{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.825 visninger | Oprettet:

Mie E
Mie E
Tilmeldt:
6. aug 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23

Sammensætning af ny killing og vores lidt ældre kat {{forumTopicSubject}}

Hej guys!

Jeg har brug for nogle gode råd om, hva' jeg kan prøve...
Jeg har en halvandet år gammel hun skovkat (Dina), som elsker at lege. Derfor, da hendes søster døde i december, har min kæreste og jeg nu besluttet at skaffe en ny legeven til hende, da vi en gang i mellem får dårlig samvittighed over ikke at lege nok med hende (synes vi selv)...
Den lille nye alm. hun huskat killing (Lotus) flyttede så ind i går, 13 uger gammel.
Da vi har en lille lejlighed blev Lotus introduceret til kattebakkerne på toilettet først (vi har stilt to op, en med nyt grus og en der dufter af Dina, altså ikke sååå nyt igen). Derefter fik hun frit slag og gik stille og roligt ind i stuen, hvor jeg legede med Dina.
Dina kom forsigtigt over til Lotus og var meget opmærksom. Lotus begyndte med det samme at hvæse og vise børste og knurre.
Dina viste børster i starten og hvæsede lidt da Lotus begyndte at hvæse...
Nu har de set hinanden an og Lotus får lov til at gå rundt, mens Dina kigger på og holder øje med hende.
Dina vil rigtig gerne tæt ind på Lotus og snuse og lege og er generelt meget nysgerrig på den nye beboer. Hun er på ingen måde fjendtlig.
Lotus derimod vil ikke have, at Dina nærmer sig hende overhoved! Hvis Dina kommer for tæt på, hvæser Lotus helt vildt ad hende (lyder virkelig som en slange der hvæser!) og knurrer på en truende måde...
Dina reagerer ved at træde tilbage og gå væk. Det ligner hun ikke rigtig ved, hvor hun skal gøre af sig selv (hjerteskærende at se på)...

Så hvordan får jeg Lotus til at accepterer sin nye kammerat, hvis hun ikke vil nærme sig Dina? Lotus er også vildt legesyg, så de passer perfekt sammen...
Det burde være Dina der følte sig truet af den nye killing, men det er som om Lotus bare er faldet til, men bestemt ikke bryder sig om den store kat, som egentlig ejer det hele.
Vi giver dem lige meget opmærksomhed, en smule mere til Dina, som jeg har læst man skal...
Er det kun tid, der kan kurerer Lotus' fjendtlighed over for Dina, eller er der noget aktivt vi kan gøre for at fjendtligheden bliver til venskab?


På forhånd tak for hjælpen!

Mvh. Mie smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammensætning af ny killing og vores lidt ældre kat
  • #1   20. sep 2013 Tålmodighed. Ingen katte falder hinanden om halsen den første dag.

    Lad dem få ro og fred til at finde ud af, at den anden ikke er farlig smiley


  • Mie E
    Mie E Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #2   20. sep 2013 Hun hvæser bare konstant af Dina..... Synes det er så synd for hende ikke at give hende en chance.. smiley

  • #4   20. sep 2013 Vores lille nu brugte også en dag på at hvæse og brumme så snart 'den gamle' kom tæt på. Efter det holdt de lidt øje med hinanden, og var rimelig tæt på hinanden. På dag tre blev den lille vasket (under protester smiley ), og dag fem låg de og puttede sammen.
    Så bare giv hende lidt tid. Måske lidt fællesleg med drillepind, så hun glemmer at hvæse og brumme lidt... smiley


  • #6   20. sep 2013 Nøjagtig den samme måde vores killinger har reageret overfor vores store katte når de er kommet ind af døren, lyder helt normalt. Giv tid det skal nok komme.

  • Mie E
    Mie E Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #7   20. sep 2013 Herligt... Godt det lyder normalt smiley
    Når vi leger med drillepind eller mus glemmer Lotus også helt at være bange for Dina, og nogle gange er hun nærmest faldet oveni Dina, men bliver så pludselig forskrækket og hvæser og skynder sig væk... smiley


  • #8   20. sep 2013 Jeg har her for 1 mdr sammenført mine to. Min 4 års Orpheus og min killing Ellie. Det var præcis som du beskriver med dine. Ellie pustede sig op, og sagde massere af lyde, Orpheus trak sig bare væk og gav hende plads. Allerede senere samme aften kunne de ligge i samme seng, dagen efter sagde Ellie ingen lyde overhoved, og senere samme uge vaskede de hinanden og legede så de næsten vælter huset - og der er ikke blevet mindre af den slags smiley
    De har så meget glæde af hinanden, men selvfølgelig skulle de have tid til at starte med, det er altså helt normalt! smiley
    Held og lykke med dem begge to, det lyder lovende og som et langt og godt venskab nok skal begynde.


Kommentér på:
Sammensætning af ny killing og vores lidt ældre kat

Annonce