{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

Opkast og ondt i maven {{forumTopicSubject}}

Min kat på tre år kaster nogen gange op, normalt er det noget der ligner vand/spyt og lidt blade. I går var det hans mad.
Han bed mig da jeg rørte ved hans mave i går, han er ellers typen der aldrig bider og kradser.

Jeg har tænkt at eftersom han fik sin mad et par timer senere i går, end normalt, så kunne han jo have spist det for hurtigt, men eftersom han tilsyneladende havde ondt i maven kunne det måske være noget andet.

Jeg har mange planter, både spiselige, eksotiske (palmelignende planter) og mere almindelige planter, som han godt kan finde på at tygge i. Kan det have noget at gøre, med en plante han har spist, at han havde ondt i maven?

Dette ville bare undre mig, eftersom der ikke før har været problemer med at han har haft ondt i maven, da han som sagt bare normalt kaster bladende op igen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opkast og ondt i maven
  • #1   16. aug 2013 Dyrlæge?

• #2   16. aug 2013 umiddelbart tænker jeg bare at han nok har spist sin mad for hurtigt. Vores katte har tørfoder stående altid så undgår vi det. At han bider og kradser når du rører hans mave lyder også meget normalt, det gør mange katte når man piller ved mavsen.
    For mig er der ikke noget der lyder unormalt.

• #3   16. aug 2013 Og når det er spyt med et strå i, så har det været for at provokere en opkastning, altså det kan være noget så simpelt som en hårbolle.

Gennemgå dine planter på www.giftigeplanter.dk og fjern dem der er farlige.

Så giv den malt, det hjælper på fordøjelsen smiley

• #5   17. aug 2013 Jeg har fået at vide hvad jeg skal give ham af mad, da han ikke må veje mere end hvad han gør nu.

Tak for link til planter!

Jeg tror at i har ret i at det ikke er noget, men at han bare spiste for hurtigt. Der har ikke været noget med ham siden smiley

• #7   18. aug 2013 Til dels, jo.

• #9   19. aug 2013 Nu ved du ikke hvor meget og hvad min kat får, og det er heller ikke det, dette forum omhandler. Og synes heller ikke det er iorden at generalisere dyrlæger på den måde.

• #11   19. aug 2013 Det kan jo være fordi din kat spiser alt for hurtigt at den kaster op, og grunden til at den spiser for hurtigt er måske at den er sulten hele tiden, og grunden til at den er sulten er at maden ikke står fremme altid. Så tingene kan godt hænge sammen. Har din kat prøvet at have fri adgang til tørfoder? jeg ved godt at mange dyrlæger siger at de kun skal have det der står på pakken men rigtig mange katte kan ikke nøjes med det og de er evigt sultne.
    Her står tørfoder fremme altid og det er ikke noget problem i forhold til vægt, vådfoder får de to gange om dagen.

Kommentér på:
Opkast og ondt i maven

Annonce