{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.967 visninger | Oprettet:

I tvivl om valg af nyt foder {{forumTopicSubject}}

Ved godt det er et tilbagevendende emne, men er simpelthen i tvivl om hvad jeg skal vælge af foder til vores 2 katte..

De er begge blevet over 1 år nu, og de får RC Sterilised 37 foder nu som tørfoder og de får også RC vådkost morgen og aften.

Vi har bare hørt fra flere nu at de ikke anbefaler RC som tørfoder, og vi overvejer at finde noget nyt tørfoder som ikke indeholder korn.

Men hvad kan i så anbefale? Vi har set på Applaws, Orijen og Acana som jeg ser mange taler godt om? Derudover har jeg også set på Porta 21 som har 1 variant uden korn...
Synes dog også jeg læser disse produkter har tildens til dårlige maver???

Vores ene kat er vægtmæssigt fin, han er slank, i voksealderen og må gerne tage på.. Han er lidt kræsen forstået på den måde at kød og andet menneskeligt gider han simpelthen ikke røre..
Han kan f.eks ikke heller ikke lide Applaws vådfoderet, hvor det jo er reelle kødstykker og sådan som jo er i .

Vores anden kat er efter hun blev steriliseret, blevet småfed og vi vil meget gerne have at hun tabe sig. Hun er ikke kræsen og spiser det meste.. Hun vil næsten ikke have RC vådfodret efter hun prøvede at smage Applaws vådfoder.. (suk :P)

Så kort sagt er de modsat hinanden hvilket kan være lidt besværligt :b.. Så kan det hjælpe på vægten hvis man skiftede tørfoder til noget der ikke indeholder korn?

Kunne rigtig godt tænke mig at finde en god løsning hvor kvalitet er nøgleord, men uden det alt for dyrt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I tvivl om valg af nyt foder
  • #1   26. mar 2013 Hvis du ikke længere synes om RC, så kan jeg varmt anbefale Applaws og Porta 21. Nu tror jeg så ikke at RC er ringere eller bedre en fx Hills, IAMS osv. Af de mærker er det nærmest en "smagssag".

  • #2   26. mar 2013 Jeg skal til at skifte over til Eukanuba

  • #3   26. mar 2013 Animonda og porta 21 er et godt alternativ, syns vi herhjemme..
    Dårlig mave kan forekomme ved foderskift, men er ikke vedvarende. Det er derfor det er vigtigt med en glidende overgang mellem det gamle og nye foder..


  • #5   26. mar 2013 Herhjemme bruger vi Arion blandet med RC Maine Coon kugler, vi har altid været glade for Arion og det samme er kattene smiley

    Eukanuba vil jeg ikke røre med en ildtang, men det er mere pga. de latterlige dyreforsøg de lavede for nogle år siden - så det er bare en principsag.


  • #6   26. mar 2013 Jeg bruger sanabelle no grain (købt på zooplus.de)

    God kombi af kød, magnesium, taurin og pris til mig smiley


  • #7   26. mar 2013 Jeg blande Applaws og Porta 21 uden korn, med det specifik de ellers fik, og det bliver jeg ved med, så længe lager haves smiley men vil til den tid finde et tredje foder at blande med, og har ikke besluttet mig endnu, men tager forskellige prøver hjem, hver gang jeg bestiller, de bliver brugt som godbidder og så kan jeg jo se om det er noget de gider, sanabelle kunne være godt at have med i blandingen, simpelthen fordi jeg kan få det lokalt, det kunne være rart hvis der blev forsendelse problemer.

  • #8   26. mar 2013 Vi får en del foderprøver fra udstillinger - dem får kattene som godbidder smiley

  • #9   26. mar 2013 Jeg mener jo et hvert foder er bedre end det meste af det man kan købe som godbidder, eneste undtagelse er frysetørret kød og fisk, og det vil mine ikke have, og Røde sluger det så hurtigt at det kommer retur smiley

  • #11   26. mar 2013 Tror tildens = tendens

  • #12   26. mar 2013 Jeg er klar over at alle dyrefoderfabrikanter laver en eller anden form for dyreforsøg - men bestemt ikke i samme liga som Eukanuba gjorde!

  • #13   26. mar 2013 Felis : Det er ikke korrekt at Orijen og Acana laves samme sted - de laves på fbrikker i Canada, som ligger nabo til hinanden, men hvis du ser på indholdsfortegnelsen er der absolut ikke det samme i og piller ligner heller ikke hinanden. I Orijen er der 80 % kød i og i Acana er der 60% kød. Acane fås i flere smagsvarianter.
    Jeg har jo også været på jagt efter det bedst mulige tørkost-produkt, fordi jeg har en tørkost-junkie derhjemme - der bliver stresset hvis der ikke er adgang til det ):
    Jeg fandt en dyrlæge som er efteruddannet VET, som er en ernæringsekspert med klinik i Sønderborg- Hun mener at det bedste produkt på markedet er Orijen og dernæst Acana. Vi har forsøgt Orijen med kylling herhjemme - men misserne er desværre ikke begejstrede(Romeo kan godt spise det) - så nu har jeg bestilt Orijen med fisk og 3 slags Acana (kun 400gr) - så håber jeg at det falder i deres smag. Ellers må jeg prøve med Applaws eller Porta 21 - er katte glade for de to slags ?? er det Applaws med kylling eller kylling/laks i giver.?? Jeg har forresten også prøvet NOW!, som får ved BARF-forhandlerne -. de kunne de ikke lide.

    Jeg synes at Orijen er billigt både at købe, men også fordi det mætte meget mere, så det er drøjere i brug. Håber den med fisk bliver et hit :o)


  • #14   27. mar 2013 jeg synes det bedste produkt uden korn må være applaws, dette er fordi det udnytter de 80% kød super godt, dette kan ses på de 47% råprotein der er i. Orijen har også 80% kød men består kun af 42% råprotein...forskellen er ikke stor men den er der, taurin indholdet er dog bedre i Orijen, hvilket giver det en fordel, men der er også nok i det fra Applaws, og da det er 20 kr. billigere pr. kg. end Orijen, ville jeg vælge at bruge mine penge der (: - hvis kattene altså kan lide det (;

    porta 21 - uden korn, ville jeg ikke bruge, bestemt ikke som eneste foder. dette er begrund af det kun indeholder det halve af den mængde taurin som der bliver anbefalet, og magnesium indholdet er også en lille smule højere end ved mange andre produkter (:


  • #16   27. mar 2013 Ok ja der er jeg kold over for hvad der ligger bag Eukanuba.
    Sammensætningen er bedre i min optik.


  • #17   27. mar 2013 Jeg har idag også bestilt Applaws - så må vi se om Rrøken Kræsen bedre kan lide det - har dog kun bestilt den ene smagsvariant. Efter påske vil jeg så få hentet 3 slags Acana. Synes ikke det gør noget at de har lidt forskelligt at vælge i mellem - det har de også været vandt til fra RC. De får også vådt med rå hakket kylling x 3 dgl. - det er produkter uden korn og med så meget kød som muligt. Dog kan Po foreløbig kun lide RC-vådfoder - men det skal vi nok få lavet om på med tiden ;o)

  • #18   28. mar 2013 Jeg vil foreslå jer at arbejde med den kræsne kat der egentlig kun vil have tørkost. lyder som en lille tørkost junkie.
    Der er mange gode råd til at få lokket katten væk fra tørkost og over på enten vådkost eller Råt kød
    http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/103995-start_paa_raafodring___min_kat_er_toer___

    Den let overvægtige kat som gerne vil spise det meste ville jeg arbejde på at få til at spise en del råt kød og knogler. Specielt når hun er let overvægtig er der større risiko for urinvejsinfektions, og endnu værre hvis hun kun får tørkost.

    Hvis de absolut skal have noget tørkost tilgængelig ville jeg vælge, Orijen, NOW! cat eller Arcana.


  • #19   28. mar 2013 Sasha: Jeg har gået og tænkt på én ting: Po er som du ved lidt sær og meget nervøs og har det svært med omvæltninger - og sådan har hun jo ikke altid været. Samtidig er det meget svært at få hende til at spise mere end én terning rå kød....at vænne hende til kød med ben er ret svært at forestille sig...Kan hun måske have smerter?? Jeg kan desværre ikke rigtig få lov til at kigge hende i munden...): Jeg har jo prøvet med både Feloway og Calm, og det hjælper også lidt i starten, men efter lidt tid så er det det samme igen, som om hun bare vænner sig til det. Hun er mest tryg ved at lægge ovenpå, fordi der er mere roligt - ingen vaskemaskine, opvaskemaskine og andet der larmer lidt. Har også fundet ud af at hun skal have fuldstændig ro til at spise sin mad, ellers går hun ovenpå og venter til der er ro - så jeg venter med at rode rundt i køkkenet og f.eks sætte i opvaskemaskinen, indtil hun har spist...Men kan en sådan nervøs adfærd hænge sammen med smerter ?? Katte ser jo smerte som en udefrakommende fjende....

  • #20   28. mar 2013 Ja hvis der er noget galt som giver hende smerte kan det godt være derfor hun opføre sig som hun gør.
    Hvis Macro eller Aidan har ondt så er de som regel heller ikke sultne.
    Aidan skal altid have ro til sin mad, han bliver let forstyrret af lyden fra biler eller at vi går rundt. Det er bare ikke lyde jeg kan gøre så meget ved.

    Har du prøvet at servere hendes mad oppe på første sal der hvor hun slapper af? hvis der er mere stille der kunne det måske være en ide at servere hendes mad der.

    Hvis du tror hun har ondt så er du nødt til at tjekke hendes mund. Macro og Aidan er heller ikke glade for at få tjekket deres mundhuler men så gør man det hurtigst muligt og giver en godbid bagefter.


  • #21   29. mar 2013 Det har jeg gjort her til aften.... Vi har haft gæster med to små hunde hele dagen, så hun er alt for stresset til at komme ned og spise ): - hun kan jo stadig lugte hundene... Romeo derimod ligger vist og lytter, og så snart bilen er kørt ud af indkørslen kommer han frem.
    Jeg tjekker hendes mund om et par dage, når hun er faldet til ro igen...Og hvis jeg stadig er i tvivl, må jeg til dyrelæge med hende - hun skal i hvertfald ikke have smerter.


  • #22   30. mar 2013 Hej Joy

    Der er også følgende Bozita som er et super foder fra sverige, både deres tør / våd foder vil jeg anbefale derudover er der Almo Nature Holistic & Taste of the Wild, jeg bruger også Applaws jeg blander flere slags sammen i nogle dåser så jeg har til et stykke tid. Jeg bestilte først de små 400g poser for at se om mine katte ville spise det inden jeg købte de større.


  • #23   31. mar 2013 Mine kan desværre ikke lide Bozita vådfoder, som jeg også havde bestilt hjem ):

Kommentér på:
I tvivl om valg af nyt foder

Annonce