Kat kommer ind i hundehjem. Gode råd søges. Kat kommer ind i hundehjem. Gode råd søges.
Hej alle sammen!
Jeg har købt en huskat kaldt Simba, som skal møde vores hund Jack på 1 år.
Jack gør ikke katte noget, har været sammen med flere af dem, og har aldrig så meget som forsøgt at gøre dem fortræd.
Han er stadig hvalp, så han kan virke voldsom også pga. han er en stor hund, men falder til ro når han får besked på det.
Simba er ikke vant til hunde, og min idé var at lade ham være i hjemmet først uden hunden, så han lige kunne se omgivelserne an, for så at lade ham møde hunden, hvor jeg holder Jack så han ligger ned under første møde.
Derefter lade Simba gå rundt, og også jack. (Jack vil uden tvivl ignorere ham efter kort tid - det vil jeg vædde mit højre øje på)
Udover det har jeg bedt om Simba får et tæppe med fra sin tidligere ejer, da de fortalte han normalt har et tæppe i sofaen han plejer at ligge på, så de lovede jeg ville få det med til ham, så han har noget velkendt.
Andre gode råd ?
Skal siges at Simba er en meget rolig og godmodig kat, men han er 6 år gammel. De har aldrig oplevet at han direkte frygtede hunde, og han har ikke haft nogen dårlige oplevelser med hunde. Så er det ikke bare at lade dem lærer hinanden at kende, og give dem tid - og sørge for det hele foregår under rolige omstændigheder konstant? Evt. tage jack ud og gå en lang tur hvis jeg kan mærke det bliver lidt for meget for Simba?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
I øvrigt vil jeg rose dig for at tage en ældre kat ind, så den har en chance for en god alderdom (dermed ikke sagt at 6 år er en gammel kat, men er dog heller ikke en killing)
maj 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 19
Har også overvejet købet meget længe, da kattekillinger jo helt bestemt er super søde. Men kan også se fordelene i at købe en voksen kat, og Simba har allerede været ved 2-3 hjem, så nu syntes jeg vi skal være hans sidste familie. Er synd at han skal smides frem og tilbage jo
jan 2012
maj 2010
jul 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
maj 2010
Simba kom først ind i lejligheden mens hunden var lukket på terrassen. Efter han var faldet til ro, og havde kigget sig omkring, og jeg havde pejlet ham ind på skjulesteder (i tilfælde af han blev bange for hunden) hentede jeg hunden ind i sin sele, fik ham til at ligge sig HELT ned, også med hovedet, hvorefter jeg hentede Simba ind, som ikke var synderligt glad for synet af en hund.
Han gemte sig nogen timer på badeværelset bag min søns badekar, og hunden lagde sig til at sove i sofaen.
Efter lidt tid, har Simba så gået forbi hunden 2 gange helt roligt, og han kommer ind og hilser på og kæler.
Han putter sig stadig væk, kravler op i hans kradsetræ (har et fra gulv til loft i soveværelset, så han kan få fri fra både hund og barn hvis han ønsker det)
Men generelt er han meget rolig omkring det hele.
Hunden sover det meste af tiden, og er ret ligeglad med Simba.
Så nu skal Simba bare have lov at få massere af tid til at lære at hunden intet gør ham, og så er jeg sikker på de to bliver bedste venner.
jan 2012
Det er jo klart at katten gemmer sig lidt i starten, det er et nyt hjem og nye lyde og dufte og samtidig en hund at skulle forholde sig til, men det at han kommer frem og snakker og kan gå forbi hunden, så er i da nået et langt stykke
maj 2010
Og Simba er frivilligt gået ind i stuen og ligge selv om hunden ligger få meter fra ham
Men nu fik han også knap 6 timers fred så han kunne udforske boligen helt alene
maj 2010
Simba og hunden sov begge i min seng i nat
Så gik i seng alene og vågnede op med to bamser her til morgen
Han er meget rolig af sig, går på kattebakke, spiser og virker generelt rigtig tilfreds
Så det var et nemt møde og en nem omvæltning
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
jan 2012
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Ved du hvorfor simba har skiftet hjem flere gange? (jeg er nysgerrig
maj 2010
Og så har han boet 3 år hos dem jeg købte dem af, de solgte ham pga dårlige arbejdstider.
dec 2012
Håber at i alle falder godt til sammen og får et langt godt liv:-)
maj 2010
Men mange tak
dec 2012
Kan bare se at voksne katte har svært ved at få blivende hjem og hvis jeg ikke behøver at have lømler igen, er det helt ok;-)
maj 2010
Kat kommer ind i hundehjem. Gode råd søges.