994 visninger
|
Oprettet:
katte tisseri :( ØV ØV!! {{forumTopicSubject}}
Hej Allesammen..
Jeg har en hunkat (steriliseret) som er cirka 6 år, hun har tisset udenfor sin kattebakke i et stykke tid nu.
Jeg har været ved dyrlægen med hende og fået lavet en urin prøve med kateter og alt det der, men dyrlægen siger at hun ikke fejler noget.
Hun får Hills C/D Urinary som dyrlægen andbefalede.
Problemet er at hun stadig gør det uden for vores toiletdør og 1m væk fra katte bakken.
Det skal lige siges at hun tisser NOGEN GANGE i katte bakken.
Nogen som har erfaring med dette problem? Please hjælp !
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hvis det er tilfældet, så ville jeg hvis jeg var dig anskaffe mig en kattebakke mere, og hvis den du har er lukket så få dig en der er åben..
Nogle katte kan pludselig godt få den ide at det der var ok før nu pludselig ikke er det, tommelfingerreglen siger at man skal have en kattebakke pr. kat + 1, altså ved en kat 2 bakker ved 2 katte 3 bakker, jeg har 2 katte og 3 bakker 2 lukkede og 1 åben og alle 3 bakker er i brug..
Mange katte vil gerne have en bakke til stort og en til småt..
Det kan også være at hun ikke bryder sig om gruset eller ikke syntes den er ren nok, du har jo fået tjekket for urinvejslidelser, så det er udelukket..
Har i fået nogle nye ting, vaner, dyr eller lign som hun kan være stresset over??
sep 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
Ja kun en kattebakke, vi har fået en hund for lidt over et år siden ?
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Mine foretrækker at prutte i en bakke og tisse i en anden, de er ligeglade med hvad den anden har lavet i bakken, hvis det lugter for meget har de masser at vælge imellem (4 bakker til 2 katte)
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Eller startede urenligheden for 1 år siden??
Når du kun har 1 kattebakke, så ville jeg starte med at prøve at anskaffe en mere, og gerne en åben hvis den anden er lukket..
Hvilket grus bruger du??
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Min datters hund blev mere hård ved katten, og forsøgte, at humpe katten, nu er han kastrat og alt er tilbage hvor det var før han blev kønsmoden, og katten kan gå i fred!
katte tisseri :( ØV ØV!!