{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.370 visninger | Oprettet:

Har du en modelkat eller gode billeder? {{forumTopicSubject}}

Burde du sende en PB ved interesse, så kan du være med i en konkurrence hver måned med DIT billede, og derved vinde rosetter hvis man er en af de heldige 5.

Hvis man vil konkurrere med sine billeder mod andre, eller bare har lyst til at være med, så skriv en PB, så kan jeg sende hjemmesiden (der er forskellige typer/mennesker der deltagere, koster 50,- pr. klasse, hvor man samtidig kan se de andres + der er bestemt dato på sidste frist + start hver måned.)
Jeg synes virkelig det er en fed konkurrence, har selv min ene gammel kat med :O))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har du en modelkat eller gode billeder?
  • #2   29. mar 2013 Så tror jeg mere jeg vil tage hele oplevelsen med og betale det ekstra og tage på udstilling med katten istedet for

  • #3   29. mar 2013 Nu der så ikke alle der vil tage til udstillinger?
    Og pengene går til dem der ejer firmaet, det er jo ikke ''små'' børn der laver dette vel ;o)) ikke for sjovt at den med heste har kørt i lidt over 1 år. Der er pokaler, mm og gaver somme tiider.

    Læs mere her: http://intershowpets.dk/ad-category/05-2/
    Den er ny i kæledyr, men tjek her for heste, som har kørt længe.
    Siden er mere egnet for dem der ikke tager til konkurrencer.
    http://intershowhorse.dk


  • #4   29. mar 2013 50 kr for at sende et billede ind er MEGET, der er også pokaler og gaver til udstillinger, også for huskatte smiley Plus man så har haft en god dag i selvskab med andre mennesker

  • #5   29. mar 2013 Syntes den her ide lugter lidt for meget giv-mig-dine-penge-agtigt... smiley

  • #6   29. mar 2013 Altså folkens nu deltager jeg selv i Inetrshowhorse.

    Det er altså virkelig pengene vejr hvis man går op i at tage billeder smiley


  • #7   29. mar 2013 Mimmi - Uanset hvor meget jeg elsker at tage billeder, så vil jeg altså ikke betale 50 kr for at sende et billede ind til en konkurrence smiley

  • #8   29. mar 2013 Tja når jeg deltager til stævner betaler jeg også for at deltage smiley

  • #9   29. mar 2013 Jeps, men så har du også oplevelsen med, og du skal gøre noget aktivt for at vinde (og ikke bare sidde hjemme og sende et billede ind af et tilfældigt dyr)

  • #10   29. mar 2013 Hvor er det langt ude..
    Ikke alle mennesker kan som sagt være med i udstillinger, eller jeg vil fx overhovedet ikke med katte? kan ikke se seriøst i det frem for dette på dette ;o))


  • #11   29. mar 2013 Tja jeg som elsker at fotografere og som har mange små ponyer der ikke kan deltage i stævner, synes det er fedt de kan vinde på den måde.

    Og nu ville TS jo også kun vise det til dem der evt ønsker at deltage smiley


    profilbillede
  • #12   29. mar 2013 Jeg syntes ikke det er seriøst, og jeg har angst og kan ikke med mange mennesker i længere tid, men en katteudstilling kan jeg klare.. Jeg vil heller ikke betale 50 kr hvis det var for min datter..

    Du aner jo ikke hvem det er der sidder og bedømmer, du aner ikke hvorfor de bedømmer som de gør, du aner ikke om de andre bare har photoshoppet deres kat..


  • #13   29. mar 2013 Ikke om jeg gider betale penge for, at andre bedømmer mit billede jeg har taget. 50 kr. er mange penge.
    Og ja, jeg gider heller ikke betale for, at andre bedømmer min hest til stævner (den måde der bliver dømt på nu tildags, er jo helt hen i vejret, det bliver ikke bedømt efter hestens bedste!), Merlin vil altid være meget mere værd i mine øjne, end hvad et par dommere siger smiley


  • #14   29. mar 2013 Josefine

    Vil du forklare mig hvordan den måde der dømmes på i spring er helt hen i vejret?


  • #15   29. mar 2013 Tak for linket - det skal da klart prøves. Har lige tilmeldt min hund. Der går intet af mig for at give den 50'er. Så dropper jeg bare lottokuponen i næste uge smiley

  • #16   29. mar 2013 Beltane
    - Skal så lige siges, at der står inde på PB eller når klasset er været godt inde, hvem der bedømmer klasserne ;o)) det er folk udefra og forskellige dommere.
    Der kommer satme også nogle populære med ind, skal det så lige siges.

    Ginger
    - uhh lyder da super! Så siger jeg held og lykke :O))


  • #17   29. mar 2013 Ginger
    ps. Godt billed!


  • #18   30. mar 2013 Tak smiley

  • #19   30. mar 2013 Nu har jeg lige været inde og tjekke deres FB side... det virker ikke som om der er helt styr på hvem der vinder eller ej... og der er laaaang vente tid på rosetterne....


  • #20   30. mar 2013 Hvis man gerne vil vise sine billeder og evt vil vinde konkurrencer så er der 100vis af FB sider for fotonørder .... og det er gratis...

    Der er endda masser af måder at vinde rigtige gaver... hvis man søger lidt på nettet smiley


  • #21   30. mar 2013 Godt for dem der vil have rosetter, men jeg synes at det er lidt "fladt" at sende billeder ind og så får man en roset retur hvis man er heldig.

    Nej skal det være en præmiekat, så skal det være på udstilling - det er min mening smiley


  • #22   30. mar 2013 I spring bliver der jo ikke bedømt som sådan, kun fejl også på tid. Men de fleste springryttere JEG har set, rider ikke særlig godt, og hesten bliver holdt fremme med voldsomme spark med spore, mens hovedet bliver flået tilbage, fordi der skal være den rette afstand til springene.
    Før har jeg været ude og se stævner med min veninde, men efter en del piger der behandlede deres heste meget dårligt på Ballerup rideklub, har jeg holdt mig væk, synes ikke der er nogen grund til, at gå ud og se det, når det alligevel kommer til, at skærer i ens hjerte, hvordan andre kan behandle deres dyr!
    Dog elsker jeg, at se dem der rider pænt, og behandler hesten ordentligt, men dem er der desværre ikke mange af smiley


  • #23   30. mar 2013 Mimmi: Er det ikke dig der har Raps? Merlins halvsøster?

  • #24   30. mar 2013 Min datter har også gået til ridning.... men jeg kan ikke holde ud at kigge på små piger der skal ride dressur... og de putter de der remme på der skal holde hestens hovede ind i en bøjet og meget unaturlig stilling mod brystet.... og de så sidder og hiver og slider i mundtøjet ... så man virkelig kan høre at hesten ikke kan få luft og stresser....
    Det er sgu da ikke noget at lære børn.... at det er ok at behandle dyr på den måde, fordi det ser "godt" ud smiley


  • #25   30. mar 2013 Josefine

    Nu kan vi jo ike alle dømmes på at du kun har set elendige ryttere smiley

    Mig? Jeg ved ikke engang hvilket kat du taler om smiley

    G.H
    Det er jo så dit ansvar som mor at finde en underviser der ikke lære børn sådanne ting.
    Og nu ved jeg ikke hvordan du mener med høj og unaturlig stilling ind til brystet, men jeg går udfra du mener gå til bidet? Dette skal til for at hesten for ryggen op, ellers sidder du kun og smækker din vægt ned i rygsøjlen.

    Det skal se sådanne ud:
    (link fjernet)

    Som du enda kan se har hesten selv hovedet der nede uden hjælp fra tøjlen, fordi den netop arbejder rigtigt med ryggen. Så det er en helt naturlig og absolut den bedste hovedstilling ved arbejde med hesten i dressur.

    Og så helt til sidst. En hest trækker ikke vejret gennem munden, så bidet kan ikke sørge for de ikke for luft. Men selvfølgelig skal det ikke hives i, men igen det er dit ansvar at finde en god underviser.


  • #26   30. mar 2013 Mimmi - Der er en væsentlig forskel på om hesten går i, foran, eller bag vertikalen. Går den langt bag vertikalen, kaldes det hyperflexion, hvilket er utroligt usundt for dyret og giver rytteren en dårlig stilling.

    Samtidigt belastes luftvejene, fordi både spise- og luftrør knækkes ved nakken, og derfor belaster hestens vejrtrækning.

    Helt hen i vejret er disse påstande altså ikke.
    Der findes mange steder i landet hvor man ikke kender til udtrykket overhovedet, og hvor småbørn undervises til at ride sådan.


  • #27   30. mar 2013 Det er sandt, men jeg havde nu svært ved at tro små børn bliver undervist i rollkur.

  • #28   30. mar 2013 Det er der desværre mange der gør - selvom det i de fleste tilfælde er ubevidst.

  • #29   30. mar 2013 Jeg tror det hed en Shambon (staves?? ) Remme der sættes fast i saddelen... så hestens hovede bliver trukket ind mod brystet.... og jeg har oplevet det på to rideskoler....

    Og ja det ligner de billeder jeg kan finde på ordet "Rollkur".....
    Som jeg så kan se er ulovligt eller ??

    Nå det er ikke emnet.... så sorry til TS for de par indlæg off t.


  • #30   30. mar 2013 Hyperflexion må siden d. 9. februar 2010 ikke anvendes til stævner længere. Ses der en tendens til dette på banen, bliver man diskvalificeret.

    Desværre kan man dog ikke gøre noget i mod det så længe der trænes privat, hvilket gør at mange heste oplever skader både fysisk og psykisk.

    Det er en forfærdelig måde at "træne" hesten på. Endnu værrere er, at eliteryttere som Anky Van Grunsven (holladsk dressurrytter indenfor eliten) anbefaler den måde at ride på. Det kan man finde mange videoer om på Youtube, bl.a.


  • #31   30. mar 2013 Desværre er rollkur blevet lovligt i det de bare kalder det LDR.... Selvom det er 2 vidt forskellige ting men desværre.

    Chambon er i sig en fin ting, men ikke til nybegyndere, da den helt mester effekten der.


  • #32   30. mar 2013 Mimmi: Nej, jeg taler om heste nu smiley Ejer du ikke en connemara hoppe ved navn Raps? Merlins halvsøster.
    Jeg dømmer ikke alle ryttere, men jeg har set mange dårlige, desværre.
    Børn på rideskoler, bliver ofte undervist helt forkert, og når de ser op til mange topryttere, som rider forkert, er det jo svært, at tro det ikke er det rigtige, fordi det jo er topryttere.

    Rollkur er forbudt ja, men nu kalder de det vidst for opvarmnings løsgørelse har jeg hørt.
    Personligt er jeg imod alle former for indspændinger.


  • #33   30. mar 2013 Jeg synes ihvertfald det var meget ubehageligt at se på .... og når hesten drejede hovedet lidt for meget til den ene side... så blev remmen bare strammet op... og vi taler altså piger på 10 år der faktisk selv havde ansvaret for hvor stramt på deres egen hest ....

    Min datter red på en Nordbakke... så det kom heldigvis ikke på tale...


  • #34   30. mar 2013 LDR er på ingen måde det samme som hyperflexion/rollkur.
    LDR står for LOW-DEEP-ROUND, hvilket er den overordnede betegnelse for at ride hesten til bidet.

    Hvis man rider rollkur og tror det er LDR, vil man stadig blive diskvalificeret til stævner. Netop siden d. 9. februar 2010, da reglerne blev stillet op på ny, er man utroligt striks med kriterierne omkring hvornår nok er nok.



  • #35   30. mar 2013 LDR er på ingen måde det samme som hyperflexion/rollkur.
    LDR står for LOW-DEEP-ROUND, hvilket er den overordnede betegnelse for at ride hesten til bidet.

    Hvis man rider rollkur og tror det er LDR, vil man stadig blive diskvalificeret til stævner. Netop siden d. 9. februar 2010, da reglerne blev stillet op på ny, er man utroligt striks med kriterierne omkring hvornår nok er nok.



  • #36   30. mar 2013 Josefine
    Når troede lige vi snakkede katte haha smiley
    Nej jeg har frieser, DSP, DV og miniature, men ingen connemara smiley

    Jeg giver dig ret i det er helt hen i vejret hvordan de lære ridning nu til dags. Mine børn skal heller aldrig på en rideskole af netop den grund.

    Ang indspændinger har jeg intet imod dem hvis de bruges korrekt. Desværre skal folk som bruger dem som tvangsmiddel ødelægge alt.

    Jen
    Der må jeg så skuffe dig. De store ryttere rider det stadig som opvarmning på pladserne, men påpeger du det vil dommerne pænt sige til dig at det er LDR.

    Jeg rider selv noget der minder om LDR, derfor bliver jeg når jeg nu svare folk på min ridning høvlet ned med mishandler fordi de straks tror det er rollkur.

    FEI kan jo åbentbart ikke tage sig sammen til at sætte klare regler, og de har heller ikke råd til at miste de store ryttere...


  • #37   30. mar 2013 Nå okay, ejeren af Merlins halvsøster hedder nemlig også Mimmi, så det kunne jo godt være smiley
    Min nuværende parts mor, søgte også part til hendes datter, da hun ikke kunne holde ud, at se den måde de rider hestene på, på rideskolerne, og så vil hun gerne ride western, hvilket jeg gør.
    Hvis jeg får børn, skal de også lære, at ride på mine, og så ellers have part eller have deres egen (selvom jeg helst ser de selv skal spare sammen og betale alle udgifter, som jeg har skulle).
    Jeg bryder mig ikke om dem, og har derfor ikke sat mig ind i, hvordan de bruges, mener man bør kunne ride en hest ind i en korrekt holdning uden hjælp smiley


  • #38   30. mar 2013 Josefine

    Når hehe jeg hedder ikke Mimmi rigtigt, det bliver jeg bare kaldt siden barnsben smiley

    Nøjagtig det samme har jeg for med mine børn hvis jeg da nogensinde for nogen.


    Indspændinger er netop ikke til at krølle hestens hoved i holdning, desværre har så mange bare benyttet dem til det.. De glemmer bare ryggen jo skal med desværre..


  • #39   31. mar 2013 Mimmi - Det er længe siden jeg selv har været på banerne, så jeg skal ikke kunne sige hvad der bliver kaldt hvad på opvarmningsbanerne.
    Dog ved jeg at der er en stor forskel mellem det ene og det andet, og at man som rytter bliver diskvalificeret hvis man rider hesten langt bag vertikalen til stævner.

    Udover det, mener jeg at der ikke bare skulle foretages en diskvalificering, men at der skulle straffes for at behandle sit dyr på den måde.


  • #40   31. mar 2013 Uha - nej, børn bliver da ikke undervist i Rollkur; det hedder LDR smiley Og nej - hvis hesten går og slikker sig selv inde på bringen (som mange af de store dressurryttere får deres heste til at gøre - Anky, Andreas osv.), så kan den ikke få luften helt ned i lungerne. Derudover når de bliver redet med kandar eller stangbid, ja - så kan de faktisk risikerer at brække kæben på hestene, og der skal ikke meget til.

    Derudover går det ud over ligamenterne i longisimus dorsi - ligamenterne kan ikke få lov til at trække sig naturligt sammen, men bliver strukket ud til det latterlige, som går at ledbånd i ryggen, omkring benene og sågar helt ned i haserne bliver rigtigt slemme.

    Hvordan vil du have en hest skal kunne trække vejret under dette: http://bevisstpahest.files.wordpress.com/2012/03/312497_232960073431145_100001514627944_640564_14987947_n.jpg

    Se derudover vedhæftede billede af, hvordan LDR påvirker hesten.

    Til TS - super fed idé, nok ikke noget for mig, men helt sikkert andre smiley Har du prøvet i fotogrupperne herinde på KG?


    profilbillede
  • #41   31. mar 2013 Jen
    Jeg er så enig. Men desværre kalder top rytterne det bare LDR nu, og så er det jo acceptabelt igen.

    At du og jeg og sikkert også de ved der er ENORM forskel gør det kun endnu værre at de tillader det.



    DK
    At de har svært ved luft igennem rollkur det er logisk. Jeg troede som sagt hun mente ganske almen korrekt samling.

    Ang det med kandar og stangbid så er det en stor omgang vås. Det er en oldgammel myte, ligesom den med at hackemore brækker næseben.
    Hvis nogen af delene skal kunne brække noget som helst, skal det være monteret så voldsomt forkert på og og rytteren skal hive så pokkers hårdt hvilket en normal pige aldrig ville kunne, før det ville brække.

    Jeg rider selv med Pelham til Jagter, men heldigvis kan jeg og en del andre rytter finde ud af at monteret det korrekt.

    Dit billede du viser er ikke LDR. Det er Rollkur. LDR står for Low, Deep and Round. Det kan du formegentlig selv se det ikke er på billedet.


  • #42   31. mar 2013 JEg har godt nok aldrig hørt om at nogle små børn bliver undervist i rollkür

    Vis min ridelære ville til at lære mig det ville jeg bare sige nej og slut på den rideskole


  • #43   31. mar 2013 Mimmi - helt enig.

    Kailie - Ikke målrettet, nej. Men der er mange ryttere og ridelærere der ikke ved hvad rollkur er, og derfor underviser i sådan noget møg.


  • #44   31. mar 2013 Jen: Det er da frygteligt

    stakkels heste der lever livet under lod


  • #45   1. apr 2013 LOL var overbevist om det var en aprilnar til jeg så datoen.

Kommentér på:
Har du en modelkat eller gode billeder?

Annonce