{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

annika ..
annika ..
Tilmeldt:
6. okt 2011
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111

Indekat skal ud? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen (:

Jeg fandt for lidt over halvanden år siden, en lille killing der sad skræmt under en parkeret bil. Der var en masse som stod og prøvede at få killingen ud til dem - troede det var fordi de ville tage sig af den stakkel, men viste sig at de blot ville køre i den bil den sad under, så jeg fik stukket ham i mine arme. Jeg kunne se han ikke havde det optimalt og var meget lille, så tog ham til mig. Viste sig os at han var udsultet, og ikke længe havde igen. Men nu efter meget pleje og kærlighed, er han blevet til den mest kærlige og fantastiske kat (: - men da jeg tog ham til mig boede jeg i lejlighed, kom dog senere til at bo hos mine forældre igen, som har et stort hus og en kattegård til - men pga. vi bor lige ved en vej, hvor alt for mange katte har mistet livet, turde vi ikke andet end lade ham blive inde.

men det var ikke nok for en frisk, ung hankat som ham, så har nu i over et halvt år, gået HVER dag med ham, i mindst en time. Jeg er blevet så meget hans "mor", at jeg kan kalde ham til mig som en hund, så han er kun i snor når han er ved vejen (: Det har fungeret rigtig godt, men nu skal jeg flytte til aalborg i en lejlighed, og mine forældre har ikke tid og overskud til at gå med ham.

Så her er mit problem. Han er meget interesseret i den vej, ser sig ikke for, og er overhovedet ikke bange for biler, tværtimod. Skal jeg tage chancen, og så er jeg da sikker på han er en lykkelig kat (så længe det vare)? eller skal jeg lade ham blive inde, og kun kunne komme ud i en kattegård?

Før og efter billede (da jeg fandt ham, og sådan han ser ud i dag)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indekat skal ud?
  • annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111
    #1   10. aug 2013 Ude og gå med ham (:

    profilbillede
  • #3   10. aug 2013 Enig CCD

  • annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111
    #4   10. aug 2013 Det har du helt sikkert ret i CCD - Dog kan jeg se jeg har udtrykt mig forkert, at det er hos mine forældre (der vi bor nu), at der er en kattegård - i min kommende lejlighed er der kun små 60 kvadratmeter, som jeg skal dele med min veninde, og skal have en anden af mine katte med, som fungere bedst som indekat, og hun har det endnu værre uden mit selvskab, end den hankat jeg har beskrevet.

    Ved vi begge kommer til at mangle hinanden, men han er heldigvis så kærlig at han godt kan ligge sig op til mine forældre og nyde at blive pusset og nusset om. Tror nok han skal klare sig her hjemme, men tror han bliver en depri og stresset kat, hvis han kun har kattegården, og intet andet. - Har også overvejet at sælge ham (selvom det self. ville knuse mit hjerte), problemet er at det jo kun nytter hvis du bor langt ude på landet, hvilket er svært at finde

    Men han har oplevet at jeg kommer hver gang han kalder, og har aldrig været ude alene. Måske han er mere opmærksom på bilerne og generelt hans opgivelser, hvis han ved jeg ikke er der til at passe på ham?


  • annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111
    #5   10. aug 2013 *generelt hans omgivelser

  • #6   10. aug 2013 Så ville jeg nok lade ham nøjes med løbegården og så se tiden an, så kan han jo blive fritløber hvis det ikke fungere og han ikke trives.

    Uanset hvad ville jeg ikke lukke ham ud lige efter du er rejst, tænk hvis han ville finde dig smiley


  • annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111
    #7   10. aug 2013 Det har du ret i (: Jeg får ham lige chippet inden jeg flytter for alvor, så jeg sikker på alt er som det skal være, hvis nu han en dag skal lukkes ud.

  • #8   10. aug 2013 Hvorfor kan du ikke fortsætte med at gå med ham i snor der hvor du flytter hen, så du stadig går en time med ham hver dag som du plejer, hvis han alligevel er vant til snoren når i går ved vejen så ser jeg ikke den store forskel..

    Jeg syntes du skal tage ham med og fortsætte dine gå ture bare med sele..


  • annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111
    #9   10. aug 2013 Jeg bor lige nu i en meget lille by, så lille den ikke kan blive kaldt by længere, men et område - så her er mange muligheder og en KÆMPE have og skole lige overfor han kan være ved (:
    - Jeg skal flytte til Aalborg, midt inde i byen, hvor der ingen muligheder er for at gå med ham..desværre.!


  • #10   10. aug 2013 Hvorfor er der ikke muligheder for at gå med ham i Aalborg???
    Der er da grønne områder også og der er fortorver, jeg forstår ikke rigtigt..

    Min søster boede også midt i en storby før, med 2 indekatte som hun luftede i snor dagligt, på det grønne område der var til lejlighedsblokkene hun boede i, det er vist ikke større problem end man gør det til, det lyder nærmere som om du ikke ønsker at tage ham med..


  • annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111
    #12   10. aug 2013 Jeg ønsker alt det bedste for den kat, og det skær i mit hjerte at skulle lukke ham ud. Men jeg kan ikke gå frit med ham i Aalborg som jeg kan nu her. Den time hver dag, har gjort det rigtig godt for ham, men han giver bestemt os udtryk for at han vil have endnu mere. Så synes det synd at lukke ham inde på 60 kvadratmeter, og gå med ham tæt i snor en gang om dagen. Når han er vant til et dobbelt så stort hus og kattegård han kan løbe ud i når som helst. - vil gerne have ham med, tro mig. Det skam for hans skyld at jeg overvejer alle andre muligheder - så han kan forsætte med at være en glad kat (:

  • annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111
    #13   10. aug 2013 C C D

    Det rigtigt ja, men han er vant til at kunne klatre op ad træer, løbe rundt som han har lyst til (med mig i hælene (: ), gemme sig i buskene, jagte blade osv. Den frihed som er et minimum for ham, kan jeg slet ikke give ham i aalborg på samme måde

    tror jeg vil prøve kattegården i første omgang, og håbe inderst inde det er nok - er os igang med en plan b, at få overtalt min søster til at give ham et liv hjemme hos hende (: Ellers må jeg en dag tage det svære valg, og sige at så jeg sikker på han er en glad kat - uanset hvor langt hans liv bliver


  • #14   10. aug 2013 Jamen så skal han da blive hos dine forældre, jeg forstod blot ikke ud af oplægget at han havde fri adgang til løbegården..

    Og selvfølgelig skal han være en glad kat..

    Og mange katte lever fint og længe som fritløbere, vi bor 3 meter fra befærdet vej og da vi flyttede ind havde vores nabo en kat på 16 år som havde levet alle sine år som fritløber hos dem, hun døde af alderdom 18 år gammel..


  • annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111
    #15   10. aug 2013 Nej, jeg fik vidst ikke udtrykt mig korrekt (:

    Vi har nemlig os en fritløbere, som faktisk fylder 16 år her til august - kan være min unge hankat, kan observere ham og hans færden udenfor, og lære lidt af det - nu hvor han pludselig ikke har mig som beskytter ham (:


Kommentér på:
Indekat skal ud?

Annonce