{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Hvilket foder ? :) {{forumTopicSubject}}

Goddag KG ! Jeg er ny her inde og sammen med min kæreste har vi fået vores første kat sammen ! smiley
Min kæreste har haft kat mange gange før , men for mig er det helt nyt ! Så jeg skal nok nå at komme med MANGE spørgsmål igennem tiden !
1 spørsmål: Hvilket foder er det bedste for hende ? aner ikke hvilken race hun er så kan ikke få ud fra det . hun er 12 uger så går ud fra det skal være killinge foder ? Hvor længe skal hun have det ? smiley

Kan i anbefale noget noget killinge foder som ikke er helt vildt dyrt !? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket foder ? :)
  • #1   17. maj 2013 Du skal først og fremmest kigge på indholdet i foderet.. 1., 2. og også gerne 3. ingrediens skal være kød, ikke korn og ris og andet ikke kød-agtigt smiley

    Killingefoder plejer at være til de er ca. 1 år..

    Jeg bruger selv dette foder: http://www.petworld.dk/products/arion-3.1.4%20ar.aspx


  • #2   17. maj 2013 Beltane: Tak for svar ! smiley Det vil jeg kigge på !

  • Henrik  J
    Henrik J Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   17. maj 2013 Jeg har en lille Ratdoll killing som får Royal Canin killingefoder. Nu er tiden snart til at, den skal have en sterilisation da den snart er 7 måneder gammel.
    Kan jeg fortsætte med samme foder, efter sterilisationen eller skal jeg skifte til andet foder? Den er jo stadig en stor killing?
    Henrik J


  • #4   17. maj 2013 Jeg vil anbefale Applaws (det er kornfrit), mine killinger og missemor er helt pjattede med deres killingefoder (:
    Pas på med og sige det ikke må være for dyrt, hvis du køber for billigt foder, kan du ende op med og betale det dobbelte hos dyrlægen.


  • #5   17. maj 2013 Lise : Mener selvfølgelig ikke alt for billigt foder - tænker sådan omkring 500 kr smiley

  • #6   17. maj 2013 Vi betalte 370 kr. for 7 kg. mener jeg nok (:
    Og det har da holdt godt og vel 2 måneder nu (:


  • #7   17. maj 2013 Til to killinger (som ikke rigtig spiser noget self. de er 5 uger) og missemor (:

  • #8   17. maj 2013 Jeg mener Arion koster omkring 500 kr for 10 kg.. Det er rigeligt smiley Husk at købe en foderspand der kan lukke ordneligt til smiley


  • #9   17. maj 2013 Prøv at kigge på zooplus.dk der er både foder, legetøj, kattegrus og meget andet, men pas på man bliver fristet smiley
    Angående foder ville jeg nok anbefale applaws, felidae, acana.
    Giv også gerne dåsemad et par gange om dagen, der kan du med god samvittighed købe lux fra aldi.
    Søg i forum på foder så får du helt sikkert en masse viden smiley
    Vores får ikke killingefoder og det holdt de op med da de blev kastreret da de var ca.16 uger. Det var efter anbefaling fra både to forskellige dyrlæger og to opdrættere.
    Forøvrigt en god ide at få neutraliseret din lille killing snart så hun ikke begynder at strinte, jo hunkatte kan også strinte smiley
    God fornøjelse med den lille.


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #10   17. maj 2013 Jeg kører ligesom Beltane Arion og det er jeg super tilfreds med. Jeg giver omkring 450 kr for en 10 kilo sæk som så ryger i foderspanden (Med posen) smiley

  • #11   17. maj 2013 1. Som Beltane sagde sørg for at du får noget der er kornfrit. katte er obligatoriske kødædere men alligevel putter producenterne tonsvis af korn og sukker i foderet og siger det er "perfekt" til din kat.
    2. Katte har ikke godt af at leve af 100% tørkost. Tørkosten er alt for koncentreret og det kan belaste deres nye hvis de ikke drikker nok(og det er næsten umuligt for en kat at drikke nok hvis den kun får tørkosten)
    - Derfor: hvis I absolut vil give tørkost så server råt kød eller vådfoder mindst en gang om dagen. Jeg anbefaler dog 100% Råfodring da det er din kats naturlige føde, hvis ikke i er klar til det så anbefaler jeg at servere vådkost med lidt råt til at rense tænder.

    Lige meget hvad dyrlægen siger så renser tørkost altså ikke tænderne! tørkosten slider tænderne som sandpapir og kan for nogle få uheldige katte ødelægge deres tænder permanent. Tørkost er kiks så du kan sammenligne med hvad der sker når du selv spiser en kiks, først knaser det men så bliver kiksen opløst i munden og sætter sig på tænderne.
    Det bedste til tandrensning er spiselige knogler(kyllinge vinger eller halse) brusk og senere. Derfor kan i meget nemt starte jeres killing op med afpudsninger fra jeres eget middags kød.

    Mange herinde anbefaler LUX vådfoder fra Aldi da det er næsten 60% kød og ikke indeholder korn og sukker. LUX'en er god kvalitet og til en rimelig pris (Royal canin/hills og specifik er meget dyrere)


  • #12   17. maj 2013 Sasha : tak for svar smiley hun har også fået våd foder i går og i dag smiley køber mere hjem i dag !

Kommentér på:
Hvilket foder ? :)

Annonce