1.326 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

sammensætning af ny kat sammensætning af ny kat

hejsa KG
jeg har lige et spørgsmål i nok godt kan hjælpe mig med har lige hented en meget bange/skræm han kat han er blanding men ligner meget er norsk skovkat han gemmer sig under sofaen han er 5mdr ca
men har en huskat på 4år hunkat hun har lige stukket hoved ind under sofaen og snakkede lidt også er hun dumminerende vraldret væk stoppet et par gange og skulet tilbage
men han katten bliver bare under sofaen og siger ikke noget til hun katten når hun kigger ind og miauer kraftigt

kommer det til at gå eller ??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sammensætning af ny kat
  • #1   8. nov 2009 Ja, det skal nok gå. De skal bare have lidt mere tid. Der kan sagtens gå flere uger inden de lærer at acceptere hinanden.

• #2   8. nov 2009

Sammenføring tager tid, men du kan gøre noget for at gøre det lidt lettere:

Feliway
    Ekstra grusbakke.
    Gode hvilepladser til begge katte.
    Godbidder.
    Opmærksomhed til den gamle kat.

**har lige hented en meget bange/skræm han kat**

Var han også bange hos opdrætter?

• #3   8. nov 2009 ja det var faktis der for at jeg tog ham med for syntes at det var syndt for ham det var ligesom om at han bare var en irreterende del af famillien hun havde selv moren og en langhåret søster til ham og søsteren var meget pæner i pelsen end ham og havde fået navn ovs slet ikke skræmt bange på nogle måde meget snaksalig og kælen
    hvor i mod at ham hel kun kom frem når det kun var ejer der var der men ellers gemte han sig under sofaen
    han rev og bed og skreg ejer da han skulle i transport buret

må indrømme at jeg fik millidenhed med ham da jeg så hvordan han havde det der hvor han var og så ville jeg redde ham

• #4   8. nov 2009 Når han er så bange, så synes jeg, at du skulle anskaffe en Feliway-duftspreder - den til stikkontakt. Det er ikke et mirakelmiddel, men virker afstressende på mange katte, så det er bestemt værd at prøve!

Vær tålmodig med ham, og lad ham selv bestemme farten mht. kontakt. Sæt en skål med godbidder tæt ved sofaen. Undgå at stirre/ se for direkte på ham, men blink med øjnene og kig lidt væk. Hav roligt kropssprog og blid stemmeføring. Hvis han vil, kan du håndfodre med godbidder, når han selv nærmer sig.

Nu er han jo lige flyttet ind, så det er ikke i sig selv unormalt, at han er skræmt og har gemt sig. Forhåbentlig finder han hurtigt ud af, at du kun vil ham det godt.
    Når han er blevet mere tryg, så lad dyrlægen tjekke ham. Han skal vel også kastreres osv. ?...

Held og lykke.

• #5   8. nov 2009 takker for de hjelpsomme svar vil prøve det der Feliway i morgen
    er det hos dyrlægen man køber det eller i dyrehandler

• #6   8. nov 2009 Alle (smådyrs)dyrlæger har Feliway, men det kan også købes i nogle dyrebutikker.

Kommentér på:
sammensætning af ny kat

Annonce