{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.701 visninger | Oprettet:

Alene kat! {{forumTopicSubject}}

Min mor er 66 år - og er en del alene, hun har nu fundet ud af at hun vil have en kat, hvilket jeg synes er super dejligt for hende.

Hun har nu købt hendes "drømmekat" en skøn Maine Coon pige.

Men hvordan er jeres mening om at den skal være enekat? Kan den det, hun vil meget sjældent være alene hjemme og der vil blive nusset og pusset om hende hver dag.

Min mor kan IKKE overskue 2 katte til at starte med, da hun ikke har haft kat før.

Vil gerne høre om jeres erfaringer?
Vh
Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene kat!
  • #2   26. apr 2010 Jeg syntes nu ikke 2 katte kræver mere end 1, hun kunen jo vælge nr. 2 kat uden helt så meget pels smiley

  • #4   26. apr 2010 Mener ik jeg skrev at det var en killing smiley

  • #5   26. apr 2010 Jeg vil mene, at det kommer helt an på kattens personlighed. Ikke alle katte synes det er sjovt at være alene, også selvom ejeren går sammen med katten flere timer dagligt. Vi vil aldrig kunne give katten, hvad en anden kat kan give.

    Men din mor kan jo lade det komme an på en prøve og se om katten kommer til at kede sig.

    Egentlig vil jeg synes at der er mindre arbejde ved at have to katte fremfor en. De kan sagtens passe sig selv uden at man skal lege med dem og give dem opmærksomhed hele tiden / det meste af tiden. Der er selvfølgelig lidt mere i kattebakken og det kræver mere foder, men udover det synes jeg ikke at to katte er mere uoverskuelig end en :o)



  • #6   26. apr 2010 Jeg er helt enig i at 2 katte kræver mindre arbejde fremfor 1 osv. Jeg har selv 2 katte. Men i min mors verden og da det er hendes første kat osv. kan jeg godt følge hendes usikkerhed, jeg tænkte mere på katten ik så meget på det "arbejde" der følger med.

  • #7   26. apr 2010 En kat der er vant til at være alene har nok ingen problemer med at være enekat.

    Det er meget forskelligt fra kat til kat. Begge mine katte ekstremt selskabelige og kan ikke være alene katte. Det ville være synd for dem. Men er din mors kat fra et hjem hvor de også havde den som enekat eller hvor den måske var i en flok hvor den ikke var tilpas, så er det nok godt nok for den.


  • #9   26. apr 2010 Jeg havde i flere år kun 1 kat...hun er død nu men hun vænnede sig aldrig til at jeg fik flere katte i huset, hun ville hellere bare ha os for sig selv så jeg mener helt klart hun godt kan nøjes med en...

  • #10   26. apr 2010 Igen så kommer det helt an på kattens personlighed. Så svaret på om en kat vil have glæde af en anden kat er både ja og nej.

    Katte der er ekstremt menneskeorienterede (især afhængige katte) eller nærmest besiddende overfor ejeren, vil højest sandsynligt ikke få nogen gavn af en (for den) konkurrent. En ekstremt "afhængig" kat har derimod også behov for, at ejeren er der, ellers er der risiko for seperationsangst. frustration og depression tilstede. Har man sådan en kat og ikke er meget hjemme kan det være en fordel med en ekstra kat.

    Den nye skal så være selvsikker, men "ikke sig nok".

    En yngre kat kan give en ældre kat et "spark bagi", sådan at den ældre kats livsværdi øges væsentligt. Men på den anden vil dette for en meget gammel eller syg kat ikke altid være den bedste ide. Nogle af disse katte har bestemt ikke brug for yderligere stress i deres liv.


  • #11   27. apr 2010 En eller to katte !
    For mig handler det meget om racen, og om Maine Coon er en god til at være ene kat. Og er ikke noget jeg som opdrætter prakticerer at sælge ud som ene kat.
    Mange falder for racen, og dens fantastiske psyke.. det vil man meget gerne have med. Men til det høre også en meget social kat som har behov for at være to. Dette er for nogen... så sjovt nok mindre forståligt. Og mindre vigtigt bare man får den store fantastiske sjove kat. Men jeg syntes det er at gøre vold på racen.

    Personligt har jeg meget svært ved at forstå har det er svært overskue to killinger. Disse to killinger har så meget glæde ud af hinanden, og der er timevis af fed underholdning af bare at sidde og kigge på to killinger som leger. Vasker og spiser sammen, at se sådanne to kommunikere sammen, kalde og følge sammen i hælene på deres nye slave.
    Hvor skal en killing som gerne vil lege voldsomt... lege bide og bryde lege... vende sin energi hen ? Vil din mor på 66 år lægge fingre.. tær til en herlig Miane Coon killings vild leg ????
    Så om det er godt at være ene Maine Coon pige killing som du spurgte om... er et klart nej. Andre race... eller huskatte... tja aner det ikke og jeg vil ikke kloge i det.
    Men når du spørget til netop den race som jeg har beskæftigede mig med de sidste 20 år. Så må jeg skrive nej.
    Også selv om, at det sikkert ikke var det svar du gerne ville have.
    Hilsen Pia


  • #12   27. apr 2010 Hej Pia

    Hvis jeg vidste på forhånd hvilke svar jeg ville få - var der jo ingen idé i at spørge smiley

    Det er stadig ikke en killing.


Kommentér på:
Alene kat!

Annonce