1.554 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 48 Svar

Min hankat strinter Min hankat strinter

Hej..
Jeg har en hankat på omkring 2år.
Jeg har haft ham med ud et par gange, og det skal siges han er indekat, og har aldrig vært ude, men efter jeg har haft ham med ude, så er han begyndt og tisse utroligt meget inde i min lejlighed, jeg har prøvet alt, og der er intet der hjælper, han bliver ved med at strinte,
Der kommer også en hunkat der hvor vi bor, og hun elsker at sidde ude foran vores vindue, så kato kan kigge på hende..
Jeg ved ikk hvad jeg skal gøre..
Nogle der har nogle gode råd???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hankat strinter
  • #1   29. maj 2013 Er han kastreret?

• #2   29. maj 2013 Nej det er han ikke..

• #3   29. maj 2013 Det er derfor han strinter..

• #4   29. maj 2013 nemlig

• #5   29. maj 2013 Vil det stoppe hvis jeg får ham kastereret, har nemlig læst det kun er 50% chance for at han vil stoppe hvis han bliver kastereret...

• #6   29. maj 2013 Der er en stor mulighed for det.. Du har ikke prøvet alt før du har prøvet at få ham kastreret.. Desuden ender du ikke med at hans dameven får en masse killinger smiley

• #7   29. maj 2013 Det er ikke sikkert, når han er begyndt at strinte

• #8   29. maj 2013 Risikoen for at han forsætter med at strinter er der fordi nu er han begyndt.
    Det er ret sikkert at han er begyndt fordi han kunne lugte den fine damemis da I var ude.

• #9   29. maj 2013 Der er større chance for han stopper ved at blive kastreret end at han stopper af sig selv smiley

• #10   29. maj 2013 Da jeg formoder at han ikke skal parres så vil det hjælpe ham meget at få ham kastreret da en kat der er fertil og ikke får lov at parre sig somregel er en meget stresset kat.

• #11   29. maj 2013 Han miaver hele tiden, og kradser på døren,
    Så jeg vælger nok at få ham kastereret, og så håber jeg det vil hjælpe, for han skam en sød og dejlig kat,
    Man vil jo heller ikk kunne aflive dem..

• #12   29. maj 2013 Afsted og få ham fixet... hurtigst muligt... så har du en chance for han stopper... og så gør alt rent med "Urine off " så han ikke kan lugte sit tis... ellers vil han sikkert fortsætte...

Jeg har haft en hankat der stoppede med at strinte efter han blev kastereret.... så det kan sagtens lykkes men du skal nok ikke vente 14 dage.... det skal gå stærkt smiley

• #13   29. maj 2013 Han vil blive ved med at være en sød og dejlig kat.. Du mister ikke noget ved at få ham kastreret

• #14   29. maj 2013 Begge mine var også begyndt at strinte og det stoppede kort efter de blev kastreret

• #15   29. maj 2013 Hvor kan jeg købe det urine off, og hvor meget vil det koste??
    Jeg ringer til min dyrelæge imorgen, og høre om han har en tid hurtigst muligt..

• #16   29. maj 2013 Jeg brugte rodalon smiley Det kan købes i supermarkeder (Køb det til indendørs brug) men du får ikke ngoet ud af at gøre rent i dybten før han har været afsted, da han så bare vil markere sig igen smiley

• #18   29. maj 2013 Rodalon fjerne ikke lugten for katten...

Urine off kan måske købes hos din egen dyrlæge.... eller i hvertfald på nettet *S*

• #19   29. maj 2013 Det er muligt, men Urine Off fjerner ikke bakterierne, som Rodalon gør..

Lugten er væk, selv på mit ubehandlet trægulv

• #21   29. maj 2013 Rodalon kan også bruges! ellers havde mine katte allerede strintet mit værelse til igen smiley

• #22   29. maj 2013 Pas på med rodalon, det er giftigt for katte. Vask grundigt efter med vand;-)

• #23   30. maj 2013 Om rodalon eller urin off ordner sagerne er lidt forskelligt.

Jeg skal bruge begge ting, hvis jeg kun bruger den rodalon virker det ikke, hvis jeg kun bruger Urinoff virker det kun de første 3 dage men hvis jeg først renser med Rodalon også bruger Urinoff så har jeg ikke nogen problemer.

Nu var mit problem så også grundet urinvejs infektion og ikke strintning men efter urinvejs infektionen var ordnet skulle de af med den dårlige vane med ikke at bruge kattebakken. Det gik heldigvis hurtigt bare jeg brugte begge ting smiley

Zooplus, dyrlæger og andre dyrehandlere sælger gerne Urine off.

• #24   30. maj 2013 Er der noget jeg skal tage højde for inden min hankat skal kastereres, jeg ved, at ved mennesker skal man faste i et par timer inden opreation, skal en kat også det, eller skal jeg bare tage ham derhen???

• #25   30. maj 2013 Han skal faste i min. 8 timer inden han skal i narkose... men alt det fortæller dyrlægen dig smiley

• #26   30. maj 2013 Jeg skal have ham kastereret idag, og tak for alle de gode råd allesammen smiley

• #27   30. maj 2013 Vær opmærksom på at han ikke selv kan holde varmen mens bedøvelsen er i kroppen og at han kan være temmelig påvirket når han kommer hjem. Nogle er hurtigere end andre til at komme ovenpå igen. Mine har begge været ca 1 døgn om at blive sig selv igen og få styr på hele kroppen igen;-)
    De skal gerne drikke selv om de er rundforvirrede og hvis han vil spise må han gerne i SMÅ portioner;-)
    Jeg håber at det hjælper!

• #28   30. maj 2013 Han var ved dyrelægen 16.30, og han er ikke vågnet endnu, han fik 2 bedøvelses sprøjter da han er en stor hankat,
    Jeg fik afvide af dyrelægen, at han vil vågne 1 til 2 timer efter operation men nu er der gået over 3timer, jeg begynder og blive lidt urolig/nevøs..

• #29   30. maj 2013 Jo ældre de er jo længere tid kan de tage om at komme sig over bedøvelsen smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #30   30. maj 2013 Husk at han skal ligge/være varm, Hvilken dyrlæge var det os.? smiley

• #31   30. maj 2013 er det ikke både vægt og alder der spiller ind?

• #32   30. maj 2013 Hvor lang tid kan det tage sådan ca, han er nemlig 2år..

• #33   30. maj 2013 En dyrlæge i sæby, han hedder vist jens, rigtig rigtig god dyrlæge smiley

• #34   30. maj 2013 troede slet ikke man fik dem hjem, før de var vågen. Vores skal steriliseres i næste uge. Er 3 år og vejer 2,9 kg. Er ret nervøs for det med narkosen

• #35   30. maj 2013 Jeg kom til dyrlægen 16.00 og der ordnede han det han skulle og og så fik jeg ham med hjem igen 16.30, troede heller ikk man fik dem med hjem før de var nogenlunde kommet til sig selv, men det gjorde jeg..
    Han er nogenlunde vågen, men falder tit hen igen, og kan slet ikk stå på hans ben, hans øjen triller rundt, så det er ret ubehageligt.. smiley

• #36   30. maj 2013 Min hankat vejer ca 6kg, og han fik 2 bedøvelses sprøjter, fordi han er rimelig stor smiley
    men troede godt nok heller ikk jeg fik ham med hjem med det samme, men lægen sagde at det kunne der ikk ske noget ved..

• #37   30. maj 2013 Vi skal aflevere vores kl 12, og fik at vide de regnede med vi kan hente hende ved 14 tiden. Åh det må ikke være rart at se på

• #38   30. maj 2013 Det er det godt nok heller ikk..
    Det er ret ubehageligt, for man kan ikke gøre noget ..

• #39   30. maj 2013 Hos min dyrlæge skal de afleveres mellem 8 og 9,så bliver de fixet om morgenen og man skal ringe kl 14 og høre hvordan det går og der siger de om de er vågne nok til at blive hentet eller om man skal vente.
    Min dreng ville gerne gå rundt selvom han ikke kunne så jeg bar ham rundt til bakke, vand, mad, de steder han plejer at putte osv
    Min pige var bare så skæv at hun lå og sov på mig under dyne det meste af det første døgn.
    Hvis han vil spise eller drikke lidt må han gerne, var forberedt på at han ikke kan afstandsbedømme så længe han er skæv.
    Håber at han snart er ok igen!

• #40   31. maj 2013 Mine 2 tumper kom hjem hvor efter de begyndte at slås også fik Aidan fat i Macros sår..... Heldigvis skete der ikke noget alvorligt men måtte lige tilbage til lægen og få tjekket for Aidan havde fået det til at bløde.
    derefter havde de ikke længere lyst til at slås den dag.

• #41   31. maj 2013 Hvordan går det med missen i dag? smiley

• #42   31. maj 2013 Ja hvordan har han det nu?

• #43   31. maj 2013 Han har det lidt bedre idag..
    Han vågnede først op efter narkosen 4timer efter, og omkring 23.30 kunne kan selv gå lidt og sådan
    Det var først her til morgen han var nogenlunde sig selv, han går stadig og er lidt sløj, og er meget træt, men det var også det dyrlægen sagde at der vil gå omkring et døgn, han spiser selv og drikker selv, og kan selv gå på bakken, så det er et godt tegn, han miaver lidt, men tror også han måske har en bette smule smerter efter operationen,..
    Det var godt nok hårdt og se sin bette skat ligge der, og man kan ikke rigtig gøre noget.... smiley

• #44   31. maj 2013 Du har forhåbentlig fået smertestillende med hjem til ham?!

• #45   31. maj 2013 Dyrelægen gav mig ingenting..
    Han sagde jeg bare skulle gå hjem..

• #46   10. jun 2013 Det går meget bedre med min bette skat, og han har ikke strintet siden han blev kastereret, så det er bare skønt smiley
    Nu skal jeg bare ha fundet ud a om jeg tør lukke mig udenfor, for han går og kradser på døren, og vil meget gerne ud nemlig .. smiley

• #47   10. jun 2013 Det var da dejligt at han stoppede (men det sagde vi jo smiley )

Hvorfor skulle du ikke kunne lukke ham ud ???

• #48   10. jun 2013 10 dage burde være fint. Såret på en Hankat er meget lille så det burde være næsten helet hvis ikke det allerede er helet.

Jeg ville lukke ham ud nu smiley

• #49   12. jun 2013 Vi bor oppe a en meget trafikeret vej, så det bekrymre mig lidt hvis jeg skal lukke ham ud, og også fordi han altid har vært indekat, og der kommer mange andre katte der hvor vi bor, er bare bange for han vil stikke a eller at han vil blive kørt ned..

• #50   12. jun 2013 Jeg ville ikke turde lukke ham ud. Hvis du har mulighed for at lave voliere, lukke altanen med kattenet eller kattesikre et vindue ville han sikkert elske det.

Kommentér på:
Min hankat strinter

Annonce