{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Dårlig af medicin - allergisk reaktion? {{forumTopicSubject}}

Min skønne Hellig Birma skadede sit ben i går. Ikke noget alvorligt og i følge dyrlægen har hun bare slået det så det vil gå over af sig selv. Hos dyrlægen i går eftermiddags fik hun en smertestillende indsprøjtning med Metacam. Hun har efterfølgende været ret dårlig og bare kaster op... Det er så snart 30 timer siden hun fik det så det er over et døgn men hun er fortsat dårlig og ligger bare det samme sted uden at flytte sig mere end ganske lidt / sjældent. For lidt siden tissede hun også i en stol og det gør hun bare aldrig så jeg tænker, der skal MEGET til for at hun ikke går ud i sin kattebakke. Hun hverken spiser eller drikker, selv om man henter vandskålen og sætter den lige foran hende. Jeg tænker umiddelbart at det må være sådan så hun ikke har kunnet tåle den medicin hun fik igår... Alternativt har fået for meget...? Er der nogen der har erfaring med dette og hvor længe man skal afvente uden at evt gøre noget? Hvor længe kan man forvente at man er dårlig, hvis det skyldes at man ikke kan tåle medicin? Er overrasket over at det trækker sådan ud... i følge dyrlægen, som vi har talt med idag så skulle vi selvfølgelig lade være med at give hende mere af dette, som ellers var planen her under nogle dage, og så skulle vi kontakte hende igen i morgen... Er der nogen der har nogle tanker om det hele? Hun har det godt nok dårligt så en lille smule bekymret bliver man jo alligevel her...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig af medicin - allergisk reaktion?
  • #1   3. apr 2013 Altså var det mig, havde jeg for længst haft kontaktet dyrlægen. Nu er du nødt til at kontakte dyrlægenvagten.

  • #2   3. apr 2013 Det er overhovedet ikke normalt.... jeg ville også kontakte dyrlægevagten PRONTO!!

    30 timer uden væske og mad er yderst skadeligt!!


  • #3   3. apr 2013 Metacam kan faktisk give akut nyresvigt og må ikke gives til katte hvor man ved der er nyreproblemer, jeg syntes du skal afsted smiley

  • #4   5. apr 2013 Tak alle for jeres svar. Vi havde faktiske kontaktet dyrlægen, som gav hende injektionen og hun sagde til os at vi skulle "vente til i morgen og kontakte hende igen hvis hun ikke var bedre der (som så var i går torsdag). Umiddelbart efter jeg skrev dette indlæg ringede jeg til dyrlægevagten og de ville gerne se hende så vi tog på dyreshospitalet onsdag aften... De hævdede at der ikke var nogen grund til at mistænke metacam men syntes så at de kunne mærke noget i maven og på røntgen mente de at der var luft i tarmene og mistanke om hårbolle... Så de mente at det var en hårbolle i tarmene der gjorde hende dårlig og ikke metacam, selv om vi syntes det var helt utrolig timing at hun går i gang med at kaste så voldsomt op få timer efter sin metacam injektion og ikke havde været dårlig før hun fik den... Hun blev indlagt og man forsøgte føret at løsne hårbollen op med paraffin olie men dét virkede ikke så i går blev hun opereret og fik fjernet en hårbolle, som man meget rigtig fandt derinde. De ville gerne beholde hende til idag men mente at operationen gik fint og at tarmene havde det godt, dog hæfter jeg mig ved, at hun faktisk havde forhøjet nyretal... Da der jo er en der skriver, at det kan være slemt for nyrene.... Hmm... Idag skulle de så ringe og forhåbentlig sige at vi kunne få hende hjem men i stedet ringede de og sagde at hun har feber og ikke spiser... Øv øv øv øv!!!! Så nu ville de se an i løbet af dagen og ringer igen i eftermiddag. Så det har taget en lidt kedelig drejning det hele i fht at vi først blot troede at hun havde fået et let slag på benet og lige fik lidt smertelibdribg til at klare den på. Det udviklede sig til en operation i maven og nu har hun altså feber... Suk...

  • #5   5. apr 2013 Nej hvor er det ærgerligt, men godt du kom afsted med hende.

    Jeg har en birma dreng, som første gang fik konstateret forhøjede nyretal da han var 1 år, han bliver 8 år til juli, de sidste 1 1/2 år har hans nyretal været normale, og det er efter jeg er begyndt på, at give vådkost hver dag, nu giver jeg 2 gange om dagen, og han vil altså ikke have det til nyrekatte, han spiser nu sammen med de andre, jeg køber kornfrit, og ser jo selvfølgelig på at de er let fordøjelige og gerne at der står at de er en fordel at give til katte med urinvejs eller nyre problemer.
    Ikke flere blodprøver til ham nu, han er blevet voldsomt bange for det der stikkeri, så det syntes jeg er synd, medmindre det er akut nødvendigt smiley
    Jeg håber virkelig din lille pige kommer hjem og får det godt igen.


  • #6   5. apr 2013 Øv sikke en omgang ...

    God bedring med hende.....


  • #7   6. apr 2013 Ok så vådfoder beskytter ved forhøjet nyretal, hvis jeg forstår det rigtigt? Noget særligt vådfoder eller...? Håber at min pige kun har haft forhøjet nyretal midlertidigt, måske grundet metacam men...vi må se.

Kommentér på:
Dårlig af medicin - allergisk reaktion?

Annonce