{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.317 visninger | Oprettet:

Kat undervægtig? {{forumTopicSubject}}

Hej kattefolk.

Jeg har en steriliseret hunkat på 4 år.

Min kæreste og jeg havde her til aften lige diskussionen om hvor hendes vægt. Jeg mener at hun er normalvægtig + lidt (ikke overvægtig, men i den tykke ende af de normalvægtige), min kæreste mener det absolut modsatte, at hun er undervægtig fordi hun kan føle hendes rygsøjle og ribben, hvilket efter min overbevisning er meget normalt? det er ikke så man kan se ribben eller noget overhovedet.

Jeg vejede hende lige, da jeg læste i en bog at huskatte bør veje 3-5 kg afhængigt af størrelse. Hun er en ganske almindelig huskat, af ganske almindelig størrelse, hverken stor eller lille. Hun vejer 4,5 kg.

Min kæreste mener vi skal til dyrlægen og jeg mener det er spild af penge(jeg vil gerne gå op i deres behov, men ikke meningsløst). På den anden side aner jeg jo ikke om bogen taler korrekt.... er der noget jeg kan konstatere ud fra, om hun kunne være undervægtig? kan evt. tage et billede, hvis nødvendigt (da billederne herinde af hende er et års tid gamle).

På forhånd tak for dit svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat undervægtig?
  • #1   21. feb 2013 En kat er normalvægtig hvis du når man ser katten fra oven kan se en talje (altså at katten ligesom går ind lige før bagenene) det skal ikke være ekstremt, men blot let..
    Dernæst kan man teste det ved at når man kører hånden hen over siden på katten, hvis man kan mærke de 2 nederste ribben når man trykker let med fingrene, så er det ok vægt, hvis man kan mærke ribben uden at trykke, så er den undervægtig..

    Må lige høre har katten adgang til tørfoder 24/ 7 og får den vådfoder eller råt hver dag??


  • #2   21. feb 2013 Jeg vil lige prøve det du har skrevet.

    Den/de har adgang til tørfoder stort set 24/7, men på det sidste har vi været lidt i økonomisk krise, så de har fået billigt mad, som de ikke umiddelbart altid havde lyst til - ikke i så store mængder som da de fik royal canin, om ikke andet.

    Den/de får ikke vådfoder eller råt hver dag, de har siden før vi fik kattene altid fået tørfoder udelukkende. I perioder har vi givet dem vådfoder, men det er ikke umiddelbart noget, som frister.


  • #3   21. feb 2013 Katte får slet ikke nok væske af kun at få tørfoder, og dermed er de i højrisiko for at udvikle urinvejsinfektioner.

    Hvis du /I ikke allerede gør det så kan jeg varmt anbefale at købe foder på Zooplus, der kan man spare rigtig mange penge især hvis man køber på den tyske side.
    Dansk (så kan man læse om produkterne) : http://www.zooplus.dk/
    Tysk - billigst: http://www.zooplus.de/

    Og så vil jeg anbefale at prøve at købe LUX dåsemad fra Aldi, det er et godt og billigt vådfoder mærke koster kun 5,5kr pr 400g dåse.


Kommentér på:
Kat undervægtig?

Annonce