Min kat vil ikke spise andet end tørfoder :/ {{forumTopicSubject}}
Har læst mig til på en anden debat side omkring katte, at det er meget vigtigt de for et måltid ''våd foder'' om dagen som de kan spise sig godt mætte i, og samtidig have deres tør kost til små måltider.
Men... mine katte som er en blanding af Mainecoon begge to, vil hverken have dåse foder, tun, råt kød, tilberedt kød, snacks osv. Syntes jeg har prøvet alt og spænderet end formue på at finde præcis den ting de vil spise, men tror ikke den findes? Har selvfølgelig råd ført mig med dyrelægen omkring deres størrelse og den er helt normal, de vokser som de skal og fejler intet.
Er mine katte bare meget kræsne, eller har i en god idé ?
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Det med vådfoderet er vist ligeså meget fordi at en kat ikke er god til at drikke vand. Så får de væske ind den vej og det hjælper også til at forebygge blæresten.
Så prøv at koge en fiskefilet, fjern evt. ben eller prøv med kogt kyllingelår, det er der også nogle herinde der har gode erfaringer med.
Kig endvidere på www.zooplus.de, mærker som Cosma, Shesir, Applavs og AlmoNature Green Label ligner ikke traditionel kattemad.
Måske er løsningen der.
Good luck!
N.B. De skal udover det have adgang til tørfoder 24/7
nov 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 1
Min kat vil ikke spise andet end tørfoder :/