{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

Selvrisiko ved forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg sidder og er ved at oprette forsikring på mine katte på Agrias hjemmeside. Jeg kan så vælge mellem selvrisiko på 934 kr og 1971 kr.

Der står noget som jeg ikke er helt sikker på jeg forstår: "Den faste selvrisiko betaler du en gang pr. selvrisikoperiode som er på 125 dage".

Hvordan skal det forstås?
Er det noget med at man kun skal betale 1 selvrisiko i løbet af de 125 dage, uanset hvor mange gange katten har været til dyrlæge?

Man kan vælge at købe dækning af medicin-udgifter også, er det noget der er smart at gøre? Koster 104 kr pr. år




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selvrisiko ved forsikring
  • #1   8. mar 2013 Som jeg har forstået det, er det som du selv skrive 1 gang selvrisiko pr. selvrisikoperiode. Men så er der selvfølgelig også den variable selvrisiko på 20%, som stadig gælder.

    Jeg har tilvalgt dækning af medicin-udgifter, hvilket jeg håber fx kan hjælpe mig i denne triste situation..


  • #2   8. mar 2013 kan kun på det varmeste anbefale agria.
    hvis din kat blir syg betaler du kun fast selvrisiko en gang inden for perioden . dvs hvis du efter 100 dage skal afsted igen med samme problem betaler du kun de 20 %

    jeg har også tilvagt medicin dækning, da det kan være en stor post på en dyrlæge regning og uden skal du selv betale for alt medicin.


  • #3   8. mar 2013 Jeg syntes godt nok den selvrisiko er høj ? Jeg skal kun regne med en selvrisiko på 650kr hos dyrekassen

  • #4   8. mar 2013 Mange tak for svar smiley
    Jeg har nu tegnet forsikring hos Agria, med medicindækning som tilvalg. Ja selvrisikoen er lidt højere end hos Dyrekassen, men til gengæld er selvrisikoperioden hos Agria 125 dage, hvor den hos Dyrekassen kun er 60 dage.
    Desuden kunne jeg hos Agria betale hver måned, det synes jeg er dejligt i en ellers ret slunken pengepung her hos mig.

    Nu skal Tyson så lige en tur til dyrlæge til et tjek og vaccination, det sku han have været i december sidste år men ja det blev ski lige glemt i juletravlheden. Han fylder 5 år i år, så det er vist på høje tide med en forsikring, han har gudskelov aldrig fejlet noget indtil nu, men det kan jo lige pludselig komme.


  • #5   9. mar 2013 Fast selvrisiko betaler man én gang og så er der som regel en variabel selvrisiko som du betaler af det resterende beløb.
    Når der er gået 125 dage, starter en ny periode, med en ny selvrisiko osv.

    Jeg har en fast selvrisiko på 750 kr. og en variabel på 10% hos Topdanmark og de kan varmt anbefales.

    Generelt skal man altid læse det der står med småt smiley


  • #6   9. mar 2013 "Den faste selvrisiko betaler du en gang pr. selvrisikoperiode som er på 125 dage".

    Det betyder at hvis f.eks. din kat bliver syg med diarre i januar, og du tager den til dyrlæge og det bliver en dyr omgang, og du derfor bruger din forsikring, så betaler du de 934 kr i selvrisiko, og får så 80% tilbage på resten af regningen.
    I marts får din kat så blærebetændelse. Fordi du har betalt de 934 kr allerede én gang inden for de sidste 125 dage, så får du 80% tilbage på hele regningen.



  • #7   9. mar 2013 Eva:
    Det kommer da vist an på selskab, for hos nogle er det pr. diagnose..


  • #8   11. mar 2013 Marianne - Der bliver spurgt på Agria, og det er for Agria jeg svarer, og det er også deres formulering jeg derfor citerer i mit svar.

  • #9   11. mar 2013 Sorry, så specifik er jeg ikke smiley

  • #10   14. mar 2013 Tusind tak for jeres svar. Papirerne er kommet, nu skal Tyson så lige til dyrlæge først, der skal udfyldes en dyrlægeattest fordi han er over 3 år.

  • #11   14. mar 2013 Grunden til jeg jeg valgte Dyrekassen frem for Agria er, at Agria nedskriver forsikringssummen fra katten fylder 8.
    Hvis katten er forsikret for 20.000 kr nedskrives denne sum med 3000 kr pr. år, til den når 11.000 kr.
    Hvis katten er forsikret for 35.000 kr nedskrives denne sum med 5000 kr pr. år, til den når 20.000 kr.


  • #12   14. mar 2013 Cathrine B - Hvad gør Dyrekassen på det punkt? smiley

  • #13   14. mar 2013 Hejsa.

    Jeg har Agria forsikring med medicin dækning som tilvalg. I januar synes jeg Ziggys vejrtrækning pludselig lød som min da jeg 1 uge før fik konstateret lungebetændelse og så tog jeg på landbohøjskolens dyrehospital, ganske rigtigt han havde lungebetændelse og skulle på pencillin, 1 uge senere lød Zivas vejrtrækning også sådanne og jeg synes ikke Ziggy lød helt rask så jeg tog dem begge på dyrehospitalet, hvor de igen tog røntgenbilleder af Ziggy og nye af Ziva, derudover blev der taget andre prøver både 1ste gang Ziggy var afsted og da jeg kom med dem begge.
    Regningen for begge katte blev 4.705 kr, jeg sendte papirerne fra dyrlægen til Agria og belv efter et par dage ringet op fordi jeg havde glemt at skrive mit bank konto nr så de kunne overføre pengene, da jeg har en selvrisiko på 934 kr pr.
    kat regnede jeg ikke med at få ret meget tilbage, men til min overraskelse fik jeg
    2404 kr indsat i banken 1 uge efter jeg havde sendt papirerne afsted. Jeg har kun godt at sige om dem da de altid er søde og venlige og bruger tid på en hvis man ringer og spørger om et eller andet smiley


  • #14   15. mar 2013 Eva K: Dyrekassen nedskriver ikke forsikringssummen smiley

  • #15   15. mar 2013 Cathrine - Ok, tak smiley

Kommentér på:
Selvrisiko ved forsikring

Annonce