{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel med kat
  • #1   19. apr 2013 Når han tydeligvis ikke har nogen problemer med at kører bil så kan du sagtens kører 2 timer med ham uden stop.

    Mine katte er vandt til at køre 2-2½ timer i stræk uden stop. De har aldrig tisset eller skidt i kassen men det første jeg gør når jeg ankommer er at sætte toilettet op til dem og lade dem være i et lille rum alene så de kan få fred. Der går somregel ikke mere end 10 min så skal en af dem på toilettet. smiley

    Hvis du vælger at lave tisse stop så husk at sigt efter en stille og rolig picnic agtigt sted. Hvor du kan parkere langt fra de andre gæster og lade katten snuse lidt til græs/træer. Dette gjorde vi da jeg skulle flytte hjem til DK fra UK. Vi stoppede med 3-4 timers mellemrum for at lade kattene strække benene og eventuelt stille. De ville aldrig tisse men man kunne se at de nød at få strukket benene(de første par stop turde de ikke gå ud af bilen men nød at kravle lidt rundt indenfor.)
    Aldrig aldrig tving katten til at forlade transportkassen/bilen, hvis du laver stop skal din kat selv vælge at forlade bilen.(og lad en dør stå åben i tilfælde af at katten bliver skræmt og vil indenfor igen.

    Vi medbragte en sko æske, grus og poser. Så lagde vi en pose i sko æsken og hældte lidt grus i ved hvert stop og viste den til kattene. De gik flere gange op i dem men var for utrykke til at ville bruge bakken.
    Da vi endelig ankomme hjemme i DK og de havde fået lov at komme ud i et enkelt rum til afslapning var de begge straks på toilettet i deres gamle toilet som de genkendte.


  • #2   19. apr 2013 Tusind tak for det uddybende svar smiley

  • #3   19. apr 2013 Du er velkommen smiley

  • #4   19. apr 2013 Ja jeg vil også mene at når din kat er tryg ved at køre en time, så skulle der intet problem være for a køre 2 timer..

    Jeg havde min Tøsen med på ferie sidste år, hun bryder sig ellers ikke om at køre bil, men jeg tog chancen..
    Vi tog fra Sjælland til Bornholm, en køretur og færgetur på omkring 2-3 timer, jeg havde lavet toilet af en dåseølkasse med en pose i og grus som stod i bilen og så fik hun lov til at gå ud af kassen hvis hun ville under køreturen, jeg havde givet hende nogle Bachdråber for at sænke hendes stressniveau, og det hjalp rigtig meget, hun var minimalt stresset, og fulgte bare med i hvad der foregik udenfor..

    Det var en lang tur, som jeg ikke vil udsætte min kat for igen, men det er kun fordi hun ikke var super afslappet på turen..

    Havde jeg en kat som din, som are sover turen væk, ville jeg ikke bekymre mig, han er øjensynligt totalt lige glad smiley


  • #5   19. apr 2013 Mine tager også bilture meget afslappet.. Aslan har det bedst med at være i kassen undervejs og Kela vil helst sidde udenfor kassen med sele på.. Jeg har uden problemer kørt fra fyn - syd jylland med dem (2 timers tur), fordi jeg havde dem med på ferie, selvom de kun var vandt til en halv time i bil.. Tog de stille og roligt.. De vågnede lidt efter halvanden time og virkede lidt urolige, men da de fik et par godbidder og blev kælet lidt lagde de sig bare til at sove videre..
    Jeg ville ikke bekymre mig overhovedet..


  • #6   19. apr 2013 Har du spændt selen fast til bil sædet ?

  • #7   20. apr 2013 Da vi skulle til Vrå fra haderslev, gjorde jeg det at o'malley havde et "stort" bur hvor han havde sin udstillings bakke med i, så han kunne bevæge sig rundt og han kunne komme på toilet hvis han ville.


  • #8   20. apr 2013 Marlene: Nej.. Jeg sad selv med kattene og en anden kørte.. Ved ikke hvordan jeg lige ville gribe det an hvis jeg var alene i bilen.. Så ville jeg nok proppe begge katte i transportkasse..

  • #9   20. apr 2013 Mine katte er i en stor transportkasse, som er bygget til at sætte selen fast i...

    Jeg ville ikke turde køre med dem på en anden måde HVIS det går galt, så kan det gå mere galt end hvis katten er i en transportkasse


Kommentér på:
Kørsel med kat

Annonce