11.177 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Erfaring med indhegning af have til kat Erfaring med indhegning af have til kat

Nogen der har erfaringer med indhegning af haven til kat? Vi flytter i hus i næste måned og min kat har altid været indekat, jeg vil gerne have at hun kan komme ud i maven, jeg overvejer om det er nok med et hegn så hun ikke kan gå igennem hækken.
Hvad er jeres erfaringer?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med indhegning af have til kat
  • #1   2. jun 2013 Ja du kan godt nøjes med at sætte tråd hegn op så hun ikke går gennem hækken, blot sørg for at hegnet er mindst 180 cm højt og så er det en god ide at lave en vinkel vandret ud for oven så kattene ikke kravler over hvis de skulle få den ide smiley

her er et link til andres indhegninger: http://www.raarup.eu/indhegn-links.html

• #2   2. jun 2013 Haha, jeg kan godt lide "<b>nøjes</b> med hegn" til dette omstændelige knoklearbejde. smiley

God arbejdslyst Heidi. Din kat vil elske at komme ud og få græs under poterne. smiley og I vil elske at kunne lade havedør stå åben om sommeren uden at skulle bekymre jer om katten.

• #3   2. jun 2013 smiley hehe Tinka men du ved godt jeg har jo folk til det hårde arbejde, så for mig er det jo en leg smiley smiley

• #5   2. jun 2013 Gid sånt var en leg for mig. Jeg synes virkelig det er SÅ komplet uoverskueligt, at jeg indimellem har fritløb under overvejelse til næste flytning smiley (som om jeg turde). For ud skal kattene sgu.

• #7   2. jun 2013 Det kommer da vist an på katten, jeg har aldrig haft problemer med min huskat...

• #8   2. jun 2013 Vi har også et hegn på 180 i høje med en vinkel 40 grader ind i haven.
    Vi har så godt nok en volier på 30 m2 til om natten eller når vi en sjældne gang ikke er hjemme.
    Ang huskatte og holde inde i de 8 år vi har haft indhegnet haven har vores huskat aldrig prøvet på at smutte over. Vi har kun haft to enkel maine coon der prøvet det da indhegningen stadigvæk var ny smiley
    Både jeres katte og I vil blive glade for det.

• #10   2. jun 2013 Flemming **Tinka nu kan jeg se at du har huskatte, sådan en har jeg også. Der findes ikke det hegn der kan holde dem inde. Men vores Siamesere er ikke sådan nogen klatredyr - heldigvis.**

Mit discounthegn har faktisk holdt mine (store fede) huskatte inde i 6 år smiley Siamesere derimod ville jeg ikke turde lukke ud i min have - de ville sikkert bare let og elegant slynge sig over det smalle dalrevorne udhæng ... eller klemme sig under havelågen.

Flemming, har du tilfældigvis nogle billeder af din indhegning? smiley

• #11   3. jun 2013 Jeg har 5 huskatte, som også fint holdes inde af hegnet smiley

De to er endda tidligere fritgående (tilløber og hittemis). De tre andre er født her og har dermed aldrig prøvet at rende frit.

De eneste af mine misser, som har forsøgt at smutte over hegnet er burmeserne og min gamle blandingsmis (burmeser/birma). Så jeg tror, det kommer meget an på den enkelte kat smiley

• #12   3. jun 2013 Jeg har el-hegn i toppen af mit hegn og det har indtil videre holdt alle katte inde smiley
    De få, der har forsøgt at klatre over, er sprunget ned igen og har ikke gjort yderligere forsøg på at slippe ud.

Der er billeder fra haven i mit album. Jeg indhegnede 100 m2 i 2006 og udvidede til 700 m2 for 1 år siden smiley

• #13   3. jun 2013 vi skal bo ved en boligforening så ved ikke om vi må sætte hvad som helst op smiley hækken er på højde med mig dvs 170 +/- så tror ikke hun hopper over, er mere bange for at hun kan forsvinde ud der nede ved rødderne af hækken... ELLER HVAD VÆRRE VAR....FREMMEDE katte i haven hehe..

uanset hvad bliver fritløb aldrig en mulighed så er glad for det ikke bliver bragt op, det er normalt det første svar jeg får nemlig smiley

Katrine N: hvordan har du gjort det? smiley lyder meget effektivt også for udefra kommende katte smiley

• #14   16. aug 2013 Tjek evt. dette link http://www.katteindhegning.dk for evt. ideer.
    kik også forbi vores side og se vores løbegård.
    http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/18694-loebegaarden_alcatraz

• #15   16. aug 2013 I en anden tråd blev der lagt et link ind med de " Møller" fra Oscillot.

Der var en som fant et billigere system, pvc rør på snor/stang i toppen, den vil også rulle hvis en kat prøver at lande eller klatre på den, og virker begge veje, både ud og ind smiley

profilbillede
Kommentér på:
Erfaring med indhegning af have til kat

Annonce