986 visninger
|
Oprettet:
Kat på bordet! {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen:)
Jeg har et problem med at min kat Diego gåt på vores køkken bord. har prøvet at sprøjte vand efter ham men han blev vandt til vand.
Er der andre der har ideer til hvad man kan gøre:)
Tak på forhånd:)
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 93 Svar: 603
Når du ikke ser det, eller er der, vil han alligevel gå på det.
nov 2012
Følger: 15 Følgere: 6 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 8
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Dernæst vil jeg råde dig til at søge i forum efter kat på bord, der findes mange tråde om emnet..
Men det der nok er afgørende for at lære katten at borde er no-go er at stoppe dem inden de lander på bordet, så de forstår at det er handlingen der er gal, det vil sige at du skal så vidt muligt distrahere katten i springet, enten når du ser den er ved at sætte af at du siger nej og finder noget at distrahere med (legetøj evt) eller forhindre den i at lande med en hånd, ikke slå men blokere landing med hånden samtidig med at du siger nej, dette skal nok gøres 200 gange og være konsekvent, før det lykkedes..
Du har også den mulighed at lægge staniol på bordet, katte kan som regel ikke lide at gå på staniol..
Men desværre kan jeg ikke love at noget vil lykkedes, jeg troede jeg havde lært min den lille at borde var no-go, hun ved også godt jeg ikke vil have det, men når jeg ikke se så hopper hun op, og når hun høre jeg er på vej så hopper hun ned, så jeg får aldrig taget hende i gerningen, og staniol virker kun på hende så længe det ligger der, når jeg fjerner det så er hun der igen og jeg gider ikke have staniol og ligge på mit køkkenbord for evigt, så nu har jeg fjernet alt spændende fra køkkenbordet og opgivet og håber hun på et tidspunkt stopper, hun gør det mindre og mindre så håbet er lysegrønt..
Min den store har jeg aldrig haft problemer med at få til at forstå at borde er no-go..
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Og må så sige at jeg syntes ikke det er ok at folk bare siger at man skal lade katten gå på køkkenbordet for man kan bare tørre det af, ja det kan man da, men hvis man ikke vil have det så vil man ikke have det, og så er det altså råd om hvordan man forhindre folk skal have..
Det svarer ski da lidt til at hvis dit barn syntes det er sjovt at tørre røv i håndklædet i stedet for at bruge toiletpapir, så skal det have lov til det, det er ski da også ulækkert..
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Når man sprøjter med vand eller råber/siger nej til katten så lære den at den får opmærksomhed ved at gå på bordende(Jeg har ikke arbejdet med klikker træning med mine katte og de går altid på bordende... suk..)
Jeg burde virkelig tage mig sammen og få lært dem klikker træning...
Jeg har planer om at give dem 100% med klikker træning her til sommer når jeg har lidt flere dage til rådighed og kan fokusere bedre med det
(link fjernet)
http://www.kattepote.dk/katte-brevkasse/1-Sp-rg-adfaerdsbehandleren/spoergsmaal/63-Kat-hopper-paa-bordet
Man kan godt have en veltrænet kat der kan alle mulige sjove ting men stadig går på bordende. Den vil gå på bordende hvis der er en "belønning" som madkrummer eller et vindue den kan kigge ud af. Hvis den kun hopper op fordi du står og lave rmad så burde du ved hjælp af klikker træning kunne lære den at blive på gulvet imens du arbejder i køkkenet.
Mine hooper f.eks op i køkken vindues karmen for at kigge ud ad vinduet.. det kan jeg ikke lære dem ikke at gøre fordi de "belønnes" af udsigten. men jeg kan lære dem kun at være i vindueskarmen og ikke på køkkenbordet(det arbejder vi så stadig på da jeg simpelt hend ikke har overskud pt)
mar 2013
Følger: 4 Katte: 3 Emner: 9 Svar: 89
nov 2012
Følger: 15 Følgere: 6 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 8
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 38 Svar: 443
Vores vil nok ALDRIG stoppe med og hoppe på bordet, men når vi klapper af dem og siger deres navn hopper de ned.
Vores hunkat især siger lige miav inden hun hopper op, for og se om vi reagere, hvis vi siger hendes navn vender hun om og går væk, men hvis vi ikke gør, så hopper hun op (:
Kat på bordet!