{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Kat alene {{forumTopicSubject}}

Jeg arbejder 32 timer i ugen (nogle gange mere, andre gange mindre) oveni kommer kørsel. Derudover træner jeg ind imellem, ser venner og familie.
Jeg har en kat, som helst ikke vil ud (endnu), hun vil næsten kun ud når jeg er med, og af meget kort tid ad gangen... jeg er en person, som nemt får dårlig samvittighed. Jeg får simpelthen så dårlig samvittighed når jeg tager nogen steder og hun skal være alene... jeg leger med hende hver dag i længere tid ad gangen og hun sover hos mig hele natten. Jeg må desværre ikke have to katte hvor jeg bor. Tænker I, jeg bare er pylret? Ved ikke rigtigt hvad jeg vil med den her tråd ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat alene
  • #1   22. mar 2019 Føler du katten savner dig, når du ikke er der, det er mange timer, den er alene, men katte sover jo meget.

  • #2   22. mar 2019 Jeg kan se hun ofte kommer inde fra soveværelset når jeg kommer hjem. Men hun kommer ud og miaver med det samme jeg kommer hjem. Hun er meget social, (vil gerne være i samme rum som mig), men lægger sig ikke hos mig i sofaen F.eks.

  • #3   22. mar 2019 tænker du kan overveje at lave udfordringer i dit hjem sådan at hun har noget at få tiden til at gå med
    klatrevæg kan være en god ting. katte elsker højder
    aktivtetslegetøj - det kan være med eller uden foder. mange bruger det med foder.


  • #4   22. mar 2019 Hvis det kan hjælpe så hilser mine også altid miavende på den af os der kommer hjem først. Nogle gange får vi begge to en hilsen. Men vi har to styks, men jeg har indtryk af at de sover det meste af tiden når vi ikke er hjemme.

  • #5   22. mar 2019 Jeg har også alenekat.
    Han hilser mig hver dag ved døren i det øjeblik han høre bilen.
    Jeg arbejder pt 32 timer + kørsel og træning som jeg tager direkte efter arbejde.
    Jeg prøver på at lave et timetal der hedder max 8 timer, men nogle dage lander han på 10.

    Så længe katten opføre sig pænt mens du er væk og viser tegn på at have sovet i den tid, og at den bruger sin kattebakke, så syntes eg ikke det giver indtryk af en kat der mistrives ved alenetid.
    Jeg vil dog mene man skal tage ansvar når man har sådan en kat og tænke sig om ikke at give dem 15 timer alene hjemme.

    De dage jeg er væk i 12 - 15 timer pga arbejde med aftenmøder osv, der får jeg ham passet.

    Måske jeg bare er pylleret, men jeg syntes en kat bør behandles en smule mere som hund, hvor man overveje hvor længe man er væk - I hvert fald hvis man kun har 1 som er meget social.

    Jeg vil så have en lillebror til mig nu her, men det handler ikke om min kat men om at jeg ikke syntes 1 var nok. smiley


    profilbillede
  • #6   22. mar 2019 Jeg har Ragdoll Trine på 10 måneder. Jeg er efterlønner og er meget hjemme hos hende. Hun sover meget. Hun kommer stort set altid og hilser, selvom jeg kun har været væk en time, hun kommer også til døren og hilser på min mand, selvom jeg er hjemme.

  • #7   22. mar 2019 der er mange som kun har en kat.
    og jeg tænker at de fleste katte faktisk vælger at sove en del når ejeren ikke er hjemme
    selv om at jeg har 12 styks så kan jeg se at de fleste har sovet i alt den tid vi har været væk

    nogle af mine kommer også og siger "davs velkommen hjem". og så har jeg også dem som er totalt ligeglade med at vi er kommet hjem....



  • #8   22. mar 2019 Luna S: når jeg har 15 timers vagter, får jeg også min mor til at kigge til hende. Det har jeg én gang hver 14. Dag smiley



  • #9   27. mar 2019 Min kat er også alene når jeg er på arbejde, 10 timer - og ca. max 3 x ugtl. Hun ser ud til at at trives fint - hilser strækker sig, hun sover meget af tiden tror jeg. Jeg har også dårlig samvittighed når jeg tager afsted - men jeg lægger diverse godbidder rundt omkring hun kan gå rundt og finde. Så kompenserer jeg når jeg har fri - med mere leg - komme med ud i transportkassen når jeg arbejder i haven - så hun kan høre fuglene synge og mærke luften. Hun spæner ind i transportkassen når jeg banker lidt på den - så ved hun hvad skal ske. Snart er jeg færdig med en løbegård til hende - så kan hun studere fugle og faunaen også lidt mere frit. Nu skal vi passe på ikke at gøre det med at have en kat til raketvidenskab - men være fornuftige og se på om katten trives., jeg er sikker på din lille kat har det rigtigt godt. Men kender alt for godt til det med samvittigheden smiley

  • #10   27. mar 2019 Katte er gode til at være alene i flere timer på en dag og vil sagtens kunne klare et døgn hvor man ikke er hjemme, hvis det hjælper på din samvittighed smiley
    Men tænker det er dig der nok er mere pylleret end din kat er smiley
    Hun skal nok klare det og hun sover jo nok det meste af tiden alligevel. Mine trods jeg er hjemme, sover bare, Det er meget normalt at de bare ligger og daser smiley
    Og hvis du har den ekstra lange dag hver 14. dag og får din mor til at komme og se til den, så er det jo super, men er 100% sikker på at det ikke er et must for din kat at din mor kommer den dag smiley
    Men det er da super at din mor gider at gøre det smiley
    Men hvis du føler det er alt for slemt, så er der jo muligheden at finde et andet hjem hvor du må have to katte smiley smiley hehehe. DEt er jo en udvej hvis det er, men det at flytte er jo heller ikke bare lige til smiley


Kommentér på:
Kat alene

Annonce