{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.295 visninger | Oprettet:

kat der ikke kan springe {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har en kollega som spurgte mig i dag om det ikke var noget for mig med en kat der ikke kan springe/hoppe (ja jeg var for 30.gang ved at tage en af kattene ned fra bordet smiley )
Øhh siger jeg sådan en kat findes vist ikke. Jo fortæller hun for hun kender nogen der har 4 katte af samme race som ikke kan hoppe op/springe og de havde fortalt hende at det var et træk den race havde f.eks er deres have bare hegnet ind med et hegn på 60 cm for de kan ikke hoppe over det.
Jeg synes det er meget mærkeligt at jeg aldrig har hørt om den kat. Er der nogen her der ved hvad det kan være for en kat?
Ja helt ærligt tror jeg ikke rigtig på det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kat der ikke kan springe
  • #1   15. mar 2013 Maine Coons med slem hd??? smiley

    Tror ikke der er nogen raske katte der ikke kan springe 60 cm... Måske munchkin...


  • #3   15. mar 2013 Jamen jeg spurgte også om racen men det vidste hun ikke noget om. Hun mente måske norsk skovkat men den køber jeg altså ikke. Vores egen obelix hopper heller ikke over f.eks. vore børnelåger der er for døren men han kan altså godt hoppe op på køkkenbordet. Jeg sagde også at så måtte der da være noget galt med kattene men nej de havde sagt til hende at sådan var den race.

  • #4   15. mar 2013 det lyder meget underligt i mine øre at det skulle være umuligt for en kat at hoppe op på et møbel.

    Munchkin katte kan hoppe lige så vel som andre katte i følge de opdrætter og wiki sider jeg nu har læst smiley
    http://www.catster.com/cat-breeds/Munchkin "Even though their legs are short, Munchkins can still jump up on furniture. "

    "They are not only generally hardy but surprisingly agile as well, able to leap and run, play and pounce with ease. - See more at: http://www.cat-breeds-encyclopedia.com/Munchkin-cat.html#sthash.9BkxcyPA.dpuf"



  • #5   15. mar 2013 Det lyder mystisk smiley godt nok har jeg ikke så højt hegn endnu og de to gamle kan være med i forhaver hvor der kun er ca70 cm hegn, men de er vandt til hegn og kommer bare lige en smut ud med mig i forhaver og så ind igen??
    Selv min Bimse med patella luxion kan da hoppe endnu.


  • #6   15. mar 2013 Jeg ved at nogle katte racer er rygtet til at ikke have lyst til at hoppe og klatre

    - Ragdolls er sagt at de helst ikke vil klatre men de kan
    - Persere skulle ikke være glade for højder eller det at hoppe/klatre.
    - Selkirk Rex er sagt ikke at være glade for højder eller hoppe/klatre.

    Men alle 3 racer KAN hoppe/klatre de er bare rygtet at være mindre lystne til dette end andre racer.


  • #7   15. mar 2013 Min MCO er da mere på gulvet end de andre smiley

  • #10   16. mar 2013 Min dreng (huskat) har lidt højdeskræk og hoppede aldrig højere end sofabordet før vores pige (også huskat) kom til. Hun foretrak at være højt oppe og han gulvet.
    De er begyndt at lære en masse af hinanden så de bliver mere modige på det de ikke turde før.
    Har vist heller aldrig hørt om en decideret hoppe-fri race... Der er vel altid "udstikkere" der ikke er som normen!?


  • #11   16. mar 2013 Min maine coon, som mangler den ene hofte (brækkede den for nogle år siden, så den blev fjernet), og han kan sagtens hoppe over (over, ikke bare op på) vores killingekravlegård på 65 cm...

    Men jeg kender så også en opdrætter med siam-orientalere, som har den teori at katte helst hopper op på ting, og derfor har et trådhegn i 1 meters højde som holder alle hans katte inde... Jeg er 100 på at den ikke gik her, men han har en kæmpe stor have, så det kan måske også være noget af grunden.
    Ah, kiggede lige hans have - det er også stød sat på op fra hegnet, det kan måske være en væsentlig årsag også smiley

    http://felesgrata.dk/hegn/hegn.htm



  • #12   16. mar 2013 Ha ha gigt racen, ja måske er det den race smiley Jeg tror altså også at hun har fået forkert fat i noget der min kære kollega.

  • #14   16. mar 2013 Ja jeg bliver nok nødt til at få at vide hvor de mennesker bor så må jeg jo lige kigge forbi. Hun mente at de havde sagt norsk skovkat men da jeg sagde at de altså godt kan springe så mente hun at det måtte være en anden langhåret race.

  • #15   16. mar 2013 Ja, norsk skovkat er glimrende til at springe! smiley

    Jeg kunne måske forstå en brite, der var lidt gumpetung og egentlig ikke gad hoppe nogen steder, hehe smiley


  • #16   16. mar 2013 Jeg er ret sikker på at en af grundene til, at mine ikke søger over hegnet er, at det gynger når de rejser sig op ad det og ja der er intet at lande på, på toppen?

    profilbillede
Kommentér på:
kat der ikke kan springe

Annonce