{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.984 visninger | Oprettet:

Foder test - Kornfrit tørfoder {{forumTopicSubject}}

Hej alle kattevenner.

Jeg har sammenlignet en række kornfri tørfodervarianter. Jeg tænkte, at det måske var interessant for nogle herinde, der står og overvejer et foderskifte.

(link fjernet)

Jeg håber I vil tage mine vurderinger med et gran salt smiley alt er jo relativt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder test - Kornfrit tørfoder
  • #1   5. jun 2013 Jeg syntes det lyder som en rigtig god lille test du har lavet der, og jeg tror jeg skal prøve en sanabelle smiley

  • #2   5. jun 2013 Jeg har prøvet sanabelle, det kunne de godt lide, prøveposerne var dog ikke den kornfrie slags.
    I øjeblikket får de Orijen, Applaws og Porta 21 kornfri.

    Jeg kunne godt have brugt din oversigt tidligere smiley


  • #3   5. jun 2013 Rigtig flot gjort!

    Det eneste jeg ser er at du ikke har testet NOW Cat som er udviklet af dem der er med til at stå for "rigtighundemad". - personligt synes jeg at deres piller er alt for små da min ene kat sluger dem 2-4 stykker af gangen han kan kværne 1 skål(ca 2dl) på under 1 minut :S. Undrede mig bare når nu du linkede til rigtighundemad smiley

    Når nu du vil linke til info om katte ernæring hvorfor linker du så til rigtighundemad i stedet for at linke direkte til artiklen "katte er obligatoriske kødædere"?

    Jeg spørger fordi rigtighundemad fokusere på BARF metoden og BARF ikke er lig med Råfodring men bare en metode til det. Der er mange metoder men i de fleste råfodrings fællesskaber hader de hvis man kalder råfodring for BARF medmindre man rent faktisk følger BARF metoden(også vil de forsøge at overtale dig til at forlade "BARF" da den ikke er populær hos mange katteejere/Hundeejere")

    Jeg har været i en del BARF butikker i og omkring KBH og det fælles er at de sjældent har noget info omkring råfodring af katte. De fokusere så målrettet på hunde at de slet ikke skelner imellem kat og hund, selvom der er forskel på at fodre en chiwauwau(eller anden lille hund) og en kat BARF.

    Selv har jeg lavet en hjemmeside omkring Råfodring hvor jeg forsøger at samle information på Dansk da flere har sagt at de foretrak at få informationen på dansk og ikke engelsk. smiley
    http://sashagg.com/katte_raafodring/

    PS: tror der er en taste fejl i "taste of the wild" ingredienser. høndekædmel=hønsekødmel ? Jeg laver selv den slags tastefejl tit smiley

    Der findes en engelsk version med vådfoder. Hun går også efter ting uden korn og højt kødindhold.
    http://www.naturalcatcareblog.com/2010/12/the-7-best-natural-commercial-cat-foods-so-far/
    Der er lidt god info som f.eks. at TOTW vådfoder med kanin kommer fra Kina så man ved ikke helt hvordan kaninerne er blevet behandlet/slagtet/opbevaret/fodret.


  • #4   5. jun 2013 Det var da en fin lille test og tekst, der fortæller noget om, at tørfoder ikke bare er tørfoder.

    Lidt synd for Applaws, at det ikke faldt i dine kattes smag (mine katte kan godt li' det)).


  • #5   5. jun 2013 Fin test - kunne være at jeg også skal prøve at lave en analyse, for "bonusbørnene" er da noget kræsne smiley
    Sanabelle - 1 stjerne
    RC 6 stjerner
    Whiskas (billigt tilbud) 0 stjerner smiley

    Måske skal de være testkatte????


  • #6   5. jun 2013 Hvis Taste of the Wild er det samme som det gamle Eagle Pack (jeg kan sgu aldrig huske det) så får det også topkarakterer her. smiley
    Nu hvor Bjarnes fordøjelse er blevet så god, skulle jeg måske prøve med nogle af de gode kornfri sager igen (og så bare komme en smule mere psylliumskaller i vådfoderet.....)


  • #7   6. jun 2013 synes det er super fedt at du går ind og kigger nærmere på disse produkter. jeg savnede meget en sådan test da jeg skulle finde nyt foder til vores katte.
    jeg må dog sige jeg er dog meget forvirret over hvad du mener er forkert i indholdet i applaws? (:

    og så er jeg ærgelig over der ikke er blevet lagt vægt på taurin og magnesium indholdet i din test....eksempeltvis er der et højt indhold af magnesium og meget lavt indhold af taurin i porta 21. porta 21 har også mindre rå-protein mængde end applaws. jeg forstår det er billigere, men vil du ikke uddybe hvorfor porta 21 er bedre? da jeg ikke har så meget forstand på det(:

    taste of the wild indeholder også en del grøntsager i forhold til kødprocenten, derfor undre jeg mig over den er endt som testvinder? jeg vil meget gerne have en uddybelse så jeg forstår det bedre? (:

    dette er ikke ment som kritik, men vil rigtig gerne forstå hvilke ting der ligger bag (:


  • #9   6. jun 2013 Nåeh ja, Golden Eagle. Tak for link, R.B. smiley

    Linda - Det er vist Stellas katte(s smag) der er årsag til så lav vurdering af Applaws.


  • #10   6. jun 2013 nåå, jeg troede den var ment som en generel test af produkterne, min fejl d:

  • #11   6. jun 2013 Ja jeg er da også lidt ked af dine katte ikke kunne lide Applaws, alle 8 katte herhjemme nyder det med velbehag (:

  • #12   6. jun 2013 Egentlig også mærkeligt, når flere katte i samme husstand ikke kan li' et ellers populært foder. Kan måske være, at det har været en dårlig sæk ...

    Jeg kender det fra dåsemad (hvor variationen i indhold jo nok er noget større fra gang til gang end i tørfoder). Mine katte var fx vilde med Feline Porta 21 tun-dåser fra en bestemt dato, men fra en anden dato var det uspiseligt :-/.
    Og det er altid det samme med LUX - bestemte datoer er uspiselige smiley andre guffes med velbehag. Så nye datoer må testes én dåse ad gangen, inden jeg køber stort ind.

    Nå, det var lidt OT.


  • #13   6. jun 2013 Huuum det må jeg lige lægge mærke til, jeg har bare troet det var svingende appetit.

  • #14   6. jun 2013 Jeg har skam altid en dur/dur-ikke- dato-liste i tasken. Uddeleren i den lokale Aldi synes det er vældig morsomt, når jeg sidder på hug med min liste og tjekker hver enkelt dåse :D.

  • #15   6. jun 2013 Hvis de har store paller som i Odder må det være noget af et arbejde smiley

    Hvad pokker gør du så hvis du bestiller på nettet, man kan jo ikke skrive,,, jeg vil kun have dåser fra 15/1 13 smiley


  • #16   6. jun 2013 Jeg bestiller ikke dåsemad over nettet mere. smiley

  • #17   6. jun 2013 Jeg har lige fyldt op i stor stil, så der til over en månede smiley

  • #18   6. jun 2013 Tinka: Vi ansatte i Aldi er heller ikke vandt til at kunderne tjekker datoerne på kattemaden, da det kan holde sig i 100 år smiley

    Vi er til gengæld vandt til at de altid tager det gule vådfoder, intet andet kan bruges smiley


  • #19   6. jun 2013 I Viby v. Rosenhøj er det de orange dåser der ryger først smiley - og så de gule, og så står der røde og blå tilbage i månedsvis, inden der bliver bestilt igen.

    (Har forresten åbnet en gul dåse i dag, og 07-11-2014 må åbenbart på blacklisten smiley ).


  • #20   6. jun 2013 I Odder, hvor jeg arbejder, er det altid de gule smiley
    Og ej, plejer du at handle der og bor du tæt på, for jeg flytter til Viby lige om lidt smiley

    Men det er så den der ligger på torvet smiley


  • #21   6. jun 2013 Den nærmeste Aldi her, er Viby-Rosenhøj. Men når der er lavvande med de orange dåser tager jeg på turné til Viby Torv, Skåde og Grønnegade.
    Har sågar købt Lux i Aldi Odder en enkelt gang. (jeg var der alligevel og så kunne jeg jo lige tjekke datoer smiley )


  • #22   6. jun 2013 Du kommer bare til Odder, noget oftere smiley
    Og har du været der for nyligt eller?


  • #23   6. jun 2013 Endnu en lokal smiley

    Jeg er flyttet fra Viby og til Malling og handler i Odder af og til.


  • #24   6. jun 2013 Ps sidst jeg købte et ordentlig læs LUX i Odder sad der en ung pige i kassen som selv havde kat, det var måske dig Charlotte smiley

  • #25   6. jun 2013 Jette L: Det var mig! smiley
    De andre har hunde, og uden at fornærme nogen, så tror jeg ikke mine kolleger er lige så unge som mig smiley



  • #26   6. jun 2013 Nej, det er et helt år siden jeg var i Odder. (k*ft som tiden går smiley - husker det tydeligt - først til øjenlæge, så købte jeg en jakke ... og noget lux smiley ).
    Jeg kunne godt finde på at flytte til Odder (men mit boligbrev er slet slet ikke gammelt nok til at jeg har en chance).


  • #27   6. jun 2013 Kan faktisk godt huske, du havde sagt at du var flyttet til Malling, i en anden tråd smiley
    Og at du kom til Odder af og til smiley


  • #28   6. jun 2013 Tinka:
    Egentlig, ville jeg også flytte til Odder, og vi skulle have været ude og kigge på en lejlighed, der lå 500 m væk fra arbejdet. (og så slipper jeg for at skal mega tidligt op om morgenen i weekenderne, for at nå bussen)

    Men huslejen var lige høj nok, også var vi til fremvisning i Viby, og kunne få lejligheden allerede fra 1. Juli.

    Så kom jeg da en smule tættere på mit arbejde


  • #29   6. jun 2013 Næ bor i Højbjerg, men ville gerne flytte til (nogle bestemte rækkehuse i ) Malling ...eller Beder. Og allerhelst et andet rækkehus i Højbjerg med større have, men ak og suk.

  • #30   6. jun 2013 Ja, du får næsten "gris"til døren (Aldis dør) smiley

  • #31   6. jun 2013 Du handler ikke i Aldi Højbjerg? smiley
    Og der ligger min tandlæge smiley


  • #32   6. jun 2013 Jo, Aldi Højbjerg må være den jeg kalder Aldi i Skåde.

    Tandlæge sgu da vel ikke G**** S*** smiley


  • #33   6. jun 2013 Vi har have i den lejlighed her i Skanderborg, men vores udlejer er et fjols.


  • #34   6. jun 2013 Tinka; Jo G'*** S*** smiley , (hvorfor sætter vi stjerner ved?)

  • #35   6. jun 2013 Jamen, så er din kat vel vant til at komme ud. Og nu skal I bo i lejlighed smiley ...?

  • #36   6. jun 2013 Stjerner for ikke at hænge firmaer ud, det' nemlig strengt forbudt på KG.

  • #37   6. jun 2013 Ejjj, hvor har vi været OT i denne tråd. Sorry.

  • #38   6. jun 2013 Nej, er hun ikke.
    For på kontrakten står der at hun er en indekat (hvilket jeg er ret ligeglad med)

    Men inden vi flyttede til Skanderborg var hun udekat, og jeg prøvede også at have hende ude her i Skanderborg, men stejferkatte og katte her fra området, mener at vores have, skal være deres mødested, altså også der hvor de skal slås.

    Og jeg vil bare ikke risikere at hun taber og ikke kommer hjem igen (hun er øremærket, men dyrlægen der mærkede hende, har mærket hende, så man ikke kan se hvad der står)


  • #39   6. jun 2013 Ja undskyld TS smiley


  • #40   6. jun 2013 Ok, det er heldigt nok så. Det ville jo være forfærdeligt, hvis hun ikke kunne trives uden have.

    (Jeg tror lige jeg spørger en Admin om OT.indlæggene her i tråden ikke kan blive flyttet til OT-forum).


  • #41   6. jun 2013 God idé smiley
    De burde lave en chat smiley


  • #42   6. jun 2013 Jeg har foreslået en HAer at flytte OT indlæg til en ny tråd. (hvis hun vil og kan)
    Men hold øje i OT-forum med om der kommer et emne der hedder OT- Århus-Odder)


  • #43   6. jun 2013 I will smiley

  • #44   6. jun 2013 HA'er kan desværre ikke flytte indlæg :-/.

    UNDSKYLD til Stella og alle andre for alt for meget OT!


  • #45   6. jun 2013 JA UNDSKYLD! smiley


  • #46   7. jun 2013 Jeg har da gået glip af en masse OT smiley det er ikke sådan med det når man nu skal læse en god bog smiley
    Jeg fik en masse våd foder hjem i går, og lidt nye prøver også, de 2 små spiser ikke nok ( og helst ikke LUX ;). ) til at købe store dåser, og selv om jeg kan fryse, vil de helst have lige fra den friske dåse,,, jeg fik også en mega pose Orijen til hund med, så skulle min datter ikke bestille smiley


  • #47   16. jun 2013 Hold da op en masse kommentarer, der er kommet her siden sidst jeg kiggede haha smiley er ikke så meget herinde for tiden desværre, har travlt med skolen.
    Tak for alle de positive og konstruktive kommentarer smiley

    Sascha - du har ret i, at jeg burde linke direkte til artiklen i stedet, det skaber lidt forvirring. Tak for din vidensdeling, jeg kendte ikke til NOW faktisk! Du har også ret i, at man burde tænke på produktionsmetoderne.. det er noget, der gør, at Acana tiltaler mig også.. de bruger kød fra nærproduktion etc. Desværre er det tit svært (for ikke at sige umuligt) at gennemskue vejen fra jord til bord når det gælder kattemad.

    Linda - Jeg sad faktisk og regnede på protein procenterne i de forskellige varianter - men jeg undlod at have det med, da fugtigheds procenten ikke er oplyst hos alle producenter! Og man skal vide, hvor meget, som er tørstof og hvor meget, der er fugtighed, for at kunne angive en korrekt protein procent. Så da jeg kun havde "regnestykkerne" for nogle af mærkerne, virkede det fjollet at have med.
    Du har ret i at taurin og magnesium med fordel kunne være inkluderet i min test, min svar må desværre være, at min hobby test her er amatør agtig, haha smiley Det er helt sikkert noget, man kan tage højde for.
    Grunden til at TOTW blev vinder herhjemme, er fordi de små er meget glade for det.. Som Tinka også gav udtryk for. De små trives godt på det og vælger det frem for de andre varianter i skålene. Du har dog ret i, at der er mange grøntsager i. Jeg "løser" dette ved at fodre alsidigt og give råt kød også. Jeg er glad for din kritik smiley mikronæringsstoffer er helt klart lige så vigtige som makronæringsstoffer.

    Det kan da godt være, jeg har fået en "dårlig" sæk Applaws.. det kan vel ske.

    Tak igen for jeres kommentarer, lidt OT er også OK hehe smiley


  • #48   18. jun 2013 Jeg synes du har gjort et stort og flot stykke arbejde Stella smiley
    Bliv bare ved smiley


Kommentér på:
Foder test - Kornfrit tørfoder

Annonce