{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

Har du eller har haft killinger uden tavle, huskat eller blanding {{forumTopicSubject}}

Det er killinge tid og mange står med det første kuld, og har mange spørgsmål, håber dem med erfaring vil give videre til de nye.
Jeg håber også mange vil fortælle om deres erfaring med, at få dem solgt,
Blev de solgt/ givet væk som 12 uger, før de blev et halvt år, eller i har dem måske endnu.
Hvad havde i af udgifter
Har de været til dyrlæge, og hvad har i haft af udgifter til det også mormis
Har i haft flere kuld? Eller har neutraliseret mormis?
Hvad har i af erfaringer med at finde nye hjem? Har det været svært?
Ja alt hvad i kan give videre, både positive og negative erfaringer, og stil gerne en masse spørgsmål smiley
Om mig selv må jeg lige sige, at jeg har rasekatte, og har de fleste gange købt dem med hele pakken, vaksineret og kastreret og chippet, det har været så dejligt nemt smiley
Men lige nu ser jeg flere tråde med spørgsmål til killinger og syntes det ville være godt, at samle det i en tråd.
Håber i vil være positive alle sammen, husk at mange sider med stor erfaring og er for tidlig neutralisering, det ene udelukker ikke det andet, og meninger må der gerne være,men det er mere til oplysning end til diskussion smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har du eller har haft killinger uden tavle, huskat eller blanding
  • #2   12. maj 2013 Tak fordi du startede smiley jeg håber der kommer flere op ad dagen, nu må jeg gøre klar til at tage på besøg smiley

  • #4   12. maj 2013 "Jeg" (læs: mine forældre) har haft mange kuld gennem tiden.. Dog tror jeg at det er de sidste 2 hvor jeg har været mest med og haft noget at skulle sige..
    Det er også fra de 2 kuld at mine egne kommer fra..
    Vi gjorde ikke et seriøst forsøg på at komme af med dem, men spurgte lidt rundt til venner og bekendte og har fået afsat 3-4 stykker på den måde.. Jeg har så snuppet 2 og resten (4 stk) er blevet hos mine forældre.. Dem vi selv beholdte er blevet neutraliseret, vaccineret og øremærket..
    Mormis var en pap-kasse-kat som nogen dumpede og som så fødte killinger hos os.. Så vi skulle egentlig slet ikke have haft dem, men vi kunne heller ikke nænne at de skulle blive vildkatte og så skydes eller indfanges senere..

    Mormis havde en papkasse til at føde i og bo i, men efterhånden som killingerne blev større færdedes de i hele underetagen og kom ud gennem kattelem.. Selvom det er en ordentlig bunke ungkatte er de faktisk gode til at underholde sig selv og har ikke været generende at have..


  • #5   12. maj 2013 Ja jeg har haft killinger før, 3 kuld i min tid det første kuld vil nogle nok sige ikke var mine, men det kan jeg så sige at selvom jeg kun var 15 år da jeg fik det så var de i allerhøjeste grad min, det var min hunkat der fik dem, jeg sad ved hendes side mens de blev født, og vi beholdt de 2 killinger der kom..
    Jeg har ingen ide om hvad mine udgifter var dengang, de fik alle hvad de havde behov for, så det var ikke noget jeg holdt regnskab med..

    2. kuld var plejekat og killinger fra KV så der holdt KV udgifterne og sørgede for vidreformidling, da beholdt jeg selv den ene Tøsen smiley en killing blev adopteret til min morbror og mis mor blev adopteret af en af mine venner, de 2 sidste killinger kom sammen til en ældre dame i nabobyen..

    3. og indtil nu sidste kuld, var igen plejekat og killinger, denne gang for en kammerat som ikke lyttede til mine formaninger om at han skulle se at få katten neutraliseret, og pludselig fødte hun 4 dejlige pelstotter under sengen, han havde på det tidspunkt arbejde i Jylland og var der 5 dage om ugen og kom kun hjem i weekenden, så da hans mor ikke ville passe killingerne for ham spurte han mig, da han boede tæt på hvor jeg bor, hans udlejer låse sig så ind i hans hus da killingerne var 3 uger og satte dem udenfor i carporten uden nogens viden, da jeg opdagede det da jeg kom for at fodre osv. ringede jeg til min kammerat og sagde at nu tog jeg altså alle 5 katte med hjem til mig under resten af killingernes opvækst, han betalte for alle udgifter ved killingerne, men jeg sørgede for at få dem afsat til kærlige hjem, som jeg alle havde kontakt med indtil de var ca 1år, alle killinger blev sundhedstjekket, vaccineret neutraliseret m.m. af købere og jeg fik besked om at det var gjort, folk gav kun et symbolsk beløb for dem, og det var aftalen ved overdragelse..
    Jeg husker ikke lige hvad udgifterne var i tal til killingerne, men har en erindring om hvilket prisleje vi var i smiley

    Alle kuld var huskatte, jeg har aldrig haft racekat, men ønsker mig engang at få det..


  • #7   12. maj 2013 Jeg har aldrig haft killinger selv....Men jeg har indleveret 2 missemødre med kuld til aflivning (vild/gårdkatte)

    Og fundet to kuld forladte killinger, som jeg også har indleveret til aflivning ....

    Det skal siges at det ikke er billigt.... men heller en værdig død end, et sølle liv.



  • #8   12. maj 2013 Begge mine er fixet, Sofus blev da han var ca 4 mdr (skulle lige falde til og have tillid til mig først: han er fundet på motorvej i sørgelig stand) Sofie var ca 7 mdr, da hun blev fixet, igen skulle hun lige ind ad dørene og falde lidt til inden hun blev sendt afsted til dyrlægen;-)
    Jeg har ingen ønsker om at have killinger selv, specielt fordi der konstant er hjemløse katte og killinger på div internater mv.


  • #9   12. maj 2013 Jeg har heller ikke haft killinger, men Elvis er et typisk eksempel:
    Halv-vild missemor fødte killinger under en tagplade... 3 stk.
    De blev opdaget da de var ganske små, men for store til "bare lige" at aflive smiley
    Min mor kæmpede for at få dem tamme, straks kom missemor på p-piller (ikke optimalt, men dog en løsning), den første der var "klar" var Elvis og jeg stod og manglede 1 - 0 kr. Kunne ligeså godt redde ham i stedet for at gå ud og købe en kat.
    De 2 andre tog lidt længere tid om at blive kælekatte og nu er de flyttet ind hos mine forældre, er de dejligste kælne kastrater, så sådan endte det med det kuld.

    Freddie var til salg!
    Et opslag om 5 killinger til salg - 150 kr. Jeg stod og manglede 1 igen.... så hvorfor ikke tage ud at se?
    Da det kom til stykket var han gratis, det var for at filtrere de absolutte useriøse købere fra. Han kostede (efter eget valg) 2 kg. Killingefoder og lidt legetøj til resten af banden.
    De resterende killinger blev solgt gennem G&G, alle har vist fået hjem - den ene beholdt de selv.
    Den er blevet steriliseret.
    Så jeg har selv betalt hele pakken og har det fint med det, for jeg ved, at jeg endnu engang har reddet 2 skæbner.


  • #10   12. maj 2013 Dejlige historier smiley håber der kommer flere, og gode råd til dem som står lige nu med killinger eller en hunkat med mave.
    Selv om jeg er tilhænger af at neutralisere, er det vigtigste, at de killinger som er på vej, får et godt liv og mennesker som kan tage sig af dem.


Kommentér på:
Har du eller har haft killinger uden tavle, huskat eller blanding

Annonce