{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

Kat der ikke kan "undvære" en :-D {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Sad lige og tænkte på om i andre os har den her kat der sidder på den anden side af døren når i f.eks går på toilet eller i bad, og så selvfølgelig lukker døren, og så sidder katten udenfor og miaver ... hehe?

Nogle gange lyder Gry som om hendes hale sidder i klemme smiley
Og det er os selvom min x sidder inde i stuen, så må jeg helst ikke gå væk fra hende smiley

Jeg har ellers forsøgt med Gry og ikke knytte mig for meget til hende , fordi jeg netop gjorde det med Lulu i sin tid, Lulu var seriøst min baby-kat .. og vi havde et specielt bånd til hinanden.. og da hun måtte aflives - puha , det gjorde så ondt smiley
Os fordi hun blev aflivet selvom vi ikke anede hvad hun fejlede andet end vi vidste at hun havde smerter, og en større undersøgelse ville kræve et større dyrehospital og flere 1000 kr! Yderligere ville hun når hun var fuldt udvokset skulle igennem to operationer pga løse knæ led i begge bagben! Så aflivning var den vej vi valgte og gå..! Men puha ...!

Men selvom jeg synes jeg har holdt "afstand" til Gry, så har hun altså kastet sin kærlighed på mig smiley
Nok os fordi jeg er foder damen og Gry elsker mad smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat der ikke kan "undvære" en :-D
  • #1   31. jan 2018 Her står døren da åben smiley med mindre der er gæster smiley
    Ellers sidder Mitti og fanger alt han kan nå, under døren, og snakker også.


  • #2   31. jan 2018 vi har altid min 3-4 katte med på badeværelset. har været oppe på 9 stykker. og det er nu et meget lille det af slagsen

    men især Kida har meget med at tro at hun er helt alene hjemme - ???? med 13 katte i huset, så kan man jo ikke være alene... smiley hun "råber" næsten. Bare for at hører om der er nogen hjemme. det er især når hun har sovet på 1 sal.
    selvom at jeg har så mange så har jeg et godt forhold til alle mine. vil ikke undvære nogen af dem. ja det er hårdt at miste men. men man får jo så mange glæder ved at have en kat eller flere. smiley


  • #3   31. jan 2018 Åhh ja her er der hele to skrivere men Smilla er absolut værst, hun hader lukkede døre, hun har dog lært at acceptere en lukket døre i ny og næ, men en lukket dør og ikke i samme rum som os ja så er det lig med en stor skrigende kat der nærmest lyder som om hun bliver mishandlet.

    Jeg har en lille mistanke om at det måske er legen fra at hun har været efterladt alene, men det kan også bare være hendes personlighed.
    Men hun er også frygtelig opmærksomhedskrævende hvis hun har været alene det meste af en dag, som feks hvis vi har været på arbejde og så blot er hjemme et par timer for så at køre om aftenen til et og andet og komme sent hjem og nærmest gå direkte i seng, så kan vi være 100% sikre på at Smilla hænger i hælene på os dagen efter og gør alt for at få opmærksomhed incl alt det hun ved hun ikke må og være utidig over for Tøsen.


  • #4   31. jan 2018 på internattet fik vi på et tidspunkt en missemor med to killinger ind.
    deres ejer var bare fraflyttet deres hus UDEN at tage kattene med. så en nabo havde kontaktet os og vedkommende kom og indlevede dem
    i starten kunne vi godt mærke at missemor var meget stresset. især når vi ikke var der. alene det vi gik til aften, så kunne man bare mærke at hendes verden gik helt i tue.
    vi forsøgte virkelig at få hende til at falde til ro. Og det lykkes faktisk også en del
    så kom der en dame som godt kunne lide hende. det skal siges at killingerne var rejst hjemmefra. vi fortalte hvordan hendes baggrund havde været, og hvor vigtigt det var at hun ikke måtte lade hende være alene i de første par dage. dette var om fredagen. Om søndagen da vi mødte ind, havde vi fået en mail, hvor der stod at hun alligevel ikke ville have katten. katten havde nemlig ryddet hendes lejlighed, da hun havde været væk hele lørdagen. katten havde ødelagt flere ting.
    vi valgte at tage katten retur, og damen fik pengene retur.
    det skal siges at den dejlige kat fik et nyt hjem 14 dage efter, hvor man faktisk tog hensyn til at hun ikke kunne være alene i starten. og de var rigtig glade for hende. og hun blev bedre til at være alene.

    men hun havde været glade for sine ejere, og så vælger de bare at forlade hende hende. en kat som var vant til at sove i sofaen... så man kan godt forstå at hun havde seprationsangst.

    det er nok den værste kat jeg har mødt som havde de problemer


  • #5   31. jan 2018 Spændende og hører hvordan jeres andres katte er smiley

    Jette: Så bor du vel alene hvis din dør kun er lukket ved gæster ? smiley
    Tror ik min x vil synes om at jeg gik på toilet uden og lukke døren haha :->

    Gry er os lidt sjov for når man så tager hende med ind til sig går der ikke ret længe så vil hun ud igen smiley

    Anja : sikke da en triste historie for den stakkels mis , i hvert fald mht den ejer i udleverede missen til først ... sikke bange den må have været siden den raserede hele lejligheden smiley stakkels mis smiley
    Godt den kom ud til nogle der accepterede dens adfærd smiley

    Gry er os købt på et internat og jeg har ingen ide om hvad hendes fortid er smiley


  • #6   31. jan 2018 desværre er det jo ikke altid at man ved hvad deres fortid er.
    vi var gode til at bruge tid på dem som kom ind med kattene. nogle gange kunne de give lidt oplysninger. Men hvis det er en kat som de har fundet et sted, ja så kan det være svært. men bare det at man ved at katten er fundet et sted, det kan være et storcenter eller golfbanen. så kan vi godt regne ud til at katten nok er sat af.
    når så man går sammen med katten når den er på internattet ja så lærer man den også at kende. nu var vi så ikke så mange hos os, så det var de samme som var hos kattene hele dagen, som også skulle sælge kattene.


  • #7   1. feb 2018 Herhjemme lukker vi aldrig døren til badeværelset. Hvis vi har behov for at være alene (I bad/gøre stort) lukker vi næste dør til, ikke helt lukket, bare til så der kun lige er plads til en kat. Næste dør er de nemlig vant til er lukket. Den er nemlig også lukket når vi ikke er hjemme. Den lukker beliggende af for vores lille entré, så vi kan gå ind og ud af hoveddøren uden at risikere at der følger en kat med

  • #8   1. feb 2018 Jo tak, sådan to har jeg også, dvs. Mille gør det kun hvis hun er i nærheden, ellers bliver hun liggende hvor hun er. Til gengæld følger Speedy med overalt.
    Hvis jeg ikke kan se ham eller han er gået i forvejen ind på toilettet, så kan jeg godt lukke døren, men se så - hvad er det da for en pote der sniger sig ind under døren for at åbne den smiley - det er da bare Speedy der vil ind - heldigvis kan man sidde på toilettet og nå døren, så man ikke skal lette sig for det . smiley


  • #9   1. feb 2018 her spørger man pænt om der er nogen der skal med
    og så venter man pænt på at alle kommer med på badeværelset.

    lidt træls når man virkelig skal tisse smiley
    er på vanddrivende, så når jeg skal så SKAL jeg altså....

    det har kattene altså ikke altid lige fundet ud af smiley


  • #10   1. feb 2018 smiley

  • #11   1. feb 2018 Ja jeg bor alene smiley og godt for det, for det eneste sted Røde sidder på skødet, er når jeg er på wc smiley derfor har han også lært, at når jeg banker på kommoden der ude, så skal han flytte sig, så jeg kan blive færdig smiley

  • #12   2. feb 2018 Begge mine er ikke glade for lukkede døre.
    Når jeg har besøg af familie eller andre, så er det ligegyldigt hvor meget de er i gang med at lege - hvis jeg går på toilettet så stopper de legen og er fuldstændig fokuseret på hvad jeg laver derude og hvornår jeg kommer tilbage (grunden til at jeg ved det, er fordi både familie og venner har været overraskede over hvordan de er med mig.)
    Jeg har heller aldrig sengen for mig selv mere, de skiftes til at sove der, helst Luna først ved mine ben, men jeg vågner til at Akio ligger der. Der er stort set altid een af dem der skal med mig når jeg går på toilettet om natten XD føler mig lidt som et barn der skal holdes øje med så der ikke sker noget smiley
    Mig og Luna har især knyttet helt særlige bånd som er svært at definere, men som andre fortæller mig er helt særlige. Hun kalder altid på mig hvis jeg er væk for længe eller hvis hun løber på sit hjul og ikke kan se mig.
    Da jeg flyttede hertil var de i soveværelset, hvor Luna gemte sig bag en madras og ikke ville komme ud. Men da jeg kaldte på hende så kaldte hun tilbage og løb frem for at være sammen med mig. Og da hun var sløj efter røntgen lå hun hos mig under dynen, men jeg måtte jo på toilettet så min mor blev his hende - men hun ville bare ikke slappe af og blev ved med at forsøge at gå efter mig. (Jeg skyndte mig)
    På billedet er hun faldet i søvn efter røntgen og ligger op ad mit ben under dynen - Hun skubbede og skubbede, for hun ville være i kontakt med mig. Heldigvis slappede hun helt af og sov når hun var på plads. (Hun var så skidt tilpas efter anæstesi at hun ikke kunne kontrollere hendes bagben og kunne ikke rigtig holde sit hovede oppe. Det var meget skræmmende...)


    profilbillede
  • #13   2. feb 2018 Årh jo. Feline HADER lukkede døre! Lukker heller aldrig døren ud til badeværelset (her er det godt man bor alene), og hvis jeg skulle komme til det, så hyler og skriger hun og kradser på døren, så man skulle tro der var nogen der mishandlede hende!
    Når vi er oppe hos min mor er det det samme. Der må jeg stå og vente på hun kommer, når jeg skal på toilettet, for ellers larmer hun også der. Hvis jeg er alene hjemme deroppe med hende og min mors to hunde, så lukker jeg gerne døren til. Så kommer Feline og kan lige stikke en klo ind og åbne døren, og så står hundene bag hende og venter på at de alle kan komme ind. Det ligner nærmest en aftale de har smiley


  • #14   7. feb 2018 Mine går med på toilet, er med i bad ( den ene hopper op i badekaret for, at drikke vand bagefter), også vil de begge gerne ligge i sengen hos mig, især den ene der altid ligger på mine ben (måske så jeg ikke kan komme væk), samme kat vil også gerne være i sofaen hos mig smiley

  • #15   7. feb 2018 Jeg faldt i søvn med Sofus på brystet igår smiley

  • #16   8. feb 2018 Mine kommerda også med ud og begge åbner døren mellem køkken og gang og så døren mellem gang og toilet, Zero sidder pænt og venter og fortæller han er der, men Znip sidder og kradser på døren og piver til jeg forbaremer mig og lukker døren op hvis den er blevet lukket og det er altså når jeg er på toilet smiley Men skal jeg kun tisse, så står den på klem, for ved at de kommer med når vi er alene hjemme om dagen. Senere på dagen er det 50/50 med Zero, men Znip kommer hvis hun er vågen. Men sover hun tungt, så kommer hun ikke, for så hører hun ikke at jeg går derud eller orker ikke at lette sig smiley
    Men når de skal med ned om aftenen og jeg så løfter Znip, så skaber hun sig helt vildt og tager jeg hende først, så forsøger Zero at smutte ind under spisebordet og gemme sig smiley To tosser, men elsker dem, de gamle kræ.. Zero bliver 13 år til maj og Znip blev 10 år i august. Så de er ikke helt unge mere.. Så gruer også for hvor når den næste er væk smiley Glæder mig bestemt ikke til at sige farvel til flere, har sagt farvel til tre allerede, de to første blev 12 og 13, men Miow nåede kun at blive 8 ½ da hun blev bidt af en stor flåt og den inficerede hendes hjerne til at hun fik totale flip og jordede Znip og Zero og det var ikke fair for de to andre og slet ikke fair at hun havde det sådan, trods hun var en super dejlig nusse kat. Men tissede over det hele og havde gjort det i fire år og så var det hun ændrede sig helt efter biddet.. Så valgte aflivning trods det var SÅ hårdt, sad med hende i 3 timer efter de havde givet hende sprøjten og sad bare og hylede med hende i mine arme ved dyrelægen.. Sygeplejesken kom og spurgt om jeg ville have noget vand og sagde jeg måtte blive lige så længe jeg havde brug for.. Det betyder meget at man må det.. Jeg måtte få mig selv til at forsøge en enkelt gang og rejse mig og gå hen til døren, men brød sammen og måtte bare hen og holde hende igen..
    Men da hun blev meget kold og og begyndter at blive stiv i kroppen, da valgte jeg at sige at nu kunne jeg ikke mere, for så vidste jeg hun var helt væk og valgte også selv at komme hende i posen hun skulle i. Så vidste jeg hun blev lagt stille i den og ikke bare smidte i den, selvom jeg vidste hun bare røg i skraldespanden til forbrændingen.. Men hjvad jeg så og gjorde havde jeg det selv bedst med, og hun lovede mig at ligge hende stille derud..
    Men føler med jer der har mistet et dyr, det gør bare så ondt.. Men jeg vil heller ikke have været foruden min lille nølle mis (Miw), kaldte hende altsi Nølle fis eller lille fisen, hun fes rigtig meget, thi hi... Savner dem alle tre der er væk, Pjevz (12, cancer i nyrerne - døde selv på min fødselsdag), Buutz (13, cancer i maven og evt nyrer - blev aflivet) Pjevz og Buutz var fra samme kuld og Miw (8 ½, ved ikke hvad den endelige årsag var, for blodprøver var normale, men hun var blevet tosset i hovedet og tissede over alt, havde dog lidt af krystaller i urinen 3-4 gange, men havde været fri i over 3 år da hun blev aflivet)..
    __________________________________________
    Der er ikke noget bedre end at have et specielt bånd til sit dyr, det betyder kun at man er det rigtige match for hinanden og det er vigtigt for begge at have det smiley
    __________________________________________

    Jeg forstår altså ikke at man kan få sig selv til at forlade et dyr, man er ikke normal oven i hovedet hvis man gør sådan noget.... smiley
    Stakkels kat...


  • #17   12. feb 2018 Mit hjertebarn, som jeg kalder hende, reddede jeg som 8 ugers, hvor hun havde sat nogle dage og kaldt på sin mor i et læhegn. Om hun var blevet efterladt af mor, blevet væk eller smidt ud af bil, anes desværre ikke. Har selv flasket hende op og det har resulteret i at hun er meget knyttet til mig, hvilket er en fantastisk oplevelse HVER gang, selvom jeg har prøvet den følelse mange gange efterhånden. Hvis jeg hæver stemmer, så står hun oppe i hovedet på mig, spinder og slikker mig, for at berolige mig. Hun følger mig gerne rundt i huset og er jeg meget nedenunder, er hun der og er jeg ovenpå, er hun der. Også tit når jeg kører nogen steder, sidder hun i vinduet og kradser på ruden efter mig. Går jeg i stalden om aftenen sidder hun ved døren til jeg kommer ind igen. Putte under dynen vil hun også meget gerne. Hun er også meget glad når jeg har været hos kæresten et par dage (min far er selvfølgelig hjemme og passe, så no worries) smiley så JA, jeg kender det så afgjort smiley

  • #18   12. feb 2018

    profilbillede
Kommentér på:
Kat der ikke kan "undvære" en :-D

Annonce