1.597 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Lucia Ø
Lucia Ø
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Kat på bordet ??? Kat på bordet ???

Jeg har lige fået en ny killing 02-02 og han bliver ved med at hoppe op på bordet, Han spiser fint af det mad han og han drikker det vand han skal have vi er begyndt at sprøjte vand på ham hver gang han hopper op på bordet med han bliver ved er der nogen der har en god ide til hvad vi kan gøre

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat på bordet ???
  • #1   15. mar 2014 Tillykke, du har fået kat.

Sig højt nej hver gang han hopper op på bordet og klap ham ned af det (ikke fysisk, men altså, klap i hænderne).
    Bliv ved med at gøre det i et halvt års tid og så har katten måske lært det.
    Hvis du bruger vand, så husk at det ikke hjælper at sprøjte vand på katten, når den er nede af borde = faktisk vil det være bedst at sprøjte på katten i det øjeblik den springer på borde. for så forbinder den selve opgangen til bordet med vandsprøjt

• Lucia Ø
    Lucia Ø Tilmeldt:
    mar 2014

#2   15. mar 2014 Tak

Vi sprøjter ham når han hopper op eller er på bordet men med det samme han ser flasken så hopper han ned fra bordet og det samme vis vi går eller kigger hen mod ham

• #3   15. mar 2014 Sæt han ned og sig nej, eller lev med det og tør bordene af. Det sidste er langt det letteste, da katte går på bordene, når musene ...... øh menneskene sover. smiley

• Lucia Ø
    Lucia Ø Tilmeldt:
    mar 2014

#4   15. mar 2014 Han sover inde ved mig da vi har en anden Huskat som ikke så glad for ham da han jo vil lege og det gider hun bare ikke

• #5   15. mar 2014 du skal lære ham "ned" og "nej". Det er noget alle katte godt kan lære. Problemet er nok i starten at man næsten bruger ned og nej mere end kattens navn
    så går han går på bordet, så tager du ham og siger nej og sæt ham på gulvet. Efterhånden kan det udvides til ned og pege. Men her skal han nok være lidt ældre

og så noget helt andet. du har noget gjort noget dumt. Måske det lykkes, men måske ikke. Det er nemlig sådan at når man har en dame i forvejen så skal man virkelig overveje om det er meget vigtigt at få en dreng hjem.
    på internattet når folk kom og ville have en killing med hjem til den gamle dame hjemme, ja så anbefalede vi dem en hunkat i stedet for en hankat. Hunkatte vil nemlig ikke på samme måde søge hinanden, som nu mange hanner gør.
    vi havde også flere som havde gjort det samme som du, som måtte af med killingen igen, fordi det slet ikke kom til at fungere.
    Det er bare så du ved det.

• #6   15. mar 2014 Lad vær med at skille dine katte ad. Ellers vænner de sig aldrig til hinanden

• #7   15. mar 2014 Katte kan lære ikke at gå på borde - hvis de vil

Men nøgle ordet er hvis de vil, alle katte kan lære at de ikke må, men hvis de ikke vil lære at lade være, så lære de det ikke og vil blot hoppe ned når de ser dig eller høre dig, jeg taler af bitter erfaring, Smilla vil ikke lære at lade være, hun ved hun ikke meeen....

Den bedste måde at lære katten det er at stoppe den i afsæt øjeblikket, men det kræver du er i nærheden når han hopper op, for det er selve landingen på bordet den skal lære er no-go, så en hånd der stopper den fra at hoppe op eller lande, eller et sprøjt på katten i landingsøjeblikket..

Og en kat lære det ikke efter 1 gang, 2 gange, men måske 200 gange, så det kræver tålmodighed, tålmodighed og atter tålmodighed, og husk så at det måske aldrig lykkedes smiley

Er det inde katte du har??
    Har de andre muligheder for at komme op i højden??
    Har han mad til rådighed 24/7??

• Lucia Ø
    Lucia Ø Tilmeldt:
    mar 2014

#8   15. mar 2014 Den mindste er ikke van til at være ude og han skal venes til det

Ja vi har en stor "borg" som de kan være på

Ja vi har madskål i køkkenalrum og vand skål

• #9   15. mar 2014 En borg??? Er det et form for kradsetræ???

Hvad med vindueskarme, er det tilladt??

Jeg ved min Smilla elsker at sidde i vindueskarmen i køkkenet når jeg laver mad m.m. og holder øje med alt hvad jeg laver..

Jeg tror ikke nødvendigvis din kat går på bordet fordi han er sulten, men i højere grad fordi han vil vide hvad det dog er i laver der oppe, det er i hvert fald tilfældet med min, hun er ikke sulten, stjæler ikke mad fra bordet, trods muligheden, men hun hopper ofte der op efter jeg har lavet noget på bordet, simpelthen af nysgerrighed, for at se hvad jeg lavede, at hun så ikke har forstået at når jeg er færdig så er alt fjernet, det er så en anden sag smiley

I har mad og vandskål, og der er mad i altid??

Hvad med dåsemad/ vådmad får de det?

• #10   15. mar 2014 Mine må være hvor de vil. Kan ikke holde dem fra køkkenbordet, da det mest spændende vindue kræver en tur over køkkenbordet smiley
    Og må indrømme at jeg ikke gider at bruge al den energi på at fise og fare rundt for at holde dem fra borde og lignende smiley
    Det var nemmere at lære datteren at rydde væk efter sig smiley smiley

• #12   15. mar 2014 Vi er heldige at Tilde ikke hopper op på køkkenbordet, så har ikke nogen steder hun ikke må være

• #13   15. mar 2014 Som Heidi skriver - Sig højt nej, og ''klap'' ham ned. smiley
    Jeg roser min når han hopper ned på kommandoen ''Ned'';)

• #15   15. mar 2014 Ja det er der nok mange der mener. Men jeg vil heller sige tingene 2 gange end altid skal være sur og efter dem. Mine katte bor her ja, men de ejer altså ikke alt.

• #16   15. mar 2014 Ja så er vi meget langt fra hinanden, Marlene, for det mener jeg er mishandling forstået på den måde, at katte kan ikke lide vand og kan ikke kæde den brusetur sammen med det, at de ikke må være på bordet, men de forstår bare, at du påføre dem ubehag!!

• #17   15. mar 2014 Mine 2 katte har nemt forstået dette. Jeg mishandler ikke mine dyr, men jeg fortæller dem at jeg ikke finder mig i alt.

• #18   15. mar 2014 Katte er altså ikke dumme, de forstår godt hvad de må og ikke må. Mine 2 drenge synes da bare det er sjov at mor gider rejse sig op og sige nej og nej og nej. Som jeg gjorde i 1,5 mdr. Så gad jeg ikke det mere.

• #19   15. mar 2014 Jeg må indrømme det ikke er noget jeg har respekt for, overhovedet!

• #20   15. mar 2014 Det er også ok du gør tingene på en anden måde. smiley vi er ikke ens.

• #22   15. mar 2014 Mine katte har fuld tillid til mig. Hvorfor skulle de være bange for mig? Jeg kan altså ikke havde katte til at løbe på borde og ødelægge mine bloster, eller sofa.

• #23   16. mar 2014 jeg har regler for hvad mine må og ikke må. Det er jeg nød til når jeg har 18 rovdyr. men her i huset er det nej og ned.
    Kunne aldrig drømme om at skulle ud og jagtet katte i måske 5 min for så at smide den vand. Den har jo glemt hvad det er man har taget den i. Hvis straffen ikke kommer med det samme ja så er der jo ikke nogen sammenhæng. Så forbinder katten det jo ikke med det at den har lavet forkert. Nææ så er mor bare sur over et eller andet og så kommer jeg i bad.

• #24   16. mar 2014 Jeg må sige her i huset, har det hjulpet. smiley og jeg har mine borde, blomster osv fri for katte.

• #25   16. mar 2014 En ting er, at du faktisk gør det sådan, og jeg ikke syntes om metoden og mener det grænser til mishandling, men, at du anbefaler metoden til andre, ja så står jeg helt af smiley

• LNS
    LNS Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 20
    #26   16. mar 2014 Føj.. det da direkte mishandling!!

• #27   16. mar 2014 Enig Jette

Det er som at anbefale at slå børn. Kan godt være det virker, men det er bare ikke i orden

• #28   16. mar 2014 Arr stop nu lige. Der er stor forskel at slå og give vand. Jeg skriver hvad jeg gør, der er ingen der behøver gøre det jeg gør. Jeg drukner jo dem jo ikke vel. I får det til at lyde som om jeg er ved at slå dem ihjel man, eller giver dem men for livet. Min kat den ene elsker vand, og går endda selv med i bad når vi er i bad. Så helt bange for vand bliver de ikke.

• #29   16. mar 2014 Malene, du ville sikkert ikke synes, at det var lækkert med buksevand.

Katte kan godt gå hen og få stor mistillid til deres ejer over sådan en behandling. smiley

• #30   16. mar 2014 Ja det ville de sikker, hvis jeg gav dem vand hver dag, eller flere gange i mdr. Dette sker dog ikke.

• #31   16. mar 2014 Ville DU være glad for buksevand?

• #32   16. mar 2014 Nej det kan jeg ikke. Men det skal heller ikke være behagelig at få vand, det skal jo være en straf der siger at det var forkert det du gjorde.

• #33   16. mar 2014 Jeg vil stoppe denne diskussion nu, da jeg tror jeg har sagt det jeg har at sige. Jeg respekter at folk har andre måder, og folk der gider bruge en evighed på at fortælle en kat et nej er et nej, som måske aldrig vil lykkes for nogle få af jer. Det er nemmer at sige fra engang, i min verden, og katten respekterer mine ting skal være i fred, end at rende og rydde op hele tiden.

• #37   19. mar 2014 Min kat ved hvor han må være. (Han går ved min veninde) Hendes hus er delt op i to - Altså der er to køkkener og sådan. -Kattene går i det køkken der ikke bruges. -Der véd de, at de må være på bordene. -Men når de så kommer ind i resten af huset, ved de så også godt at bordene er no go. -Man skal bare lære dem det. Min kat er også i vindueskarmen, men aldrig på stuebordet f.eks.

Jeg kan kun tale ud fra min mis. Min kat ved, at ser jeg at han er på bordet, får han en skideballe - Uden fysisk kontakt - Men jeg ved også, at når jeg ikke er der, altså om natten, er han da på bordene. Når han er i hele huset tørre vi bordene af før vi sætter os. -Ligeså meget fordi min venindes hund går op på bordet. Jeg nægter at tro, at man kan lære sin kat 100% at blive nede fra borde.

Min kat er aldrig blevet fysisk straffet, og vil aldrig blive det. Slet ikke med vand, da jeg ved hvor skrækslagen han er for det.

• Lucia Ø
    Lucia Ø Tilmeldt:
    mar 2014

#39   27. mar 2014 Tak for alle svarene

Kommentér på:
Kat på bordet ???

Annonce