{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.548 visninger | Oprettet:

undervægtig kat ): {{forumTopicSubject}}

vi havde før det problem at vores ene hankat samson var ved at blive lidt for tyk. derfor gik vi fra killingefoder over på taste of the wild. begge katte er henholdsvis 8 og 10 måneder gamle, og Batman ser ud til at være i god form, selvom han ikke ville tage skade af et halvt kilo tror jeg d: men samson har jeg være bekymret for lidt tid nu da han nu er blevet lidt tynd i ansigtet men også begynder at kunne se det på hans mave :s - jeg har ventet med at spørge for meget da vi lige havde skiftet foder i februar, flyttet 2 gange indenfor en uge og begyndt at give dem vådfoder hver dag...så tænkte at en blanding af disse ting gjorde han lige skulle vænne sig til det hele, men er bange for at han bare taber sig mere.
udover det så virker han super frisk, han løber stadig rundt, spiser, drikker og går på bakke som han plejer. men har i nogen gode råd til hvordan han kan få lidt mere sul på kroppen igen? (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  undervægtig kat ):
  • #2   22. mar 2013 Hvor meget vejer han?

  • #4   22. mar 2013 tja....synes nu stadig han buler lidt ind på maven, men vil tage til dyrlægen med ham(:

    har også overvejet det med taste of the wild, men vi hoppede jo bare på den da der blev sagt det var uden korn ): tænker det må være godt nok nu de får en del kød ved siden af indtil poserne vi købte er ved at være brugte (:


  • #5   23. mar 2013 Jeg har snakket med en VET(ernæringsekspert) om tørkost for få dage siden. Det absolut bedste til katte på markedet er Orijen, fordi det indeholder 80 % kød og på grund af de andre ingredienser der er i og det er uden korn. Det kan købes på www.zooplus.dk - det får både med fisk og kylling. En anden god ting at prøve ,når de er lidt for tynde er at give dem ren kød - enten rå eller kogt/stegt - gerne kylling. Min gamle perser var fejlernæret og helt afpillet på ryg og bagparti, fordi han kun fik Royald Canin(anbefalet af dyrlægen!) - for det de har mest brug for er proteiner fra kød og det får de bedst - ja ved at give kød. Jeg steger en inderfilet til min gamle kat hver dag, og det får han så koldt ved siden af sin vådkost, som en form for lækker mellemmåltid - men en killing i voksealderen, skal nok have mere end en inderfilet.Jeg tvivler på at de vil tage på af kylling - de skal jo have ekstra næring og energi som killinger - så jeg ville lade dem spise sig mætte i ren kød til et måltid og desuden lade dem have fri adgang til tørkost 24/7 + vådkost 2 gange dagligt.

    Min kat har i øvrigt taget meget på efter min foderændring for 2 uger siden - han manglede ordentlige proteiner fra kød. Nu får han også Orijen som tørkost og 3 X vådkost - og der går jeg efter det med mest kød i og uden korn og "vegetabilske biprodukter".


  • #6   23. mar 2013 Hvad vejer han, og har han fået ormekur, og er han neutraliseret?

  • #7   23. mar 2013 Du kan også koge en god nærende andesuppe til dem - det har jeg også gjort til min. andelår+andebryst (fås billigt i netto) put gerne kylling hjerter, kråser, halse i også. Læg det i en gryde med vand gerne med benene klippet over, så marven kan komme ud og kog i 2-3 timer - gem endelig"vandet" Pil derefter kødet fra benene og læg det tilbage i vandet/geleén og server det afkølet.

  • #8   23. mar 2013 kan lige veje ham om lidt, han er passet med ormekure og er kastrereret (: men vil gå over til at give dem mere kød, tak fpr svaren e(:;

Kommentér på:
undervægtig kat ):

Annonce