{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
409 visninger | Oprettet:

Pelsen er svær at holde.. {{forumTopicSubject}}

Efter hun er blevet opereret den bette fis, er hendes pels blevet enorm svær at holde !! Der kommer konstant knuder i pelsen på hende, jeg måtte ikke ordne hendes pels den første uge efter operationen - så der gik det rigtig galt med hendes pels.. Har I en ide til hvad jeg kan gøre ? Gider ikke høre nogle hate beskeder, for gøre Sgu alt for de katte..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pelsen er svær at holde..
  • Eli A
    Eli A Tilmeldt:
    okt 2007

Katte: 2 Emner: 6 Svar: 47
    #1   18. maj 2013 Jeg kan anbefale en furminator, som er en slags børste der tynder underulden ud, så pelsen har mindre tendens til at filtre, men hvis pelsen allerede er filtret, har jeg hørt at man kan bruge en opsprætter til at skære knuderne op med. Man skal dog nok passer meget på med at man ikke kommer til at stikke sin kat med den. Hvis pelsen er fuldstændig håbløs eller katten er meget ked af at blive børstet, kan man som sidste udvej vælge at få pelsen klippet helt ned, og så begynde på en frisk. Det ser ikke kønt ud, men pelsen vokser fint ud igen.

• #3   18. maj 2013 Man må ikke bruge furminator i filtet pels, for ja den trækker hår af, mest de døde, men alligevel
    Jeg ville også skære eller klippe kunderne af, hav altid et par fingre eller en kam mellem katten og saksen, det som er tilbage kan somregel let børstes fri for filt. Det er nemmest hvis i er 2 som katten er tryk ved, ellers må du tage lidt hver dag smiley

• #4   18. maj 2013 Her er en hjemme klippet kat smiley jeg troede, at det var pga forårs fældning han ikke gad børstes, men det var pga smerte, så jeg forstår godt din kat ville have en pause.

profilbillede
  • #6   18. maj 2013 Nu ved jeg ikke hvor du bor, men der er en kattefrisør nær Herning, jeg mener det koster 5-600, men det er jo billigere end hvis den skal i narkose.
    Hun kan rede de fleste, og dem hvor hun ikke kan klare det, klipper hun i løveklip, uden bedøvelse ( katten og hun samarbejder) og kan det ikke lade sig gøre betaler du intet.

• #8   19. maj 2013 jeg er glad for min furminator MEN jeg ville aldrig bruge den i filtret pels! Jeg bruger den kun på mine korthårede drenge og efter at de er blevet tjekket for knuder med en almindelig kam.

Jeg tror at hvis du er kommet derhen hvor du ikek kan få lov at rede katten så skal der som foreslået klippes(helst med trimmer hvis du ikke er vandt til atklippe) knuder af eller katten skal have lavet løveklip så i kan starte forfra uden knuder.
    Når jeg er i tvivl om hvordan jeg skal ordne Pandas(skov kat) pels så kigger jeg med hos Lena Pfaff som har 13 års erfaring som kattefrisør.
    http://www.kattefrisoer.dk/

Rede teknik: http://kattefrisoer.dk/index.php?page=video
    Trimme teknik: (link fjernet)

• #9   22. aug 2013 Jette L og drengene.. Jeg bor i Herning, så det kunne jo være super - hvis jeg kunne få fat i hende nær Herning. smiley

Kommentér på:
Pelsen er svær at holde..

Annonce