690 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

kat uden tavle kategori kat uden tavle kategori

Var det ikke muligt at lave en kategori med "racekat uden tavle" en del der køber uden tavle vil jo ikke smide kattene under blanding og på den måde vidste man kattene i denne gruppe skulle tages med et gran sand. Vi har jo en masse katte der slet ikke ligner i racer hvilket giver folk et helt skævt billede af hvordan den givne race ser ud?

bare en tanke men sikkert ikke muligt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Møbelsamling 1.000 kr.
  • Spartlet en ny åbning i væg 1.500 kr.
  • Elektriker 1.620 kr.
  • Stubfræsning 2.500 kr.
  • Havearbejde 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kat uden tavle kategori
  • #2   30. maj 2013 Rigtig god ide, tror vi har haft den oppe et par gange, men du skal nok skrive til big Admin/ bazoom for at foreslå det..

• #4   30. maj 2013 hvad er kontakt info til dem?

• #5   30. maj 2013 Scroll helt ned i bunden der står bla kontakt, den trykker du på og følger instrukser..

• #6   30. maj 2013 Synes bare tit der bliver skrevet, det ikke ligner eller er en racekat, hvis der ikke er tavle.... - Altså når folk kommenterer, hvor folk skriver katten f.x. er NFO eller MCO..

• #7   30. maj 2013 jep men hvis der er en kategori specifik til dem kan man vel "tvinge" folk til at rykke dem da de så er placeret forkert. hvor folk jo med en mco uden tavle hvor begge forældre da er ægte men bare mangler tavlen ikke vil sætte den som blanding den er jo ægte

• #8   30. maj 2013 Udfra mange kommentarer jeg har læst herinde, så tror jeg bare stadigvæk, at nogen vil være efter ejerne til ægte katte uden papirer og påstå de ikke er ægte, men sådan er det bare...

Min ene kat er en blandingskat, hvor jeg har papirer på far og mor, men selvom der står ragdoll - birma, så er der stadigvæk folk, der har ment der er både perser og MCO i...

Tror du misforstod min første besked Tzari eller også formulerede jeg mig forkert... Mente at hvis folk f.x. skriver de har enten en MCO eller en NFO, så er der altid en masse, der skriver, at de ikke ligner den type race, som ejeren skriver det er..

• #9   30. maj 2013 Det er jo derfor man har en tavle på de ægte. For der findes jo altid ægte dyr der er dårlig i type hvor tavlen netop viser den er ægte.

Har selv haft en HUSKAT der lignede en racekat i en grad hvor en dommer mere eller mindre nægtede at bedømme ham som huskat. Der var intet af denne race i ham (denne race var ekstrem sjælden i DK dengang). Han blev jo ikke racekat fordi han lignede en for nogle. Jeg kunne da let have videre-solgt ham som racekat og påstå begge forældre var ægte, hvordan ville du modbevise dette uden papirer smiley

• #10   30. maj 2013 Hvis man virkelig skulle gå i dybden. Så skulle der når man oprettede være et felt ligesom hvor man gennemser for og finde et billede, være et felt hvor man lagde tavlen ind, så man kunne når man kiggede på kattens profil, trykke på "stamtavle" og så poppede et vindue op.

Der kan med det som alt andet snydes selvf, men det er nu en større sikkerhed.?

Og dukker der måske 2 forskellige katte op med samme tavle må der evt bevises ved og tage et nyt billede med tavlen i hånden så Admin kan rykke den falske ægte kat i rigtig kategori. (ve hjælp fra at brugerne evt støder på 2 ens tavler ell )

En måde og starte det på, hvor vi som allerede har oprettet vores katte , så kunne man få en besked om og fremvise papier og lægge ind eller katten vil blive rykket/slettet , et eller andet. Det er godt nok et stort arbejde og ved ikke om det er muligt ;b men har mange gange været irriteret over at det mangler noget mere sikkerhed for, at den kat/race du nu kigget på, også ER den race den står under.

Ved ikke om det er helt Fjollet og umuligt?!

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #11   30. maj 2013 Man kunne jo lave en kategori som hedder "Med Stamtavle" hvor der er en rubrik hvor der står "Opdrætters navn" så skal man skrive Opdrætters navn og hvis den ikke bliver udfyldt, så kan man ikke sætte sin kat i den kategorien
    "Med Stamtavle"
    Men må bruge den kategori der hedder "Uden Stamtavle." smiley

• #12   30. maj 2013 Så vil folk jo bare skrive "Tzaris " ved opdrætter navn osv for at omgås det

• Janne.*

#13   30. maj 2013 Det kan man nemt undersøge om der er et opdrætter navn der hedder det... næ hele opdrætter navnet DK som skal stå i rubrikken og så skriver man navnet xxxx smiley

• #14   30. maj 2013 Ja synes der skal et bevis på, eller DK - kattenavn plus DF (tal) osv eller opdrætter, ja et eller andet fra tavlen i hvert fald:)

• #15   30. maj 2013 Jeg vil nu stemme for Jannes forslag, både fordi det vist vil være nemmere, og for ikke, at lægge en masse tavler ud i original billeder, som måske kunne misbruges.

Mine katte står med tavle navne + deres kalde navne, og forældrenes navne er vist også med på dem alle.

• #16   30. maj 2013 Ja, jamen jeg synes bare det er noget fra tavlen i hvert flad, det ville være smart:-)
    Men jeg ved ikke om KG kan lave det med dette layout eller hva det hedder, så jeg tror det bliver svært , men er der nogen som går videre med forslaget ?

• #17   30. maj 2013 Stamnavn, og forældre burde være nok??

Det skal jo ikke være en database hvor folk med ondt i sinde, kan udnytte oplysninger.
    Jeg ved da godt, at mange oplysninger kan findes andre steder, men her ville det jo være oplagt, at finde hen.

• #18   30. maj 2013 haer sendt en mail nu håber den er sendt rigtigt. Men Janne virker det ikke bedre hvis i foreslår det som adminstator? Eller foreslår et krav om der SKAL være tavle for at oprette katten som en specifik race.
    Er jo ret misvisende for killinge købere der kikker i kategorierne og får et helt forkert billede af hvordan en race ser ud.

• Janne.*

#19   30. maj 2013 Tzari

Jeg kan godt prøve at skrive til Admin, men tror det er bedre hvis et flertal af brugere skriver til dem om det. smiley

• #20   30. maj 2013 jeg skrev i det der felt i bunden under kontakt hvor der står kontakt support håber det var rigtigt.
    Foreslog også en mulig regel ændring.

• #21   30. maj 2013 Skriver lige for at komme af tråden..... Har så mange der popper op.

• #22   31. maj 2013 Kattens navn og forældre, og dukker 2 + ens op er det jo højest den ene som har rent mel i posen;) Der skal ikke blokeres for at oprette en kat i samme navn, i tilfælde af, at den først oprettede er den falske, og den ægte så ikke kan oprettes, Med mindre man da bare opsøger Admin som så går til de involverede brugere og beder om beviser for hvem som reelt ejer denne kat og at tavlen på den.

Jeg håber de er med på et fralagt omkring det her, det kan gøre på mange måder, det kunne være spændende og få det op og køre:-)

• #24   31. maj 2013 Ja det er også fint, men det er nemmere og Google et katte navn end det er og Google navn plus forældre, alt afhænger af hvor stor en sikkerhed man ønsker og hvad der kan lade sig gøre og hva der evt bliver besluttet, nu må vi se om der overhoved bliver gjort noget ved det, dette emne har været oppe flere gange igennem årene, med en løsning på den ene eller anden måde.

• #25   31. maj 2013 Nævner selv stambogsnavn længere oppe navn plus (FD ...... ) . En anden nævner så forældre også. Mulighederne er mange , det er ikke os som bestemmer men vi kan komme med forslag.

• #27   31. maj 2013 Hvis de går med til det skal de vælge hvordan det må gøres, men har svært ved og tro de vil gøre noget, nu hvor emnet er gammelt og tages op engang imellem smiley
    Numrene er nok heller ikke den bedste løsning smiley

Kommentér på:
kat uden tavle kategori

Annonce