{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Hvilket foder? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er faktisk blevet lidt nysgerrig. Vi får i starten af September en lille ny pige hjem som skal gå sammen med Amy, og vi glæder os som små børn til juleaften. Hun er Main Coon.

Jeg har altid fodret med Iams til Amy, da det var det foder hun var vant til derfra hvor jeg købte hende, men er nu blevet lidt nysgerrig på hvad i vil anbefale. Er der andet foder som i synes er bedre rent kvalitetsmæssigt? Eller skal jeg bare fortsætte med at fodre med Iams. Prisen på foderet er ikke relevant. Det eneste jeg er interesseret i at vide er om i mener at jeg sagtens kan fortsætte med Iams (selvfølgelig kitten til den lille), eller om jeg skal skaffe mig et andet mærke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket foder?
  • #1   17. jul 2012 om man bruger IAMS, Royal Canin eller Hills er vist hip som hap. Det handler mest om hvad katten trives bedst på. Af en eller anden årsag kan mine ikke tåle IAMS. De kaster op i stride strømme, både "tyrkerne" og de andre.
    Jeg foder selv med mere end et produkt, da jeg mener at man så tager det "bedste" fra de mærker der nu er i spil. Pt er det Hills RC og Sanabell. Derudover får de alle serveret råt eller vådt, mindst en gang dagligt. Til det våde bruger jeg LUX der er et billigt produkt fra Aldi, men med en forholdsvis høj animalsk protein-procent. Applaws er bestemt også et rigtig godt mærke og så er jeg også glad for Porta 21. Begge dele som både tørkost og dåsemad.
    Men du vil sikkert opleve at der er lige så mange meninger om foder som der er brugere. Det vigtigste er at du finder ud af hvad din kat trives bedst på og tænker høj animalsk indholdsprocent og ikke korn og andre mærkværdigheder der bliver stoppet i de forskellige mærker.


  • #2   17. jul 2012 Tak for svar Marianne. Ja jeg synes jo også selv det er rigtig svært for som sagt er Amy vokset op med Iams, og har aldrig fået andet, og derudover er hun en ret kræsen pige, så ville jo helst hvis jeg kunne beholde Iams som jeg ved hun kan tåle og lide. Vores lille nye pige får dog Royal Canin hos opdrætter, så jeg overvejer lidt om det ville være dumt at blande de to mærker, så de får lidt af begge dele? Enten det eller også bare fodre Amy med Iams som jeg hele tiden har gjort og så fodre den lille nye (Rylai) med Royal Canin.
    Med hensyn til råt kød, hvad fodre du så med som eks? Jeg har indtil videre givet Amy vådfoder ca. en gang hver anden dag, men har ikke turde at fodre med råt kød i fare for at det skulle give hende dårlig mave eller lign. Forbereder du det rå kød på nogen måde først eller er det bare direkte i skålen?


  • #3   17. jul 2012 Sabrine: Der er rigtig mange tråde om råd fodring smiley
    Jeg har lært en del ved, at læse dem igennem.
    Men råd kød, der må gerne være sener og ben i, så længe det ikke har været tilberedt. Rå fisk (skal dog have været frosset først. Og rå æggeblomme. Lige et par indput smiley


  • #4   17. jul 2012 jeg giver min lidt blandet også smiley men han er vokset op på RC kitten, dog vil jeg væk fra dette, da jeg føler jeg har fundet bedre og billigere smiley så nu får han en blanding mellem applaws og porta 21 grainfree, som marianne også taler godt for smiley
    Derudover vil han engang imellem få orijen, da han også synes den er lækker, den har jeg bare ikke råd til KUN at fodre med smiley Vores lille nye killing vil få det sidste RC jeg har tilbage, blandet med applaws til killinger smiley Min får også vådfoder HVER dag, og det er også lux, applaws og porta 21. dog mest lux og applaws. når han engang imellem får råt, er det indtil videre kun lidt oksefars, da han leger for meget med det andet, og ikke spiser det endnu. men fars det er bare guffeluf smiley


  • #5   17. jul 2012 Det der er vigtigt lige i det her, er at hvis killingen får noget andet foder i det hjem den kommer fra, må du ikke bare skifte fra den ene dag til den anden med dens foder... Så skal der blandes i et par uger, hvor der de første dage er mest af det foder killingen er vant til og så gradvis øge mængden af det foder den skal over på smiley

  • #6   17. jul 2012 Yvonne: Ja, det vidste jeg godt smiley Lige på det punkt er det jo det samme med alle dyr, men tak alligevel. Tror nu også resultatet bliver at Amy får Iams og Rylai så får Royal Canin, og så får de begge vådfoder om aftenen ligesom Amy får nu. Takker mange gange for alle de brugbare svar smiley

  • #7   17. jul 2012 Jamen jeg vil anbefale dig at have begge ting i hvert fald i en periode og i forskellige skåle. Hvis du så vil tilbage eller skifte til noget andet, så starter du med at blande det "gamle" foder med det nye over en uges tid. At råt, der bruger jeg bare det samme som vi selv spiser. Det er dog meget sjældent jeg giver fisk, da vi sjældent har det i huset. Husk at de gerne må få ben, så lang tid det IKKE er tilberedt, altså kogt eller stegt. Jeg bruger også daggamle kyllinger, men det kan for nogen være grænseoverskridende, men kattene elsker det.

Kommentér på:
Hvilket foder?

Annonce