvask eller en vådserviet er nok smiley

  • #16   12. feb 2013 jeg har altid haft enden hund el kat og jeg har 4 børn som nærmest er født med kat på maven og det har aldrig været noget problem.... smiley kattene ville være nysgerrige for det er noget nyt jeg forberedte ikk kattene på noget inden men de viste når de små lå i sengen var der ingen adgang (nogen katte vil være "bange" for dem i starten ) så de holder sig væk fra hvor den lille er.... jeg lod kattene komme op og putte hvis jeg sad og ammede den lille men kun nede ved ben el ved siden af så katten også ved de ikk bliver tilside sat fordi der er kommet en lille ny.... tillykke med omstændigheden.... jo mere afslappet du er omkring baby og katte jo mere afslappet vil kattene også være..... smiley

  • #19   13. feb 2013 Jeg forstår ikke, hvorfor du lukker kattene ude i badeværelset om natten?


  • #20   13. feb 2013 jeg har også haft baby og katte, kravlende baby, jeg satte tissekasserne på gæstetoilettet og så en baby låge for,for ellers havde babyen ædt kattebæ,føj...sørg for steder hvor kattene kan sidde højt,så de kan være i fred for babyen når hun begynder at blive mobil....

Kommentér på:
Vi venter os, og har kat.

Annonce